![](/images/stiri/infrastructura_2025/10_02_sf_a3_1.jpg)
"Am inceput o analiza a documentatiei pe care am preluat-o si am solicitat proiectantului, Consitrans, o actualizare a graficului de realizare/ implementare a acestui proiect, pentru a verifica in ce masura poate fi respectat. Ne propunem sa lansam in licitatie sectorul de autostrada Cristian - Codlea, din judetul Brasov", a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
CNIR si proiectantul Consitrans deruleaza, de la sfarsitul anului trecut, contractul pentru finalizarea studiului de fezabilitate al autostrazii A13 Brasov - Bacau, iar cu ocazia preluarii celui de-al doilea contract, proiectantul a subliniat: "Consitrans va asigura buna colaborare pentru a gasi solutiile optime de continuare a proiectarii pentru autostrada Ploiesti - Brasov si asigura beneficiarul si publicul ca va preda o documentatie de calitate".
Conform analizei multi-criteriale de traseu, proiectul autostrazii A3 Ploiesti - Brasov, cu o lungime de 112 km, are ca punct de pornire zona de sud a municipiului Ploiesti, in continuarea segmentului A3 Bucuresti - Ploiesti, si include sectorul A3 Rasnov - Cristian, deschis circulatiei in 2020, iar punctul final va fi la Codlea, in zona nord-vest a Brasovului. La Codlea, autostrada A3 se va conecta, printr-un nod de mare viteza cu A13 Sibiu - Fagaras - Brasov, respectiv A13 Brasov - Bacau.
CNIR deruleaza, in prezent, licitatii publicate in Sistemul Electronic pentru Achizitii Publice (SEAP) pentru proiectarea si executia a 300 km de autostrada si drum expres, valoarea estimata a contractelor fiind de 43 de miliarde lei (8,6 miliarde euro). Sunt opt licitatii pentru proiectare si executie, la care se adauga procedura de achizitie a contractului pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de Mare Viteza Bucuresti - Giurgiu, respectiv alte cinci contracte publicate in SEAP pentru supervizarea lucrarilor pe loturile Autostrazii Unirii (A8), sectiunea Targu Mures - Targu Neamt (Motca).
![](/images/stiri/infrastructura_2025/10_02_sf_a3_2.jpg)