
Achizitia publica pentru Loturile 1 si 2 prevede proiectarea si executia lucrarilor de modernizare pe un traseu de circa 82,24 km, din lungimea totala a tronsonului, astfel:
- Lot 1: Craiova - Filiasi (km 248+760 - 286+735), cu o lungime de 38 km si o valoare estimata de 2,28 miliarde lei (fara TVA);
- Lot 2: Filiasi - Igiroasa (km 286+735 - 331+000), cu o lungime de 44,26 km si o valoare estimata de 1,88 miliarde lei (fara TVA).
Termenul-limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare pentru ambele loturi este stabilit la data de 23 septembrie 2024, ora 15:00.
Anterior, in lunile mai si iunie 2024 au fost lansate procedurile de achizitie publica pentru celelalte 4 loturi, care au termen de depunere si deschidere a ofertelor in data de 28 august 2024 (loturile 3 si 6), respectiv 16 septembrie (loturile 4 si 5), valoarea totala estimata a acestor achizitii fiind de circa 12,22 miliarde lei (fara TVA).

Tronsonul de cale ferata Craiova - Caransebes face parte din proiectul de reabilitare a liniei CF Craiova - Drobeta-Turnu Severin - Caransebes, cu o lungime totala de 225,28 km, care vizeaza imbunatatirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre 120 km/h (pentru marfa) si 160 km/h (pentru calatori). Lucrarile includ modernizarea instalatiilor de electrificare pe toata lungimea tronsonului (25 kV), marirea capacitatii de tranzit, asigurarea interoperabilitatii prin implementarea STI, modernizarea statiilor si a haltelor de miscare, a podurilor si podetelor, reabilitarea/ modernizarea cladirilor statiilor de calatori, montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot, instalatii de centralizare electronica noi in statii si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R), precum si reducerea valorii maxime a declivitatii pe sectiunile unde aceasta depaseste 18‰.
Studiul de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei feroviare Craiova - Drobeta-Turnu Severin - Caransebes, parte a Coridorului Orient/ Est-Mediteranean, a fost elaborat de asocierea Italferr SPA - ISPCF SA - Italrom Inginerie International.