Marți, 09 Septembrie 2025
RO EN

SA&PE Construct si Euro Asfalt, desemnate sa construiesca lot 1C Sarateni-Joseni

Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) a atribuit asocierii SA&PE Construct (lider) - Tehnostrade - Spedition UMB - Euro Asfalt contractul pentru proiectarea si executia lucrarilor aferente Lotului 1C Sarateni - Joseni, pe traseul sectiunii montane a Autostrazii Unirii (A8). Din asociere fac parte, ca subcontractanti, si compania Pirotehnic OSB si Muzeul Olteniei Craiova.
Oferta constructorilor din Romania si Bosnia-Hertegovina a fost desemnata castigatoare, valoarea ofertei fiind de 4,94 miliarde lei (fara TVA), iar durata de realizare este de 54 de luni din care 14 luni pentru etapa de proiectare si 40 de luni pentru executia lucrarilor. Finantarea este asigurata din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 si din fonduri de la Bugetul de Stat.
"Multumesc Comisiei de Evaluare pentru finalizarea procedurii inainte de termen", a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Lotul 1C Sarateni - Joseni, care se desfasoara in judetele Mures si Harghita, are o lungime de 32,4 km si include constructia a 39 de poduri si pasaje, 3 tuneluri unidirectionale, 4 polate si doua pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte). Lungimea pasajelor si a tunelurilor este de aproximativ 16 km, reprezentand 50% din lungimea totala a acestui lot de autostrada. Cel mai lung pasaj va avea peste 1.700 de metri, urmand a fi ridicat peste DN 13A si calea ferata, iar cel mai inalt viaduct va avea 45 de metri.
 
 
Pe traseul Lotului 1C sunt prevazute doua parcari de scurta durata (stanga/ dreapta) cu 12 spatii de incarcare pentru masini electrice. Lotul Sarateni - Joseni va avea si descarcari provizorii pentru a asigura functionarea independenta.
Contractul urmeaza sa fie semnat dupa finalizarea tuturor procedurilor necesare.
Lotului 1C Sarateni - Joseni face parte din Sectiunea a II-a a autostrazii Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).

Din aceeasi categorie

22 Aug 07:12 | CESTRIN reprezinta un pilon strategic in dezvoltarea infrastructurii rutiere nationale
20 Aug 07:15 | METROREX: Retea de 78 km de metrou si proiecte de peste doua miliarde lei in lucru
18 Aug 07:44 | CN ACN are in pregatire si executie proiecte in valoare de 550 milioane euro
01 Aug 17:24 | CONFER si GDO Mov castiga lucrari de 38 milioane euro, reabilitare poduri CF Galati
31 Iul 15:48 | UMB si Euro-Asfalt strapung prima galerie de tunel din sectiunea Margina-Holdea (A1)
31 Iul 15:43 | NUROL a castigat contractul de 2,85 mld. lei pentru constructia DX Arad-Oradea, Lot 3
31 Iul 12:32 | STRABAG Romania deschide centura ocolitoare Fagaras cu 5 luni inainte de termen
31 Iul 11:50 | SIBIU: Peste 57 milioane euro pentru modernizarea a doua tronsoane din DJ 106E
30 Iul 17:16 | Consitrans si 3TI liciteaza servicii de asistenta tehnica pentru modernizarea DJ 100B
30 Iul 17:29 | MARISTAR, Lucsan si Concelex liciteaza lucrari de 54 mil. euro, modernizare DJ 703
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA