![](/images/stiri/infrastructura_2025/03_02_infrastructura_cnir.jpg)
Lotul 1C Sarateni - Joseni, care se desfasoara in judetele Mures si Harghita, are o lungime de 32,4 km, include 39 de poduri si pasaje, 3 tuneluri unidirectionale, 4 polate si doua ecoducte. Lungimea pasajelor si a tunelurilor este de aproximativ 16 km, reprezentand 50% din lungimea totala a acestui lot de autostrada. Cel mai lung pasaj va avea 1.736 metri (peste DN 13A si calea ferata), iar cel mai inalt viaduct va avea 45 de metri.
La contractul de proiectare si executie, estimat la 6,1 miliarde lei, CNIR a primit o singura oferta, depusa de asocierea SA&PE Construct SRL (lider) - Tehnostrade - Spedition UMB - Euro-Asfalt, oferta fiind in procedura de evaluare, ce are termenul-limita stabilit la data de 16 iunie 2025, ora 18:00. Din asociere fac parte, ca subcontractanti, si compania Pirotehnic OSB si Muzeul Olteniei Craiova.
Finantarea proiectului este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027, si de la bugetul de stat.
Pentru sectiunea Targu Mures - Targu Neamt a Autostrazii Unirii, CNIR a lansat sase licitatii pentru supervizarea lucrarilor, de la Sarateni (judetul Mures) pana la Vanatori Neamt/ Leghin (judetul Neamt), respectiv pentru loturile 1C, 1D, 2A, 2B si 2C), cu o lungime totala de 136 km.
![](/images/stiri/infrastructura_2024/17_12_sarateni_joseni_2.jpg)
Sectiunea II - mediana, Miercurea Nirajului - Leghin, cea mai dificila de pe intreaga autostrada A8 deoarece traverseaza muntii, a fost impartita in 6 sectoare:
- Lot 1B: Miercurea Nirajului - Sarateni (km 22+000 - km 45+400);
- Lot 1C: Sarateni - Joseni (km 45+400 - km 77+800);
- Lot 1D: Joseni - Ditrau (km 77+800 - km 92+195);
- Lot 2A: Ditrau - Grinties (km 0+000 - km 37+900);
- Lot 2B: Grinties - Pipirig (km 37+900 - km 72+000);
- Lot 2C: Pipirig - Vanatori Neamt (Leghin) (km 72+000 - km 89+000).
Sectiunea II face parte din Autostrada Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).