Duminică, 27 Iulie 2025
RO EN

PORR Construct se apropie de stadiu 50% la tronsonul 4 al autostrazii Sibiu - Pitesti

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anuntat ca lucrarile la tronsonul 4 al autostrazii Sibiu - Pitesti, care include si un tunel dublu de peste un kilometru lungime, au ajuns la 45%. Antreprenorul general, PORR Romania, are mobilizati pe santier 500 de muncitori si 200 de utilaje, iar excavatiile in tunelul de la Momaia se execută 24/24h, concomitent la ambele galerii. S-au forat pana acum 760,5 metri pe calea 1 si 651,2 metri pe calea 2, din totalul de 1,35 km ai fiecarei galerii ale acestui tunel.
"Eu vreau sa-i felicit pe constructori, sunt unii dintre cei mai buni constructori din Romania in acest moment. Nu doar ca isi fac treaba, ci si devanseaza termenele, asa cum au facut si Boita, pe lotul 1. Pe acest tronson suntem undeva aproape de 45%, cea mai grea lucrare e legata de cele doua tunele, s-a trecut de 50% pe cele doua tunele ca lungime, sunt de 1,3 kilometri, la unul suntem peste 700 de metri, la celalalt in jur de 650 de metri", a declarat Sorin Grindeanu, vineri, la Curtea de Arges, unde a verificat stadiul lucrarilor la lotul 4.
 
 
Contractul pentru proiectarea si executia acestei sectiuni a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor. In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si Tunelul Tigveni, de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
Ministrul a spus ca este "extrem de multumit" de modul in care se lucreaza pe lotul 4, dar si pe lotul 5 dintre Pitesti si Curtea de Arges.
"Pe Pitesti - Curtea de Arges sa stiti ca este asfalt pe mai mult de 90% din traseu. Avem trei sau patru puncte critice, acele poduri, traversari unde se lucreaza in acest moment si unde mobilizarea este foarte buna. Dar, va repet, pe toata lungimea de peste 30 de kilometri, de la Pitesti la Curtea de Arges, pe acest lot 5 este asfalt asternut in acest moment pe aproape 90%, daca nu chiar mai bine de 90%", a precizat Sorin Grindeanu, care si-a exprimat convingerea ca ambele loturi ar putea fi date in folosinta inainte de termenele contractuale, care sunt 2025 pentru lotul 5 si 2027 pentru lotul 4.
 

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA