Sâmbătă, 26 Iulie 2025
RO EN

SEMNARE contract de 4,7 miliarde lei executie Centura Metropolitana Cluj, lot 2

Primaria municipiului Cluj-Napoca a semnat, cu reprezentantii asocierii Dimex-2000 Company (lider) - Hydrostroy AD (Bulgaria) - Integral Inzenjering AD Laktasi (Muntenegru), contractul pentru constructia centurii metropolitane a Clujului (TR 35), sectorul sudic. Acesta va avea o lungime de 40 km, din care 23 km de drum national nou. Valoarea estimata a contractului este de 4,7 miliarde lei (fara TVA), iar durata de implementare a acestuia este de 48 de luni.
Din asocierea care a depus oferta la licitatie mai fac parte 19 subcontractanti, respectiv: AMNV Geocad, Quantum Instal, Danavi, Team Ato Protection, CCDP General Construct, Arvada, Stermin Alexandru-Nicolae PFA, Sicran 2002, Eurotest, Constructii Feroviare Mures SA, Pado Group Infrastructures, Infrasoiltest, All Inclusive Teste Laborator, Neon Lighting, Societate Civila de Avocati Teaha & Fuzesi, Expertus, NV Construct, Electro-Aparataj si Tekfen Mühendislik AS (tert si subcontractant).
Contractul este finantat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, in baza unui protocol incheiat intre CNAIR si Asocierea formata din Primariile Municipiului Cluj-Napoca si ale comunelor Floresti, Gilau, Baciu si Apahida.
Lotul 2 al Centurii Metropolitane Cluj-Napoca este format din 23,67 km de drum national nou, construit la profil de 4 benzi (doua benzi pe sens), la care se adauga aproximativ 17 km de drumuri de legatura, si se va desfasura intre Nodul Floresti, Nodul Calea Turzii si Nodul care asigura conexiunea cu Varianta Ocolitoare Cluj Est.
 
 
Pe traseu vor fi construite inclusiv 5 tuneluri, cu o lungime totala de aproape 2 km, 14 noduri rutiere, un pod peste raul Becas, peste 30 km de piste pentru biciclete, un Centru intretinere si Coordonare (CIC), un spatiu de servicii si doua parcari de scurta durata.
Asocierea Venturo Investment (lider) - AE Dozoring va asigura serviciile de supervizare si consultanta SSM pentru contractele de proiectare si executie a Centurii Metropolitane Cluj - Drumul Transregio Feleac 35 si a drumurilor de legatura (etapa I, Tronsoanele 1, 2 si 3). Valoarea contractului de consultanta este de 37,2 milioane de lei (fara TVA), iar durata de implementare ajunge la 116 luni (inclusiv perioada de garantie), conform celor mai recente clarificari publicate in SEAP.
Contractul de executie a lucrarilor aferente Tronsonului 1 al centurii metropolitane a Clujului - dintre Cluj si Floresti -, a fost semnat in august 2023 cu asocierea Viarom Construct - Electrogrup SA, si are o valoare de 22,4 milioane euro (cu TVA).
Studiul de fezabilitate al proiectului a fost elaborat de asocierea Explan (lider) - Transinvest Budapest Kft. - Specialterv Epitomérnoki Kft. - Cadsil.
 
 
Supracontractare de 300% pentru proiectele de infrastructura de transport
Prezent la ceremonia de semnare a contractului pentru lotul 2 al Centurii Metropolitane a Clujului, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, a declarat ca finantarea proiectelor aflate in derulare va trebui sa fie principala preocupare a oricarui ministru de resort. In acest moment, MTI inregistreaza o supracontractare de 300% pentru proiectele de infrastructura de transporturi.
"Bugetul Ministerului Transportului este de 43 miliarde lei, deci 300% in trei ani si un pic. Este nevoie la rectificarea din vara, asa cum in fiecare an, undeva in august, am facut reglaje si, daca n-am primit sume in plus - desi am primit de fiecare data - am facut reglaje in interior, fiindca un santier nu este o farmacie. Unele lucruri pe care le previzionezi la inceputul anului s-ar putea sa nu mearga asa bine ca altele, altele sa mearga mai bine si atunci trebuie sa faci acest reglaj. Dar indemnul meu, indiferent de guvernul care va veni si indiferent de ministrul care va veni, este sa aiba ca principala preocupare aici finantarea acestor proiecte, iar primul pas va fi la aceasta rectificare", a declarat Sorin Grindeanu.
Oficialul a subliniat ca bugetul MTI este suficient pentru proiectele aflate in derulare si ca, in acest moment, gradul de contractare pe fondurile europene la MTI este de 300%, iar pe Programul Transporturi 2021 - 2027 acestea se vor termina la finalul anului 2026.

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA