Vineri, 31 Octombrie 2025
RO EN

PORR Construct depaseste 80% progres fizic pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti

Stadiul fizic al lucrarilor pe cei 9,86 km ai santierului sectiunii 4 Tigveni - Curtea de Arges a autostrazii Sibiu - Pitesti (A1) a depasit 80%. Antreprenorul general, PORR Romania, a inceput lucrarile de constructii in vara anului 2023 si se afla in avans fata de grafic si de termenul de finalizare, prevazut in 2027. La inceputul lunii octombrie 2025, lucrarile de relocare a utilitatilor, sapatura (1,7 milioane mc), structura de rezistenta si umplutura sistemului rutier a tunelului Alina erau finalizate. Conform unui anunt publicat pe pagina de Linked In a PORR Romania lucrarile de umplutura, in volum total de 530.000 mc, au ajuns la un grad de realizare de 96%, iar lucrarile de hidroizolatie la poduri sunt executate in proportie de 90%. Pentru structura rutiera, fundatia din balast (56.000 mc) este finalizata in proportie de 61%, in timp ce stratul de balast stabilizat (14.000 mc) a atins un progres de 30%. De asemenea, lucrarile de asternere a pamantului vegetal pe taluzuri (165.000 mp) sunt realizate in proportie de 55%.
 
 
Relocarea DN 73C este finalizata la nivel de BAD 22.4, iar a DJ 678A este terminata la nivel de ABPC 22.4. In ceea ce priveste nodul rutier Tigveni, acesta este realizat in proportie de 90% la nivel de ABPC 31.5, iar pentru stratul ABPC 31.5 al autostrazii s-au asternut pana in prezent 3.600 de tone, reprezentand 7% din total. De asemenea, dispozitivele pentru asigurarea scurgerii apelor (28.000 m) sunt executate in proportie de 49%, iar zidurile de sprijin din gabioane (4.600 mp) au ajuns la 89%.
In zona tunelurilor, cladirile operationale sunt realizate in proportie de 50%, iar la Tunelul Daniela, structura de rezistenta este executata in proportie de 85%, lucrarile de umplutura aferente fiind la 40%.
 
 
Contractul pentru proiectarea si executia tronsonului 4 al autostrazii Sibiu - Pitesti (9,86 km) a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie. In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si Tunelul Tigveni, de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
Finantarea proiectului este asigurata din Programul Transport (PT) 2021-2027.
 

Din aceeasi categorie

30 Oct 14:28 | DEPUNERE documentatie de emitere Certificat de Urbanism pentru A13 Brasov-Bacau
30 Oct 14:33 | UMB semneaza contracte de executie pentru A8 Grinties-Pipirig si DEx Focsani-Braila
30 Oct 11:52 | Planseul Unirii: Betonare planseu peste Dambovita si extindere organizare de santier
30 Oct 08:07 | A13 Brasov-Bacau: Traseu optimizat, cu tunel la Lempes si noi noduri rutiere
24 Oct 15:48 | FIRME mari de constructii liciteaza intretinere drumuri de 55 mil. euro din Suceava
23 Oct 10:23 | BRASOV: Lucrarile de apa si drumuri din Tara Fagarasului, corelate pentru eficienta
22 Oct 14:53 | CONSTRUCTII ERBASU construieste legatura rutiera Satu Mare - Frontiera cu Ungaria
20 Oct 12:58 | TECNIC a furnizat servicii de supervizare la lotul 2 (Mizil-Buzau), A7 Ploiesti-Buzau
17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
17 Oct 17:40 | PORR si VIAROM liciteaza lucrari de 55 mil. euro, reparatii de strazi din Satu Mare
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA