Sâmbătă, 26 Iulie 2025
RO EN

PORR reia lucrarile de la tuneluri cu sapaturi si armarea structurii de rezistenta

PORR Romania a reluat inca din primele zile ale anului 2025 lucrarile pe santierul Sectiunii 4: Tigveni - Curtea de Arges, parte a autostrazii Sibiu - Pitesti (A1). Astfel, din data de 3 ianuarie 2025, "se lucreaza, din nou, 24 de ore pe zi 7 din 7", conform unui anunt facut de Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI).
Astfel, conform oficialului, prezent pe santier inca de la inceputul anului, la Tunelul Daniela continua turnarea betonului final al structurii de rezistenta (utilizand sistemul hidraulic special-cofraj), iar pana acum a fost realizata structura de rezistenta pe primii 200 metri din acest tunel: 15 tronsoane de 12,5 metri fiecare, respectiv doua tronsoane scurte (unul de capat si unul de jonctiune). De asemenea, au fost realizate hidroizolatia pe o lungime de 450 de metri si armarea structurii de rezistenta pe o lungime de 375 de metri (tunelul Daniela, la tunelul Daniela. Mai sunt de realizat 532 de metri de sapatura din totalul ambelor fire de tunel, de 2.692 de metri, in timp ce lucrarile de armare, cofrare si turnare a banchetelor laterale aferente Tunelului Daniela au ajuns la 670 de metri. "Estimam ca in prima parte a lunii martie Tunelul Daniela sa fie strapuns spre Sibiu, iar tunelul Alina la sfarsitul lunii aprilie", a precizat Irinel Ionel Scriosteanu.
 
 
In paralel, continua lucrarile aferente structurilor existente pe acest lot si se afla in diferite stadii: lucrari de armare, cofrare si betonare elevatii, grinzi de rezemare, turnare placi de suprabetonare, lucrari de instalare grinzi si predale prefabricate si lucrari de sudura tablier metalic. Mai continua lucrarile de consolidari prin executia saltelelor antierozionale, aripi din gabioane, umpluturi din balast in spatele culeelor.
"Lucrarile pe aceasta sectiune merg bine, iar progresul fizic al acestora se afla in avans fata de grafic si de termenul de finalizare (2027)", a adaugat reprezentantul MTI.
Contractul pentru proiectarea si executia tronsonului 4 al autostrazii Sibiu – Pitesti (9,86 km) a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie. In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si Tunelul Tigveni, de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
 

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA