Vineri, 12 Decembrie 2025
RO EN

Autostrada Unirii A8: IRD Engineering supervizeaza lucrari pe Lotul 1D Joseni-Ditrau

Autostrada Unirii A8 avanseaza cu un nou pas important in zona montana, unde a fost atribuit contractul pentru supervizarea lucrarilor pe Lotul 1D Joseni - Ditrau. Pentru cei care urmaresc cum evolueaza lucrarile pe Lotul 1D al Autostrazii A8, etapa de supervizare este esentiala pentru controlul calitatii si al derularii proiectului.
Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) SA a atribuit companiei IRD Engineering (Italia) contractul de supervizare a lucrarilor de proiectare si executie aferente Lotului 1D Joseni - Ditrau al Autostrazii Unirii (A8). Oferta castigatoare are o valoare de 30 de milioane de lei (fara TVA), iar contractul poate fi semnat daca in termen de 10 zile nu se depun contestatii. Durata acestui de implementare a proiectului este de 98 de luni, incluzand perioada pentru realizarea lucrarilor si garantia.
"Rolul supervizorului este unul deosebit de important pentru ca va monitoriza progresul lucrarilor, conformitatea acestora, calitatea materialelor si a echipamentelor folosite, dar si performanta echipei de executie", au transmis reprezentantii CNIR SA.
Intr-un proiect atat de amplu, in care autoritatile si companiile private colaboreaza pentru a asigura un ritm sustinut al lucrarilor, supervizarea si calitatea executiei sunt esentiale pentru finalizarea Autostrazii Unirii A8. Pentru cei interesati sa afle cum evolueaza lucrarile pe Lotul 1D al Autostrazii A8, acest nou contract reprezinta o etapa-cheie in inaintarea proiectului.

Danlin XXL si Groma vor construit Lotul 1D
Antreprenor general al lucrarilor este asocierii Danlin XXL (lider) - Groma Hold-Intertranscom Impex, valoarea contractului de proiectare si executie fiind de 821 milioane de lei (fara TVA). Din asocierea castigatoare fac parte si companiile Damiena, Mithras Build si Consitrans (terti si subcontractanti), dar si Complexul Muzeal National Neamt si companiile Vertatel International, Eckon Cei, Terra Silva, Build Instal Electric, Alcro Trade, Danavi, Roads Design, Groma Hold Ltd., Intertranscom Impex si Via Design, ca subcontractori.
 
 
Lotul 1 D Joseni - Ditrau face parte din sectiunea de munte a Autostrazii Unirii (Miercurea Nirajului - Leghin), se desfasoara in judetul Harghita si are o lungime de 14,4 km. Durata de realizare este de 34 de luni din care 10 pentru proiectare si 24 de luni pentru executie. Pe traseu sunt prevazute 21 de pasaje si viaducte si un nod rutier la Joseni.
Este al doilea contract de supervizare pe care CNIR il atribuie pentru sectiunea montana a Autostrazii A8, primul fiind al lotului 2A Ditrau - Grinties. Supervizor pentru acest lot este compania TPF Inginerie, care a castigat licitatia cu o oferta financiara de 49 milioane de lei (fara TVA). Etapa de proiectare a lucrarilor la
 
Proiectare si executie infrastructura rutiera pe Lotul 2A
Lotul 2A a inceput la data de 30 iunie 2025. Contractul de proiectare si executie are o valoare de 6,14 miliarde lei (circa 1,2 miliarde euro), fara TVA, si a fost semnat cu asocierea SA&PE Construct (lider) - Tehnostrade - Euro Asfalt Doo - Spedition UMB, fiind primul contract de proiectare si executie al CNIR. Din asocierea castigatoare mai fac parte, ca subcontractanti, Muzeul Olteniei Craiova si compania Pirotehnic OSB, ca subcontractanti. Finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Transporturi 2021-2027, si din fonduri de la bugetul de stat.
 
Tronsoane esentiale intr-un proiect complex
Loturile 1D si 2A fac parte din Sectiunea II – Miercurea Nirajului – Leghin, portiunea montana a Autostrazii Unirii A8, considerata cea mai complexa din intregul traseu. Pentru acest proiect, studiul de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).
 
 

Din aceeasi categorie

05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
19 Noi 14:45 | TECNIC, KONSENT si IRD liciteaza supervizare lucrari feroviare Craiova-Caransebes
18 Noi 14:56 | CNIR si UMB initiaza proiectarea lotului montan Grinties-Pipirig pe Autostrada A8
17 Noi 12:48 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari pentru traseu cicloturistic Timis, de 536 km
17 Noi 11:48 | Drumul Expres Focsani-Braila: UMB primeste ordinul pentru inceperea proiectarii
14 Noi 16:42 | ADURO, Tecnic, Konsent si Egis liciteaza servicii supevizare modernizare Gara de Nord
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA