Progresul general al executiei lucrarilor la Autostrada Sibiu - Pitesti (lotul 4, Tigveni - Curtea de Arges) au depasit 60% dupa primele 18 luni de lucru din cele 44 prevazute in contract. "Avem motive serioase sa fim increzatori ca termenul din februarie 2027 va fi devansat: ritmul de pana acum, seriozitatea PORR si traditia de a livra proiecte remarcabile inainte de termenele contractuale", au transmis reprezentantii Porr Romania, antreprenorul general al proiectului. De asemenea, din primavara acestui an constructorul va incepe productia de elemente prefabricate necesare primului tunel forat de autostrada pe care il construieste prin dealul Momaia. "Acesta este primul nostru proiect cu propria statie de prefabricate, in care producem si predalele (31.200 mp), si antretoazele necesare in zona tablierelor metalice (si acestea o premiera in proiectele de autostrada executate in Romania) la suprastructura a doua poduri", au explicat constructorii.In ceea ce priveste tunelul de la Tigveni, cea mai complexa lucrare inginereasca a lotului 4, Tigveni - Curtea de Arges, mai sunt circa 100 de metri pana la strapungerea Dealului Momaia de la un capat la altul, pe firul Tunelului Daniela (sensul de mers Sibiu - Pitesti), potrivit informatiilor transmise pe 24 ianuarie 2025 de Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.
Contractul pentru proiectarea si executia tronsonului 4 al autostrazii Sibiu - Pitesti (9,86 km) a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie. In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si Tunelul Tigveni, de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.








