Duminică, 26 Octombrie 2025
RO EN

PORR reia lucrarile de la tuneluri cu sapaturi si armarea structurii de rezistenta

PORR Romania a reluat inca din primele zile ale anului 2025 lucrarile pe santierul Sectiunii 4: Tigveni - Curtea de Arges, parte a autostrazii Sibiu - Pitesti (A1). Astfel, din data de 3 ianuarie 2025, "se lucreaza, din nou, 24 de ore pe zi 7 din 7", conform unui anunt facut de Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI).
Astfel, conform oficialului, prezent pe santier inca de la inceputul anului, la Tunelul Daniela continua turnarea betonului final al structurii de rezistenta (utilizand sistemul hidraulic special-cofraj), iar pana acum a fost realizata structura de rezistenta pe primii 200 metri din acest tunel: 15 tronsoane de 12,5 metri fiecare, respectiv doua tronsoane scurte (unul de capat si unul de jonctiune). De asemenea, au fost realizate hidroizolatia pe o lungime de 450 de metri si armarea structurii de rezistenta pe o lungime de 375 de metri (tunelul Daniela, la tunelul Daniela. Mai sunt de realizat 532 de metri de sapatura din totalul ambelor fire de tunel, de 2.692 de metri, in timp ce lucrarile de armare, cofrare si turnare a banchetelor laterale aferente Tunelului Daniela au ajuns la 670 de metri. "Estimam ca in prima parte a lunii martie Tunelul Daniela sa fie strapuns spre Sibiu, iar tunelul Alina la sfarsitul lunii aprilie", a precizat Irinel Ionel Scriosteanu.
 
 
In paralel, continua lucrarile aferente structurilor existente pe acest lot si se afla in diferite stadii: lucrari de armare, cofrare si betonare elevatii, grinzi de rezemare, turnare placi de suprabetonare, lucrari de instalare grinzi si predale prefabricate si lucrari de sudura tablier metalic. Mai continua lucrarile de consolidari prin executia saltelelor antierozionale, aripi din gabioane, umpluturi din balast in spatele culeelor.
"Lucrarile pe aceasta sectiune merg bine, iar progresul fizic al acestora se afla in avans fata de grafic si de termenul de finalizare (2027)", a adaugat reprezentantul MTI.
Contractul pentru proiectarea si executia tronsonului 4 al autostrazii Sibiu – Pitesti (9,86 km) a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie. In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si Tunelul Tigveni, de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
 

Din aceeasi categorie

17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
17 Oct 17:40 | PORR si VIAROM liciteaza lucrari de 55 mil. euro, reparatii de strazi din Satu Mare
17 Oct 16:21 | TPF Inginerie castiga serviciile de supervizare pentru constructia DEx Focsani-Braila
17 Oct 13:38 | FINANTARE prioritara pentru proiectele de reabilitare a cailor ferate, din anul 2026
16 Oct 14:42 | AKTOR: TBM-urile au sapat peste 5 km din tunelul feroviar de pe CF Apata-Cata
15 Oct 16:27 | DEBUT foraje geotehnice pentru proiectare lot 2A Ditrau-Grinties din Autostrada A8
14 Oct 17:28 | TPF si BAICONS liciteaza SF de 24 mil. euro, electrificare CF Brasov-Targu Mures
14 Oct 17:10 | DELGAZ GRID primeste 32 oferte pentru lucrari de infrastructura de 101 milioane euro
13 Oct 17:54 | STRABAG, Concelex si Bog'Art liciteaza executie pasaj de 31 mil. euro din Predeal
13 Oct 13:19 | CNIR: Imagini live din santierul Autostrazii Transilvania, lotul Chiribis-Biharia
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA