Duminică, 27 Iulie 2025
RO EN

SCRIOSTEANU: Avem 800 km de autostrada si drum expres cu contract de executie

Marea provocare este sa mentinem 1.000 de kilometri cu contract de executie, indiferent de cati kilometri sunt dati in trafic, iar urmatoarea mie de kilometri s-o atingem in 2028-2029, considera Ionel Scriosteanu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, citat de Agerpres.
"Anul acesta am depasit intr-adevar acea mie de kilometri, dar poate mai important e ceea ce am semanat in acesti ani. Avem aproape 800 km de autostrada si drum expres cu contract de executie lucrari. Avem zeci de santiere mari deschise pe toate zonele tarii, fie ca-i Moldova, fie ca e sudul tarii, fie ca e Transilvania, in jurul Bucurestiului sau in alte parti. Aproape in toata tara avem santiere majore deschise, nu centuri mici, nu pasaje, lucruri pe care am inceput sa le descentralizam. Tinta ar fi sa ajungem la 1.000 km cu contract de executie lucrari. Si eu cred ca undeva in cateva luni ajungem la aceasta mie de kilometri. Dar marea provocare ar fi sa mentinem, indiferent cat dam in trafic si o sa vedeti intr-o luna, o luna si jumatate vom da aproximativ 100 km de autostrada in trafic si drum expres, dar de anul viitor vom da in trafic intre 150 si 200 km de autostrada si drum expres, cel putin timp de 3 ani. Si e vorba de ceea ce am semanat. Marea provocare este sa mentinem 1.000 km indiferent de cat dam in trafic cu contract de executie. Asta inseamna ca statul trebuie sa-si asume un nivel de finantare cel putin la nivelul pe care il avem astazi, in asa fel incat urmatoarea mie de kilometri s-o atingem in 2028-2029, bineinteles mult mai repede fata de cei 40 de ani care ne-au trebuit sa atingem prima mie de kilometri", a spus Ionel Scriosteanu, la conferinta de presa despre viitorul transportului public in Bucuresti si in Romania in general, in cadrul evenimentului ROPAT.
El a afirmat ca ultimii 3 ani au fost cei mai buni din istoria Romaniei in ceea in ceea ce priveste infrastructura de transport, desi nu se reflecta in kilometri de autostrada sau drum expres dat in trafic.
"Pentru ca, bineinteles, ca si in agricultura intai trebuie sa semeni si trebuie sa semeni sanatos pentru a culege roadele pe care vrei sa le culegi. Am pus bazele, incepand cu anul 2020, a unui nou tip de politica la Ministerul Transporturilor. O politica bazata pe colaborare, in principal pe orizontala cu autoritatile locale si cu celelalte autoritati ale statului. Si de ce accentuez acest lucru? Pentru ca o sa discutam mai tarziu si de acel eveniment de ieri cu darea in trafic a unei statii de metrou. A fost o decizie buna si incepe sa dea rezultate si a dat rezultate in acesti cel putin 3 ani, pentru ca aceasta colaborare a dus la descentralizarea unor proiecte, in prima faza pe partea de infrastructura rutiera, acum continuam cu partea de infrastructura de metrou si infrastructura feroviara", a declarat Ionel Scriosteanu.
El a spus ca descentralizarea a fost realizata cu tot cu finantare si a dus la cresterea capacitatii administrative la nivel central.
"Autoritatea centrala, fie ca e CNAIR, fie ca Metrorex sau CFR Infrastructura a avut posibilitatea sa se concentreze pe axele majore, pe autostrazi, pe drumuri expres si asa mai departe. Asta a fost o decizie buna. La nivel de CNAIR, cheltuiam in 2019 undeva la 350 de milioane de euro pe infrastructura rutiera. Anul acesta depasim 2,6 - 2,7 miliarde de euro pe infrastructura rutiera", a mai declarat Ionel Scriosteanu.
Ionel Scriosteanu a participat, joi, la conferinta de presa despre viitorul transportului public in Bucuresti si in Romania in general, in cadrul evenimentului ROPAT, organizat de Asociatia Romana pentru Smart City (ARSC).

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA