Marți, 09 Septembrie 2025
RO EN

PORR Construct lucreaza intens pe santierul sectiunii 4 Tigveni - Curtea de Arges

PORR Construct a realizat 18% din lucrarile la Tunelul Tigveni, de la Momaia, primul tunel de pe traseul autostrazii Pitesti-Sibiu, pe sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges. Acesta va avea o lungime de 1,3 kilometri, iar pe santier sunt mobilizati un numar de 350 de muncitori si 140 de utilaje. Antreprenorul lucreaza de la inceputul acestui an, indiferent de conditiile meteorologice.
"Lucram 24 de ore, sapte zile pe saptamana in continuu. Am pornit destul de bine. Pe tunel, sensul de Sibiu spre Pitesti, avem deja 142 de metri liniari executati. Pe partea stanga, insemnand sensul de Pitesti spre Sibiu, in jur de 82 - 83 de metri liniari sunt facuti. Am trecut de faza mai complicata, care insemna intrarea in tunel si vom avea un progres mai mare decat pana acum. Pe restul santierului, pilotii sunt executati 70%, iar la terasament avem 9%. Si la tunel avem un progres de 8%. Tunelul are 1,35 kilometri, insemnand 2.700 de metri liniari in total, din care am executat in jur de 230 de metri liniari", a declarat Fernando Lopes, managerul de proiect al PORR Construct.
 
 
Tunelul va avea doua galerii, construite in paralel, iar fiecare dintre acestea va avea doua benzi de circulatie plus una de urgenta. Lucrarile au inceput in luna octombrie 2023, termenul de finalizare a intregii sectiuni Tigveni - Curtea de Arges fiind prevazut in anul 2027.
Sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges, are o lungime de circa 10 km. Contractul pentru proiectarea si executia acestei sectiuni a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor.
In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si un tunel de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
 

Din aceeasi categorie

22 Aug 07:12 | CESTRIN reprezinta un pilon strategic in dezvoltarea infrastructurii rutiere nationale
20 Aug 07:15 | METROREX: Retea de 78 km de metrou si proiecte de peste doua miliarde lei in lucru
18 Aug 07:44 | CN ACN are in pregatire si executie proiecte in valoare de 550 milioane euro
01 Aug 17:24 | CONFER si GDO Mov castiga lucrari de 38 milioane euro, reabilitare poduri CF Galati
31 Iul 15:48 | UMB si Euro-Asfalt strapung prima galerie de tunel din sectiunea Margina-Holdea (A1)
31 Iul 15:43 | NUROL a castigat contractul de 2,85 mld. lei pentru constructia DX Arad-Oradea, Lot 3
31 Iul 12:32 | STRABAG Romania deschide centura ocolitoare Fagaras cu 5 luni inainte de termen
31 Iul 11:50 | SIBIU: Peste 57 milioane euro pentru modernizarea a doua tronsoane din DJ 106E
30 Iul 17:16 | Consitrans si 3TI liciteaza servicii de asistenta tehnica pentru modernizarea DJ 100B
30 Iul 17:29 | MARISTAR, Lucsan si Concelex liciteaza lucrari de 54 mil. euro, modernizare DJ 703
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA