Vineri, 19 Decembrie 2025
RO EN

PORR Construct depaseste 80% progres fizic pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti

Stadiul fizic al lucrarilor pe cei 9,86 km ai santierului sectiunii 4 Tigveni - Curtea de Arges a autostrazii Sibiu - Pitesti (A1) a depasit 80%. Antreprenorul general, PORR Romania, a inceput lucrarile de constructii in vara anului 2023 si se afla in avans fata de grafic si de termenul de finalizare, prevazut in 2027. La inceputul lunii octombrie 2025, lucrarile de relocare a utilitatilor, sapatura (1,7 milioane mc), structura de rezistenta si umplutura sistemului rutier a tunelului Alina erau finalizate. Conform unui anunt publicat pe pagina de Linked In a PORR Romania lucrarile de umplutura, in volum total de 530.000 mc, au ajuns la un grad de realizare de 96%, iar lucrarile de hidroizolatie la poduri sunt executate in proportie de 90%. Pentru structura rutiera, fundatia din balast (56.000 mc) este finalizata in proportie de 61%, in timp ce stratul de balast stabilizat (14.000 mc) a atins un progres de 30%. De asemenea, lucrarile de asternere a pamantului vegetal pe taluzuri (165.000 mp) sunt realizate in proportie de 55%.
 
 
Relocarea DN 73C este finalizata la nivel de BAD 22.4, iar a DJ 678A este terminata la nivel de ABPC 22.4. In ceea ce priveste nodul rutier Tigveni, acesta este realizat in proportie de 90% la nivel de ABPC 31.5, iar pentru stratul ABPC 31.5 al autostrazii s-au asternut pana in prezent 3.600 de tone, reprezentand 7% din total. De asemenea, dispozitivele pentru asigurarea scurgerii apelor (28.000 m) sunt executate in proportie de 49%, iar zidurile de sprijin din gabioane (4.600 mp) au ajuns la 89%.
In zona tunelurilor, cladirile operationale sunt realizate in proportie de 50%, iar la Tunelul Daniela, structura de rezistenta este executata in proportie de 85%, lucrarile de umplutura aferente fiind la 40%.
 
 
Contractul pentru proiectarea si executia tronsonului 4 al autostrazii Sibiu - Pitesti (9,86 km) a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie. In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si Tunelul Tigveni, de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
Finantarea proiectului este asigurata din Programul Transport (PT) 2021-2027.
 

Din aceeasi categorie

17 Dec 20:48 | PORR: Turnarea betonului rutier in tuneluri, finalizata pe Autostrada A1 Sibiu-Pitesti
17 Dec 17:49 | Danlin XXL si Intertranscom vor construi cu 5,17 miliarde lei DX Bacau-Piatra Neamt
17 Dec 15:54 | MAPA si CENGIZ au investit 15 mil. euro in fabrica de confectii metalice din Sibiu
15 Dec 15:58 | IC ICTAS si ROTARY semneaza contract de modernizare CF Craiova-Caransebes, Lot 6
12 Dec 17:56 | Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu: ACTIV Proiectare si EMAY incep proiectarea
05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA