Marți, 29 Aprilie 2025
RO EN

AKTOR: Lotul 3 al A0 Sud va fi gata pentru darea in trafic la finalul lunii aprilie

Constructorul grec AKTOR informeaza ca Lotul 3 al Autostrazii A0 Sud va fi gata pentru darea in trafic la sfarsitul lunii aprilie 2025. In ciuda obstacolelor intampinate, inclusiv relocari complexe de utilitati neplanificate, proiectul a ajuns la un stadiu de executie fizic in santier de peste 92%.
AKTOR a finalizat instalarea grinzilor la pasajul Teghes, un punct critic in avansarea lucrarilor. Acesta trece pe deasupra autostrazii si asigura continuitatea Drumului Comunal 125 (DC 125), contribuind semnificativ la fluidizarea traficului in zona metropolitana bucuresteana si facilitand conexiunea dintre localitatile adiacente. 
Exceptand vremea nefavorabila din februarie, constructia pasajului Teghes a intampinat alte obstacole tehnice care au influentat ritmul de executie. Cel mai mare a fost relocarea unei conducte de gaz care traversa zona, impiedicand realizarea completa a forajelor pentru pilonii pasajului. 
Cu aceasta etapa incheiata, urmeaza finalizarea montarii echipamentelor ITS (Intelligent Transportation Systems), a parapetilor metalici  si a marcajelor verticale si orizontale. Aproximativ 70% din parapeti, sisteme ITS, garduri de imprejmuire si consolele pentru marcaje verticale au fost instalate. Au fost montati aproximativ 500 de stalpi de iluminat din totalul de 620 prevazuti in proiect urmand ca in urmatoarele 30 zile sa fie montate lampile.
 
 
A0 Sud Lot 3, mai aproape ca oricand de finalizare
Lotul 3 al Autostrazii A0 Sud este pe punctul de a fi finalizat. Din totalul de 260.000 tone asfalt au mai ramas 36.000 tone de uzura, care vor fi asternute si finalizate in urmatoarele 26 de zile conform programului de lucru, iar toate structurile majore, inclusiv poduri si pasaje, sunt complet functionale.
AKTOR isi mentine angajamentul ferm pentru finalizarea acestui proiect strategic cat mai rapid posibil. Constructorul colaboreaza indeaproape cu autoritatile pentru a incheia toate lucrarile ramase in timp util.
Segmentul A0 Sud Lot 3 cuprinde 15,465 km din Centura de Sud si 2,5 km din Centura de Nord, despartite de autostrada A1 spre Pitesti, cu un pasaj impresionant peste autostrada A1 in zona Ciorogarla. Proiectul mai include 4 poduri, 6 pasaje (overpass-uri), 9 pasaje pe autostrada, 46 de podete, doua parcari de scurta durata si doua zone de servicii.
De asemenea, proiectul integreaza lucrari complexe de infrastructura, precum terasamente, rambleuri, imprejmuiri, bariere fonoabsorbante, parapeti si marcaje si elemente de semnalizare orizontala si verticala; sisteme moderne de iluminat, sisteme de comunicatii pentru autostrada, zone publice de recreere, precum si zone publice de agrement, lucrari de peisagistica si amenajare a terenului pentru imbunatatirea mediului inconjurator.
 
 
Grupul de companii AKTOR este un jucator de top pe piata din Europa de Sud-Est, valorificand 70 de ani de experienta pentru a implementa proiecte tehnice la scara larga si pentru a investi strategic in sectoare precum energia verde, imobiliare, proiecte de concesiune, parteneriate public-private (PPP), si managementul integrat al instalatiilor. Grupul AKTOR va directiona 2 miliarde euro in achizitii si investitii pentru a realiza o cifra de afaceri de 1,4 miliarde euro si un EBITDA de 184 milioane euro in 2025, printr-un portofoliu diversificat de activitati. Totodata, forta de munca a Grupului este de asteptat sa depaseasca 8.800 de angajati in Grecia si in strainatate. Misiunea Grupului AKTOR este de a deveni o forta motrice pentru progres in domeniile sale de operare, creand valoare pentru actionarii sai si societate, contribuind la progres si prosperitate si imbunatatind viata oamenilor catre un viitor durabil.
AKTOR Romania este cea mai mare subsidiara de constructii a grupului si este prezenta in tara de peste 20 de ani. Compania a finalizat sase proiecte majore si are inca sapte in derulare. Dintre acestea, reabilitarea liniei de cale ferata Brasov - Simeria (tronsonul Coslariu - Sighisoara - sub-tronsoanele: 1. Brasov - Apata si 3. Cata - Sighisoara si sub-tronsoanele 2. Apata - Cata) implica modernizarea unei parti vitale a Coridorul IV paneuropean pentru calatorii cu trenul de mare viteza.

Din aceeasi categorie

16 Apr 13:54 | ASOCIEREA TrackWorks castiga lucrarile de reabilitare a CF Craiova-Caransebes (lot 1)
16 Apr 12:45 | Constructii Erbasu si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 3
14 Apr 17:20 | Grupul UMB castiga si lotul 2 de lucrari constructii la autostrada A7 Pascani-Suceava
11 Apr 14:21 | MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau
10 Apr 18:45 | PRIMUL utilaj TBM este operational pe Sectiunea SUD a Magistralei 6 de metrou
10 Apr 16:43 | TECNIC Consulting va superviza lucrarile pe tronsonul 4 al Autostrazii Sibiu-Fagaras
09 Apr 13:19 | FINANTARE pentru patru loturi de 116 km ale sectiunii montane A8 (Sarateni-Pipirig)
07 Apr 13:35 | CNIR a lansat de la infiintare licitatii pentru 300 km de drum expres si autostrada
07 Apr 12:23 | CONSIS si TPF vizeaza realizarea SF pentru linia CF Tecuci Nord-Iasi (Nicolina)
03 Apr 10:23 | FINANTARE europeana de 3 miliarde lei pentru proiectul DEx Bacau-Piatra Neamt
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA