
Valoarea totala a contractului este de 4,4 milioane de lei (fara TVA), acesta fiind impartit in patru loturi, cate unul pentru fiecare pod, cu o valoare estimata la 1,1 milioane de lei fiecare, astfel:
1. Stanca (RO) - Costesti (MD), al carui amplasament se va desfasura pe teritoriului judetului Botosani si al Raionului Riscani, la sud de actualul punct vamal, ce functioneaza pe DN29E;
2. Bumbata (RO) - Leova (MD), al carui amplasament va fi localizat in estul Romaniei, la nivelul judetului Vaslui si in sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova;
3. Falciu (RO) - Leca (MD), al carui amplasament se va desfasura pe teritoriul judetului Vaslui si al Raionului Cantemir;
4. Raducaneni (RO) - Barboieni (MD), al carui amplasament se afla localizat in estul Romaniei, la nivelul judetului Iasi si in vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni.
Sursa de finantare este asigurata de la bugetul de stat, iar durata de proiectare, etapa SF, este programata sa dureze 12 luni de la atribuirea contractului.
"Pentru prima data, am asumat in Programul de Guvernare construirea podurilor peste Prut, iar pana in anul 2030 vom dubla numarul podurilor rutiere existente.

In cadrul acestor obiective de investitii, vor fi realizate atat noile poduri rutiere, cat si drumuri de legatura la infrastructura existenta si 4 puncte de control frontiera aferente. Drumurile de legatura vor asigura conectivitatea atat cu infrastructura rutiera existenta, cat si cu celelalte proiecte de infrastructura majora din Romania, aflate in diferite stadii de implementare, in zona Moldovei, precum: Autostrada Unirii (A8) Targu Neamt - Iasi - Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) si drumurile de mare viteza Tisita - Albita, Braila - Focsani, dar si DX Braila - Galati", a transmis Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI).
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a reabilitat deja primul pod peste Prut dupa Revolutie, cel de la Galati (RO) - Giurgiulesti (MD) si a demarat procedurile si pentru reabilitarea podurilor Albita (RO) - Leuseni (MD) - lucrarile presupun demolarea podului vechi si reconstructie pod nou pe 4 benzi, Sculeni (RO) - Sculeni (MD) si Oancea (RO) - Cahul (MD).
De asemenea, se afla in curs de elaborare proiectul tehnic si, in scurt timp, va incepe constructia primului pod la nivel de autostrada peste Prut, Ungheni (RO) - Ungheni (MD), parte din proiectul Autostrazii (A8), care va avea si punct de trecere a frontierei, interconectand infrastructurile rutiere intre ambele state: Autostrada Targu Mures - Iasi - Ungheni - frontiera de stat (pe teritoriul Romaniei) si Drumul national R1 Chisinau - Ungheni - frontiera cu Romania (pe teritoriul Republicii Moldova).