Duminică, 21 Decembrie 2025
RO EN

PORR Construct se apropie de stadiu 50% la tronsonul 4 al autostrazii Sibiu - Pitesti

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anuntat ca lucrarile la tronsonul 4 al autostrazii Sibiu - Pitesti, care include si un tunel dublu de peste un kilometru lungime, au ajuns la 45%. Antreprenorul general, PORR Romania, are mobilizati pe santier 500 de muncitori si 200 de utilaje, iar excavatiile in tunelul de la Momaia se execută 24/24h, concomitent la ambele galerii. S-au forat pana acum 760,5 metri pe calea 1 si 651,2 metri pe calea 2, din totalul de 1,35 km ai fiecarei galerii ale acestui tunel.
"Eu vreau sa-i felicit pe constructori, sunt unii dintre cei mai buni constructori din Romania in acest moment. Nu doar ca isi fac treaba, ci si devanseaza termenele, asa cum au facut si Boita, pe lotul 1. Pe acest tronson suntem undeva aproape de 45%, cea mai grea lucrare e legata de cele doua tunele, s-a trecut de 50% pe cele doua tunele ca lungime, sunt de 1,3 kilometri, la unul suntem peste 700 de metri, la celalalt in jur de 650 de metri", a declarat Sorin Grindeanu, vineri, la Curtea de Arges, unde a verificat stadiul lucrarilor la lotul 4.
 
 
Contractul pentru proiectarea si executia acestei sectiuni a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor. In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si Tunelul Tigveni, de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
Ministrul a spus ca este "extrem de multumit" de modul in care se lucreaza pe lotul 4, dar si pe lotul 5 dintre Pitesti si Curtea de Arges.
"Pe Pitesti - Curtea de Arges sa stiti ca este asfalt pe mai mult de 90% din traseu. Avem trei sau patru puncte critice, acele poduri, traversari unde se lucreaza in acest moment si unde mobilizarea este foarte buna. Dar, va repet, pe toata lungimea de peste 30 de kilometri, de la Pitesti la Curtea de Arges, pe acest lot 5 este asfalt asternut in acest moment pe aproape 90%, daca nu chiar mai bine de 90%", a precizat Sorin Grindeanu, care si-a exprimat convingerea ca ambele loturi ar putea fi date in folosinta inainte de termenele contractuale, care sunt 2025 pentru lotul 5 si 2027 pentru lotul 4.
 

Din aceeasi categorie

17 Dec 20:48 | PORR: Turnarea betonului rutier in tuneluri, finalizata pe Autostrada A1 Sibiu-Pitesti
17 Dec 17:49 | Danlin XXL si Intertranscom vor construi cu 5,17 miliarde lei DX Bacau-Piatra Neamt
17 Dec 15:54 | MAPA si CENGIZ au investit 15 mil. euro in fabrica de confectii metalice din Sibiu
15 Dec 15:58 | IC ICTAS si ROTARY semneaza contract de modernizare CF Craiova-Caransebes, Lot 6
12 Dec 17:56 | Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu: ACTIV Proiectare si EMAY incep proiectarea
05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA