Vineri, 12 Decembrie 2025
RO EN

Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut

Dupa o perioada indelungata de inactivitate, Asociatia Romana de Tuneluri (ART) si-a relansat activitatea oficial la finalul lunii noiembrie 2025, odata cu aprobarea unui nou Statut si Regulament, care raspund cerintelor legislative actuale. Prin reconsolidarea structurii si a cadrului juridic, asociatia isi propune sa reuneasca experti, companii si institutii cu implicare directa in proiecte de constructie de tuneluri - fie feroviare, rutiere sau metropolitane.
ART continua cu urmatorii pasi: formarea Consiliului Director, initierea grupurilor tehnice si dezvoltarea bazei nationale de date a lucrarilor subterane.
La evenimentul de relansare au participat atat specialisti din domeniu, cat si reprezentanti ai institutiilor publice de profil, precum Irinel Ionel Scriosteanu - secretar de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, dar si oficiali din cadrul CNAIR, CESTRIN, AFER si CFR, ceea ce subliniaza importanta si sprijinul acordat relansarii ART.
"Pe masura ce Romania avanseaza cu proiecte majore - tuneluri rutiere si feroviare, lucrari hidrotehnice, extinderi de metrou - devine esentiala existenta unei organizatii profesioniste care sa reprezinte coerent sectorul. ART isi propune sa devina platforma principala pentru expertiza, colaborare si aliniere la standardele internationale ITA-AITES", au transmis reprezentantii ART.
Organizatia a fost relansata cu sprijinul logistic si financiar al companiei Consitrans.

Importanta relansarii ART pentru sectorul infrastructurii
In prezent, Romania are un parc vechi si relativ modest de infrastructura subterana: desi istoria tunelurilor feroviare tine de peste un secol, ritmul de construire s-a redus drastic dupa 1990. Pe fondul proiectelor actuale de dezvoltare a retelelor de transport - rutier, feroviar sau urban/ subteran - o asociatie specializata ca ART poate facilita:
• standardizarea metodologiilor de proiectare si executie;
• diseminarea celor mai bune practici internationale;
• parteneriate intre sectorul public si privat;
• formarea de specialisti competenti in inginerie subterana.
 
 
Relansarea ART vine ca un raspuns la nevoia reala de infrastructura moderna si sigura - inclusiv tuneluri -, dar realizarea acesteia necesita colaborare, expertiza si reguli, iar nou-lansatul statut ofera acea baza.
Pentru firme de constructii, investitori si autoritati, reactivarea ART poate insemna o mai buna organizare, transparenta si acces la competente specializate, fapt esential pentru succesul proiectelor subterane. Pentru public, este un pas catre o infrastructura mai sigura, eficienta si durabila.

Din aceeasi categorie

05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
19 Noi 14:45 | TECNIC, KONSENT si IRD liciteaza supervizare lucrari feroviare Craiova-Caransebes
18 Noi 14:56 | CNIR si UMB initiaza proiectarea lotului montan Grinties-Pipirig pe Autostrada A8
17 Noi 12:48 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari pentru traseu cicloturistic Timis, de 536 km
17 Noi 11:48 | Drumul Expres Focsani-Braila: UMB primeste ordinul pentru inceperea proiectarii
14 Noi 18:04 | Autostrada Unirii A8: IRD Engineering supervizeaza lucrari pe Lotul 1D Joseni-Ditrau
14 Noi 16:42 | ADURO, Tecnic, Konsent si Egis liciteaza servicii supevizare modernizare Gara de Nord
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA