Sâmbătă, 26 Iulie 2025
RO EN

PORR Romania a construit mai mult de 50% din tronsonul 4 al autostrazii Sibiu-Pitesti

PORR Romania a construit mai mult de jumatate din tronsonul 4 al autostrazii Sibiu - Pitesti, care include si un tunel dublu de peste un kilometru lungime, si este cu cateva procente in avans fata de graficul de executie. Constructorul are mobilizati pe santier circa 500 de muncitori si 200 de utilaje, iar excavatiile in tunelul de la Momaia se executa 24/24h, concomitent la ambele galerii. Tronsonul, cu o lungime de 9,86 km, include un tunel cu doua galerii independente de 1,35 km fiecare, 12 poduri/ pasaje totalizand 2,65 km, 16 podete, 3 ziduri de sprijin, 50 km santuri/ rigole si doua cladiri operationale pentru tunel (cate una la fiecare capat).
"Este primul proiect cu propria statie de prefabricate, in care producem 660 de grinzi din cele 680 necesare, predalele (31.200 mp) si antretoazele necesare la tablierele metalice ale suprastructurii a doua poduri. Avem doua statii de betoane (productie de peste 300.000 mc) si laborator. In plus, o statie de asfalt va fi instalata/ pusa in functiune la inceputul anului viitor (120.000 tone)", au transmis reprezentantii PORR Romania.
 
 
Tunelul de la Momaia are doua galerii mari independente, conectate prin doua galerii mici pietonale si una rutiera, folosite in caz de urgenta. Toate poarta, neoficial, nume feminine, respectand traditia miniera de a alege cate o "patroana" protectoare a muncitorilor de posibilele pericole din subteran.
Conform datelor PORR, organizarea de santier are 3 locatii, birouri, dormitoare, magazii, parc auto utilaje, atelier mecanizare si o baza de productie a prefabricatelor.
Contractul pentru proiectarea si executia tronsonului 4 a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor. In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si Tunelul Tigveni, de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
 
 
Aniversarea 20 de ani PORR Romania: Oamenii ne cunosc cel mai bine prin ceea ce facem
Echipa PORR Romania a celebrat cei 20 de ani impliniti in 2024 printr-o conferinta aniversara, PORR talks 2.0, organizata la Poiana Brasov si la care au participat peste 600 de angajati ai companiei. Evenimentul s-a desfasurat in cadrul a 5 paneluri, fiecare centrat pe unul dintre principiile PORR. Primul, axat pe principiul Recunoastere, a avut printre speakeri membri din conducerea PORR la nivel national si international: Mario Pröll, Ana Maria Dolgae, Claude-Patrick Jeutter si Klemens Eiter. Panelurile au luat forma unor dialoguri despre realizarile PORR, viziunea pentru viitor si recunostinta pentru ceea ce reprezinta grupu, astazi.
"Meniul" aniversar a fost completat de o expozitie la care membrii echipelor PORR din Austria si Romania au prezentat activitatea departamentelor Management, EDS, Innovation, Digital Unit, Security, Compliance, PES, HSE, Employer Branding, ESG. 
 
 
"De la intalnirea cu invitatul nostru special, Cornel Amariei, copil-minune al roboticii si inventatorul ochelarilor Lumen, am plecat cu sufletul plin si ne-am notat reteta reusitei in viata (obstacole in care nu te poticnesti, ci te sprijini ca sa iti iei avant, importanta menirii si oameni care devin speciali atunci cand sunt pusi in contextul potrivit). Ingredientul magic ramane insa «umar langa umar». Transforma aniversarile in petreceri pe cinste, slujba in pasiune si colegii in prieteni", au transmis reprezentantii PORR Romania.
"Oamenii obisnuiti, pusi in contextul potrivit, fac lucruri extraordinare", a spus pe scena PORR Talks 2.0 unul dintre invitatii speciali ai evenimentului. 
"Noi, la PORR, credem ca oamenii ne cunosc cel mai bine prin ceea ce facem", au mai transmis reprezentantii companiei.
Pentru PORR Talks 2.0 - Build to Last a fost nevoie de o perioada intensa de pregatire de sase luni, timp in care echipele implicate au planificat si actionat ca un tot unitar.
 
Mario Pröll, CEO PORR Romania

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA