Sâmbătă, 22 Februarie 2025
RO EN

Equatorial & Reveal: Modelul de munca hibrid vine cu noi provocari pentru liderii IT

In contextul in care cea mai mare amploare a fenomenului telemunca este vizibila in domeniul tehnologiei & IT, Equatorial, companie care sustine dezvoltarea abilitatilor soft prin programe de leadership dedicate si adaptate conform nevoilor specifice din domeniul IT&C, a demarat un studiu reprezentativ in randul team leader-ilor din Romania, in parteneriat cu Reveal Marketing Research pe teme legate de atitudini in raport cu locul de munca.
Cercetarea desfasurata in perioada martie-aprilie 2022 in randul a 317 respondenti evidentiaza ca:
- Noile forme ale organizarii muncii i-au determinat pe 67% dintre team leaderii din IT sa isi dezvolte noi abilitati de comunicare si relationare cu echipa pentru a pastra un nivel optim de productivitate.
- In prezent, 8 din 10 team leaderi considera ca provocarile de ordin uman, ce tin de interactiunea dintre oameni, se dovedesc a fi mai greu de gestionat decat cele de ordin tehnic.
Provocarile neprevazute care au fost aduse de telemunca au obligat liderii de echipa sa adopte un nou stil de conducere
Noul context creat de modelul de lucru de acasa a reprezentat o provocare pentru 72% dintre team leaderi, 67% dintre acestia mentionand ca au fost nevoiti sa dezvolte noi abilitati pentru a mentine un nivel optim de implicare si productivitate in cadrul echipei.
Printre cele mai mari provocari mentionate de team leaderi in activitatea lor zilnica se numara adaptarea skill-urilor pentru telemunca (68%) si lipsa interactiunii zilnice cu echipa (55%).
Intrucat trecerea la telemunca a presupus o schimbare rapida a modului de lucru, liderii de echipa au avut nevoie de mai mult timp si au depus un efort suplimentar pentru a lua decizii potrivite si eficiente. Astfel, o treime dintre acestia considera gasirea de solutii la problemele echipei un aspect dificil al activitatii lor din prezent.
Modul de organizare a muncii in stil hibrid incepe sa devina un standard pentru companii. Astfel, team leaderii sunt principalii actori care trebuie sa ajute companiile pe de o parte, iar angajatii pe de alta parte, sa ajunga la un numitor comun in ceea ce priveste modelul optim de lucru. 3 din 10 team leaderi considera aspecte dificile la locul de munca motivatia si moralul angajatilor, astfel ca acestia sunt pusi intr-o pozitie dificila de a gasi solutii pentru a repune in miscare mecanismul lucratului de la birou, fara a inregistra scaderi ale productivitatii la nivelul echipei.
Paradigma muncii hibrid a subliniat importanta dezvoltarii de soft skills de catre team leaderi pentru a face fata schimbarilor constante de la locul de munca
Pentru 76% dintre team leaderi, provocarile de ordin uman ce tin de interactiunea cu oamenii se dovedesc a fi mai greu de gestionat decat cele de ordin tehnic.
In acest context, team leaderii considera in proportie de 97% ca abilitatea de a empatiza si comunica eficient cu membrii echipei joaca un rol fundamental in activitatea lor de zi cu zi, in special pentru ca 56% dintre lideri au identificat o crestere a dificultatilor de comunicare.

Din aceeasi categorie

19 Feb 06:00 | MANPOWER: Cifra de afaceri de 4,4 miliarde USD, intr-un context provocator
17 Feb 11:21 | Piata muncii: Generatia Z, impactul AI si schimbari majore pentru angajatori in 2025
07 Feb 09:41 | PWC: Ponderea firmelor care anticipeaza reduceri de personal in 2025, in crestere
30 Ian 12:29 | MMSS: 191 accidente pe santierele de cladiri consemnate in primele 9 luni din 2024
23 Ian 17:31 | PWC: Doar 10% din angajatori vor ajusta salariul brut dupa eliminarea facilitatilor
22 Ian 12:39 | SONDAJ: Patru din 10 angajati din Romania cheltuiesc 90% din veniturile lunare
16 Ian 13:04 | PWC: Majorarea salariului minim duce la cresteri ale altor metode de remunerare
16 Ian 12:01 | SAINT-GOBAIN: Certificare "Angajator de Top" pentru al 9-lea an consecutiv
09 Ian 12:41 | Piata muncii in 2024: Aproape 300.000 de locuri de munca noi si 11 milioane aplicari
20 Dec 11:27 | Beneficii salariale: un instrument strategic pentru optimizarea resurselor umane
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA