Duminică, 21 Decembrie 2025
RO EN

BIHOR: Indicatori tehnico-economici aprobati pentru Drumul Expres Arad-Oradea

Guvernul a aprobat hotararea privind indicatorii tehnico-economici ai Drumului Expres Arad – Oradea, pe baza documentatiei elaborate de autoritatile locale si judetene din judetele Bihor si Arad.
Materialul a vizat adaptarea proiectului la normele si legislatia in vigoare, conditiile de trafic actuale si viitoare, dar si conectarea la infrastructura rutiera din Ungaria, in zona municipiului Salonta.
"In cursul saptamanii viitoare se va promova a doua hotarare de Guvern privind exproprierea terenurilor afectate de proiect. Dupa perioada de 10 zile de transparenta decizionala, aceasta hotarare ar putea fi aprobata in prima jumatate a lunii decembrie. In paralel, se deruleaza auditul de siguranta rutiera la proiectul tehnic. La jumatatea lunii decembrie, PT-ul ar urma sa intre in Comisia Tehnico-Economica a CNAIR pentru aprobarea finala. Dupa aceasta etapa, se poate derula procedura de licitatie pentru selectarea constructorilor”, a precizat Ilie Bolojan, presedintele Consiliului Judetean Bihor.
Drumul expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km, cu patru benzi de circulatie, la care se adauga legaturile cu principalele orase de pe traseu. In judetul Bihor, proiectul prevede trei noduri importante: nodul rutier din Oradea, drumul de legatura cu orasul Salonta (judetul Bihor), de 5 km, si drumul de legatura cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km.
Lungimea totala a noului drum, inclusiv cu legatura din Arad de aproximativ 3 kilometri, va fi de 138 de kilometri. Traseul va cuprinde 86 de poduri si pasaje, pentru a se respecta regulile de biodiversitate din zona Salonta - Chisineu Cris.
Proiectant este compania Consitrans.
Lucrarile vor fi impartite in trei tronsoane: Oradea - Salonta, Salonta - Chisineu Cris si Chisineu Cris - Arad. Valoarea totala estimata a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 11,7 miliarde de lei, inclusiv TVA, iar durata de executie propusa este de 24 de luni.
Finantarea proiectului se va realiza din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027 si de la bugetul de stat, conform programelor de investitii publice aprobate de lege.
 

Din aceeasi categorie

17 Dec 20:48 | PORR: Turnarea betonului rutier in tuneluri, finalizata pe Autostrada A1 Sibiu-Pitesti
17 Dec 17:49 | Danlin XXL si Intertranscom vor construi cu 5,17 miliarde lei DX Bacau-Piatra Neamt
17 Dec 15:54 | MAPA si CENGIZ au investit 15 mil. euro in fabrica de confectii metalice din Sibiu
15 Dec 15:58 | IC ICTAS si ROTARY semneaza contract de modernizare CF Craiova-Caransebes, Lot 6
12 Dec 17:56 | Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu: ACTIV Proiectare si EMAY incep proiectarea
05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA