Duminică, 14 Septembrie 2025
RO EN

BIHOR: Indicatori tehnico-economici aprobati pentru Drumul Expres Arad-Oradea

Guvernul a aprobat hotararea privind indicatorii tehnico-economici ai Drumului Expres Arad – Oradea, pe baza documentatiei elaborate de autoritatile locale si judetene din judetele Bihor si Arad.
Materialul a vizat adaptarea proiectului la normele si legislatia in vigoare, conditiile de trafic actuale si viitoare, dar si conectarea la infrastructura rutiera din Ungaria, in zona municipiului Salonta.
"In cursul saptamanii viitoare se va promova a doua hotarare de Guvern privind exproprierea terenurilor afectate de proiect. Dupa perioada de 10 zile de transparenta decizionala, aceasta hotarare ar putea fi aprobata in prima jumatate a lunii decembrie. In paralel, se deruleaza auditul de siguranta rutiera la proiectul tehnic. La jumatatea lunii decembrie, PT-ul ar urma sa intre in Comisia Tehnico-Economica a CNAIR pentru aprobarea finala. Dupa aceasta etapa, se poate derula procedura de licitatie pentru selectarea constructorilor”, a precizat Ilie Bolojan, presedintele Consiliului Judetean Bihor.
Drumul expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km, cu patru benzi de circulatie, la care se adauga legaturile cu principalele orase de pe traseu. In judetul Bihor, proiectul prevede trei noduri importante: nodul rutier din Oradea, drumul de legatura cu orasul Salonta (judetul Bihor), de 5 km, si drumul de legatura cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km.
Lungimea totala a noului drum, inclusiv cu legatura din Arad de aproximativ 3 kilometri, va fi de 138 de kilometri. Traseul va cuprinde 86 de poduri si pasaje, pentru a se respecta regulile de biodiversitate din zona Salonta - Chisineu Cris.
Proiectant este compania Consitrans.
Lucrarile vor fi impartite in trei tronsoane: Oradea - Salonta, Salonta - Chisineu Cris si Chisineu Cris - Arad. Valoarea totala estimata a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 11,7 miliarde de lei, inclusiv TVA, iar durata de executie propusa este de 24 de luni.
Finantarea proiectului se va realiza din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027 si de la bugetul de stat, conform programelor de investitii publice aprobate de lege.
 

Din aceeasi categorie

22 Aug 07:12 | CESTRIN reprezinta un pilon strategic in dezvoltarea infrastructurii rutiere nationale
20 Aug 07:15 | METROREX: Retea de 78 km de metrou si proiecte de peste doua miliarde lei in lucru
18 Aug 07:44 | CN ACN are in pregatire si executie proiecte in valoare de 550 milioane euro
01 Aug 17:24 | CONFER si GDO Mov castiga lucrari de 38 milioane euro, reabilitare poduri CF Galati
31 Iul 15:48 | UMB si Euro-Asfalt strapung prima galerie de tunel din sectiunea Margina-Holdea (A1)
31 Iul 15:43 | NUROL a castigat contractul de 2,85 mld. lei pentru constructia DX Arad-Oradea, Lot 3
31 Iul 12:32 | STRABAG Romania deschide centura ocolitoare Fagaras cu 5 luni inainte de termen
31 Iul 11:50 | SIBIU: Peste 57 milioane euro pentru modernizarea a doua tronsoane din DJ 106E
30 Iul 17:16 | Consitrans si 3TI liciteaza servicii de asistenta tehnica pentru modernizarea DJ 100B
30 Iul 17:29 | MARISTAR, Lucsan si Concelex liciteaza lucrari de 54 mil. euro, modernizare DJ 703
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA