Marți, 09 Decembrie 2025
RO EN

AKTOR: TBM-urile au sapat peste 5 km din tunelul feroviar de pe CF Apata-Cata

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, domnul Ciprian Constantin Serban, si Directorul General al CFR SA, domnul Ion Simu-Alexandru, au vizitat miercuri, 15 octombrie, portalul de la Homorod, din Subsectiunea 2: Apata-Cata a tronsonului de cale ferata Brasov-Sighisoara.
Dupa vizita de la Mureni din cadrul Subsectiunii 3 a aceluiasi tronson, Ministrul si Directorul General CFR SA au vizitat portalul de la Homorod din cadrul Subsectiunii 2, unde au putut vedea progresul TBM-urilor Alexandra si Konstantina, care foreaza doua tuneluri gemene cu o lungime de 5,1 km fiecare, intre Racos si Homorod. Alaturi de acestea, alte doua ”cartite”, Eleni si Varvara, foreaza alte doua tuneluri gemene, cu o lungime de 6,9 km fiecare, intre Racos si Ormenis.
In cadrul vizitei, oficialii au discutat cu echipa de proiect despre lucrarile in curs, etapele urmatoare de executie, si masurile implementate pentru mentinerea celor mai inalte standarde de calitate. Domnul Ministru Ciprian Serban a subliniat importanta strategica a acestui tronson, care va permite finalizarea unuia dintre cele mai dificile segmente de infrastructura feroviara din tara, si a evidentiat necesitatea unei cooperari continue intre constructor, consultant si beneficiar pentru atingerea tuturor obiectivelor. Totodata, Ministrul a apreciat nivelul de mobilizare din teren si utilizarea tehnologiilor moderne, inclusiv a celor patru echipamente TBM care lucreaza simultan, care reprezinta o premiera in proiectele feroviare din tara.
 
 
Cele mai mari TBM-uri existente in Romania au depasit pragul de 5,100 de metri de tunel forat, cel mai avansat fiind TBM 1 (Eleni) cu peste 2,500 metri executati. Cu o viteza medie de aproximativ 10 metri pe zi, finalizarea celor patru tuneluri este estimata pentru decembrie 2026.
Subsectiunea 2 Apata-Cata face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Brasov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunare, pentru circulatie cu viteza maxima de 160 km/h, tronson Brasov-Sighisoara. Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana, iar contractul a fost semnat de catre Compania Nationala de Cai Ferate (CFR SA) cu asocierea RailWorks (AKTOR SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada).

Din aceeasi categorie

11 Noi 17:16 | PORR Romania incepe modernizarea DJ 104D Lot 3, lucrari de 59 milioane de lei
10 Noi 18:24 | BAWI Construction liciteaza lucrari de modernizare CF Predeal-Bucuresti-Constanta
10 Noi 18:49 | OFERTARE numeroasa pentru constructia Lotului 3 al Autostrazii A8 (Letcani-Iasi)
10 Noi 15:15 | FCC si GULERMAK, ofertanti pentru lucrari de reabilitare CF Craiova-Caransebes, Lot 3
07 Noi 18:34 | COMPETITIE intensa pentru lucrari reabilitare Pasaje Obor, Lujerului si Pod Baneasa
07 Noi 18:48 | PMB: Licitatie de 31 mil. euro pentru servicii proiectare modernizare infrastructura
07 Noi 10:45 | Lucrarile la tunelurile de pe A1 (Margina-Holdea) avanseaza pe 11 fronturi de lucru
03 Noi 10:08 | Proiectul Planseului Unirii trimite CDS intre finalistii competitiei openBIM Awards
31 Oct 13:15 | APROBARE studiu de fezabilitate SEARCH Corporation pentru DX Baia Mare-Satu Mare
31 Oct 13:43 | DANLIN XXL si GROMA Hold vor construi lotul 1, Targu Neamt - Targu Frumos al A8
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA