Sâmbătă, 13 Decembrie 2025
RO EN

Zona orbitala a Capitalei: 51 km de autostrazi noi si 20 km de drumuri modernizate

Aproape 51,2 km de sectiune de autostrada noua cu doua benzi pe sens si peste 20,2 km de drum national pe sectoarele A1-DN7 si DN2-A2, parte a centurii existente a Bucurestiului vor fi realizate prin implementarea proiectului "Infrastructura integrata pentru zona orbitala a Municipiului Bucuresti". Lucrarile se afla deja in executie. Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a semnat contractul de finantare inca din anul 2018, valoarea totala a acestuia fiind de 7,6 miliarde lei. Obiectivul general al acestui proiect este de a finaliza reteaua de drumuri orbitale Bucuresti pentru a asigura interconectivitatea adecvata intre 3 autostrazi existente si drumurile nationale cu statut de drumuri europene, autostrazi si drumuri europene pentru care km 0 este definit in Bucuresti.
 
Obiectivele proiectului includ:
  • constructia a 51,195 km de sectiune de autostrada 2x2 noua (sector sud A0 Bucuresti - centura ocolitoare la profil de autostrada), 42 de poduri si pasaje, 5 puncte de interconexiune, 4 parcari pe termen scurt, o zona de servicii, un centru de intretinere si coordonare si un punct de sprijin si intretinere;
  • modernizarea a 20,219 km de drum national pe sectoarele A1-DN7 si DN2-A2, parte a centurii existente a Bucurestiului (din care 8,695 km pentru sectorul A1-DN7 si 11,524 km pentru sectorul DN2-A2), impreuna cu sectorul A1-DN7: doua poduri reabilitate, un pasaj reabilitat, 3 poduri noi, doua pasaje noi, 11 intersectii, o parcare; sectorul DN2-A2: doua pasaje reabilitate, 3 pasaje noi, 4 intersectii, o parcare, un punct de intoarcere cu sens giratoriu
  • construirea a 4 Pasaje (Domnesti, Mogosoaia, Oltenita si Berceni);
  • largirea la 4 benzi a 14,5 km din centura existenta a Bucurestiului, intre sectorul A1-DN5, care include: 3 pasaje noi, o parcare reabilitata, 3 parcari noi si 5 intersectii.
  • reducerea timpului de calatorie pe reteaua rutiera TEN-T de la 92,5 minute (valoare la inceputul perioadei de implementare) pana la 60,9 minute pentru ruta A3-DN6 si de la 98,6 minute (valoare la inceputul perioadei de punere in aplicare) la 55,5 minute pentru ruta A2-A1.
Perioada de implementarea proiectului este de 120 de luni, respectiv in intervalul ianuarie 2014 - decembrie 2023 la care se adauga, daca este cazul, si perioada de desfasurare a activitatilor inainte de semnarea Contractului de Finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Din aceeasi categorie

05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
19 Noi 14:45 | TECNIC, KONSENT si IRD liciteaza supervizare lucrari feroviare Craiova-Caransebes
18 Noi 14:56 | CNIR si UMB initiaza proiectarea lotului montan Grinties-Pipirig pe Autostrada A8
17 Noi 12:48 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari pentru traseu cicloturistic Timis, de 536 km
17 Noi 11:48 | Drumul Expres Focsani-Braila: UMB primeste ordinul pentru inceperea proiectarii
14 Noi 18:04 | Autostrada Unirii A8: IRD Engineering supervizeaza lucrari pe Lotul 1D Joseni-Ditrau
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA