Luni, 24 Februarie 2025
RO EN

Inspectia Muncii: Ghid privind desfasurarea activitatii in regim de telemunca

Guvernul a aprobat saptamana trecuta o ordonanta de urgenta care prevede, printre altele, ca pe durata starii de alerta, angajatorii sa dispuna munca la domiciliu sau in regim de telemunca, acolo unde specificul activitatii permite.
Totodata, in cazul in care munca la domiciliu sau telemunca nu sunt posibile, actul normativ prevede ca angajatorii din sistemul privat, autoritatile si institutiile publice centrale si locale, regiile autonome, societatile nationale, companiile nationale si societatile la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ teritoriala, care au mai mult de 50 de salariati, sa organizeze programul de lucru astfel incat salariatii sa fie impartiti in grupe care sa inceapa si sa termine activitatea la o diferenta de cel putin o ora.
Ordonanta adoptata de Guvern completeaza si prevederile referitoare la telemunca, in sensul ca angajatorul si angajatul pot conveni, printr-un acord scris, ca angajatul sa utilizeze mijloacele proprii ale telesalariatului pentru desfasurarea activitatii de la domiciliu, cu mentionarea conditiilor de utilizare.
Pentru a veni in sprijinul angajatorilor, dar si al salariatilor care ar putea avea neclaritati in ceea ce priveste implementarea masurilor luate de Guvern privind relatiile de munca, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale va deschide, incepand de luni, un Tel Verde unde vor putea fi solicitate informatii suplimentare.
Numarul de telefon alocat este 0800-868.622 si va putea fi apelat de luni pana vineri intre orele 9.00 - 21.00.
In acest context, Inspectia Muncii a realizat si un Ghid privind desfasurarea activitatii in regum de munca la domiciliu/ telemunca/ program individualizat de munca. Pentru a accesa documentul, click aici!

Din aceeasi categorie

19 Feb 06:00 | MANPOWER: Cifra de afaceri de 4,4 miliarde USD, intr-un context provocator
17 Feb 11:21 | Piata muncii: Generatia Z, impactul AI si schimbari majore pentru angajatori in 2025
07 Feb 09:41 | PWC: Ponderea firmelor care anticipeaza reduceri de personal in 2025, in crestere
30 Ian 12:29 | MMSS: 191 accidente pe santierele de cladiri consemnate in primele 9 luni din 2024
23 Ian 17:31 | PWC: Doar 10% din angajatori vor ajusta salariul brut dupa eliminarea facilitatilor
22 Ian 12:39 | SONDAJ: Patru din 10 angajati din Romania cheltuiesc 90% din veniturile lunare
16 Ian 13:04 | PWC: Majorarea salariului minim duce la cresteri ale altor metode de remunerare
16 Ian 12:01 | SAINT-GOBAIN: Certificare "Angajator de Top" pentru al 9-lea an consecutiv
09 Ian 12:41 | Piata muncii in 2024: Aproape 300.000 de locuri de munca noi si 11 milioane aplicari
20 Dec 11:27 | Beneficii salariale: un instrument strategic pentru optimizarea resurselor umane
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA