![](/images/stiri/infrastructura_2025/05_02_brasov_timisoara_1.jpg)
La finalul lunii ianuarie 2025, TBM 3 – Alexandra, care a inceput forajul la jumatatea lunii octombrie 2024, a forat deja 123 de metri si a instalat 87 de inele din prefabricate de beton, care formeaza profilul rotund al tunelurilor. TBM 4 – Konstantina a pornit forajul la mijlocul lunii decembrie 2024 si a sapat la randul sau 201 metri in adancul muntelui, instaland 104 de inele din prefabricate de beton. Ambele sunt intrate complet in munte.
Cele doua TBM-uri vor fora o pereche de tuneluri cu lungimea de 5,1 km in directia localitatii Homorod. Aceasta este pereche nordica de tuneluri pe care Aktor le construieste pe acest segment de cale ferata, si care continua perechea de tuneluri sudice Ormenis, cu lungimea de 6,9 km, pe care TBM 1 Varvara si TBM 2 Eleni au inceput sa le foreze in primavara anului trecut. In ciuda diverselor provocari neprevazute din teren, cele doua masini de forat au intrat adanc in munte, in directia Apata. Eleni a pornit la inceputul lunii martie 2024 si este acum la o adancime de 1,15 km, iar Varvara a pornit la finalul lunii mai 2024 si a forat deja 0,76 km.
![](/images/stiri/infrastructura_2025/05_02_brasov_timisoara_2.jpg)
Peste 200 de subcontractori si furnizori romani de servicii, echipamente si subansamble sunt implicati in modernizarea caii ferate pe subsectiunea 2 a liniei Brasov – Sighisoara, contribuind cu tot ceea ce este necesar, de la materiale de constructii esentiale precum prefabricate din beton, structuri metalice, carcase de piloti, agregate pentru terasamente si solutii de hidroizolatie, la servicii specializate, inclusiv studii geotehnice, lucrari de semnalizare si electrificare, incercari si analize de laborator, precum si proiectare si monitorizare a mediului. Acestia joaca un rol cheie in implementarea proiectului, expertii AKTOR asigurandu-se de calitatea livrarilor lor.
Subsectiunea 2 Apata-Cata face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Brasov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunare, pentru circulatie cu viteza maxima de 160 km/h, tronson Brasov-Sighisoara. Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana, iar contractul a fost semnat de Compania Nationala de Cai Ferate (CFR SA) cu consortiul AKTOR SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada.
![](/images/stiri/infrastructura_2025/05_02_brasov_timisoara_3.jpg)