Miercuri, 17 Decembrie 2025
RO EN

STRABAG a finalizat in avans "riparea" tablierelor metalice de la Viaductul Carcea

Strabag Romania si Metabet CF SA au incheiat inainte de termen operatiunea de "ripare" a tablierelor metalice ale Viaductului Carcea, in cadrul lucrarilor de reabilitare pe linia 100 CF Videle - Orsova. Interventia consta in separarea (riparea) tablierelor existente, pentru a permite lucrarile de renovare, intarire sau inlocuire ulterioare pe structura de pod.
"Sub coordonarea echipei Strabag Rail Romania, reconstructia si repararea viaductului de la Carcea inseamna mai mult decat lucrari de infrastructura. Este o lectie de inginerie aplicata: analiza geotehnica, monitorizare cu inclinometre si o solutie inteligenta - relocarea zidului de sprijin pentru stabilizarea terenului afectat de o alunecare masiva. Uneori, infrastructura feroviara se construieste sub presiunea naturii, dar cu experienta, analiza si colaborare, fiecare provocare devine progres", au transmis reprezentantii Strabag Romania intr-o postare pe Linked In.
 
 
Potrivit CFR, executia lucrarilor de ripare a cuprins urmatoarele etape: scoaterea de sub tensiune a catenarei, desfacerea si demontarea tronsoanelor de sina din zona imbinarilor tablierelor metalice existente (zona aparatelor de reazem), relocarea si protejarea instalatiilor feroviare existente, mutarea podurilor provizorii de pe firul II pe firul I, riparea tablierelor metalice existente, inclusiv cadru sina si traverse de pe firul II pe firul I si restabilirea continuitatii caii pe firul I.
Conform constructorilor, lucrarile au fost finalizate mai devreme decat termenele contractuale. Operatiunea de ripare a fost un pas esential pentru accesul la zonele critice ale viaductului si pentru continuarea etapelor de modernizare. CFR Infrastructura a confirmat ca lucrarile sunt in progres si ca aceasta etapa a fost realizata cu succes, circulatia feroviara intre statiile Banu Maracine - Malu Mare fiind reluata exclusiv pe firul I de circulatie.
 
 
Contractul pentru reabilitarea Viaductului Carcea (linia CF 100 Videle - Orsova) a fost semnat in decembrie 2022 cu asocierea Strabag - Metabet CF SA, avand valoarea de 56,5 milioane de lei (fara TVA), iar lucrarile au inceput in 2023. In proiect mai sunt implicate si companiile Rotermit, IMSAT, DB Engineering & Consulting GmbH si Zublin Romania, ca subcontractanti.
Proiectarea in etapa DALI a fost realizata de compania Pod-Proiect, din Iasi.

Din aceeasi categorie

05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
19 Noi 14:45 | TECNIC, KONSENT si IRD liciteaza supervizare lucrari feroviare Craiova-Caransebes
18 Noi 14:56 | CNIR si UMB initiaza proiectarea lotului montan Grinties-Pipirig pe Autostrada A8
17 Noi 12:48 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari pentru traseu cicloturistic Timis, de 536 km
17 Noi 11:48 | Drumul Expres Focsani-Braila: UMB primeste ordinul pentru inceperea proiectarii
14 Noi 18:04 | Autostrada Unirii A8: IRD Engineering supervizeaza lucrari pe Lotul 1D Joseni-Ditrau
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA