Vineri, 12 Decembrie 2025
RO EN

Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat

Lucrarile de la Planseul Unirii sunt un exemplu de interventie facuta cu responsabilitate si cu impact direct asupra sigurantei si mobilitatii bucurestenilor, precum si un exemplu de bune practici in relatia dintre Metrorex si Primaria Sectorului 4, a declarat Ciprian Serban, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, in urma unei vizite pe santier. "Statiile M1 si M2 sunt mai sigure, iar acest nou proiect de pasaj, menit sa lege cele doua magistrale, va oferi bucurestenilor un transport public mai aerisit", a transmis oficialul.
In cadrul aceleiasi vizite de lucru, primarul Sectorului 4 si unul dintre initiatorii acestui proiect, Daniel Baluta, a anuntat ca va lansa si un proiect adiacent, prin care sa interconecteze infrastructura de tramvai intre capetele de linie Piata Sf. Vineri si Piata Unirii, in zona Mitropoliei. Acesta va fi demarat in perioada imediat urmatoare, sub coordonarea directa a Primariei Sectorului 4.
"Din acest moment, mai ales ca am preluat de la Primaria Capitalei si studiul de fezabilitate, putem semna si contractul de proiectare si de executie. Apreciez ca in maximum un an, vom avea gata proiectul tehnic si vom putea incepe executia efectiva a acestui proiect adiacent lucrarilor de la Planseul Unirii", a declarat Daniel Baluta.
 
Cum avanseaza lucrarile la Planseul Unirii in etapa actuala
Intre timp, asocierea Constructii Erbasu (lider) - Concrete & Design Solutions - Bog'Art, constructorii care refac din temelii Planseul Unirii, au avansat considerabil fata planificarea initiala a lucrarilor si au turnat deja o prima sectiune a noului planseu. In paralel, acestia au dezafectat aproape 60% din vechea structura si au realizat 200 de piloti forati din totalul de 256 pe care se va sprijini noul planseu si care vor deveni parte integranta a noii constructii, despre care specialistii garanteaza faptul ca va avea o durata de viata de cel putin 100 de ani.
"Aceste lucrari sunt deja «scheletul» noii structuri. Faptul ca prima sectiune a planseului nou este turnata arata ca ritmul este consistent si ca avem deja o parte de infrastructura complet noua, moderna si stabila. Continuam lucrarile si pregatim turnarea urmatoarelor bucati ale planseului.
 
 
In acelasi timp, avand sprijinul tuturor institutiilor publice cu atributii in privinta transportului public, Sectorul 4 va demara si alte proiecte si lucrari majore in zona, cum ar fi consolidarea si modernizarea Pasajului Unirii, construirea unui pasaj pietonal nou, care sa lege eficient si sigur statiile Unirii 1 cu Unirii 2 - pentru ca actualul tunel este depasit de fluxul zilnic, dar si interconectarea liniei de tramvai dintre Piata Sf. Gheorghe si Piata Unirii. Toate aceste noi facilitati vor fi conectate intre ele cu scari fixe, lifturi si escalatoare, astfel incat oamenii care ajung cu tramvaiul la Piata Unirii sa poata ajunge la metrou, in subteran, chiar din refugiul statiei de tramvai si invers. Ele vor transforma zona Unirii intr-un nod intermodal modern, similar cu ce am facut la Eroii Revolutiei", a mai spus Daniel Baluta.
 
Finantare de urgenta si parteneriate extinse
Pentru implementarea proiectului de refacere a Planseului, Guvernul Romaniei a acordat finantare in procedura de urgenta. Totodata, a fost atribuit si contractul de executie a lucrarilor, asocierii formate din companiile Constructii Erbasu (lider), Concrete & Design Solutions si Bog'Art, cu o valoare de 800 de milioane de lei. Din asociere mai fac parte, ca subcontractanti si terti, societatile Erbasu Edil Construct SA, Erbasu Total Construct SA, Aquaproiect, Concelex, CES Consulting Services, DP Proiect Instal, Prospect Drill, Invest Servicii Comerciale, Drum Concept si MC General Construct Alfa.
Documentatia de avizare a lucrarilor de interventii a fost elaborata de asocierea Concrete & Design Solutions - Yardman - Bau Stark - Euro Building Ideea.
 
 
Lucrarile aferente planseului, care ar urma sa se desfasoare pe parcursul a 24 de luni, vor urmari si marirea capacitatii de tranzitare a apelor fata de situatia actuala, realizarea unei platforme in vederea asigurarii lucrarilor de intretinere, mentinerea caminului de la nivelul carosabilului sau realizarea unuia nou pentru acces la sifoane, in zona parcului.
Suprafata de interventie va fi de 69.480 mp, din care suprafata de spatiu verde afectata va fi de 36.744 mp, iar aceasta va fi reamenajata in totalitate.

Din aceeasi categorie

05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
19 Noi 14:45 | TECNIC, KONSENT si IRD liciteaza supervizare lucrari feroviare Craiova-Caransebes
18 Noi 14:56 | CNIR si UMB initiaza proiectarea lotului montan Grinties-Pipirig pe Autostrada A8
17 Noi 12:48 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari pentru traseu cicloturistic Timis, de 536 km
17 Noi 11:48 | Drumul Expres Focsani-Braila: UMB primeste ordinul pentru inceperea proiectarii
14 Noi 18:04 | Autostrada Unirii A8: IRD Engineering supervizeaza lucrari pe Lotul 1D Joseni-Ditrau
14 Noi 16:42 | ADURO, Tecnic, Konsent si Egis liciteaza servicii supevizare modernizare Gara de Nord
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA