Marți, 28 Octombrie 2025
RO EN

PORR: 500 de muncitori si 194 utilaje la santierul dintre Tigveni si Curtea de Arges

Constructorul PORR Romania este bine mobilizat pe santierul sectiunii 4 (Tigveni - Curtea de Arges) a Autostrazii Sibiu - Pitesti (A1), 500 de muncitori si 194 de utilaje asigurand un progres rapid al lucrarilor. Potrivit lui Cristian Pistol, directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, stadiul fizic al lucrarilor pe cei aproximativ 10 km dintre Tigveni si Curtea de Arges a ajuns la 73,75%. Cea mai dificila structura din acest santier este tunelul Momaia, primul tunel forat construit pe o autostrada din Romania.
"Galeria de pe sensul de mers Pitesti - Sibiu a fost strapunsa in data de 3 martie 2025, iar galeria de pe sensul Sibiu - Pitesti, in data de 14 aprilie 2025. Antreprenorul executa acum lucrari de camasuire interioara si hidroizolatie. Daca se va mentine mobilizarea si ritmul actual de lucru, estimam ca se va putea circula pe aceasta sectiune a A1 mai devreme decat prevede termenul contractual (2027)", a transmis Cristian Pistol, in urma unei vizite pe santierul sectiunii 4.
O vizita recenta pe santierul a fost realizata si de reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructura. "Cei de la PORR dau o lectie de cum se construieste un tunel rutier: specialisti din 14 tari lucreaza non-stop si au sanse maxime sa inaugureze cei aproape 10 km dintre Curtea de Arges si Tigveni in iulie 2026, cu mult inainte de termenul contractual, martie 2027, fara extensii de timp. Pe sensul spre Sibiu al tunelului, antreprenorul a ajuns la jumatate cu operatiunea de turnare a peretilor-caseta, stratul final de beton care va fi vazut de soferi. Inaintand spre nord (…) observam fiecare etapa majora, in ordinea inversa a punerii in opera: sub betonul final este membrana hidroizolanta, sub ea vine o alta de protectie (anti-rupere) si la final betonul torcretat fixat cu ancore aplicat direct pe terenul natural. Sambata (n.r. 24 mai), cand am ajuns noi, muncitorii legau armatura ultimei sectiuni de radier (fundatia caii de rulare) ramasa pe aceasta galerie, chiar in capatul de nord. Pe margine, intr-un loc am vazut un manunchi de 6 furtunuri groase care vor proteja cablurile numeroaselor sisteme ce vor fi instalate. Tot acolo este ascunsa si conducta care evacueaza apele pluviale. Si asta doar ce se vede grosier, sunt multe alte detalii care iti explica de ce e nevoie de mai bine de un an de la finalizarea excavatiei pana la darea in trafic. Dupa ce cofrajul culisant cu ajutorul caruia se toarna peretii-caseta ajunge in capatul dinspre Sibiu, este mutat pe sensul celalalt, spre Curtea de Arges. O munca super-specializata, migaloasa si periculoasa, facuta secvential si fara posibilitatea de a accelera. Deci mai este nevoie de rabdare pana vara viitoare, speram nu mai tarziu de luna iulie, ca sa circulam", au transmis reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructura, in urma vizitei realizate pe santierul sectiunii 4.
 
Sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura
 
Contractul pentru proiectarea si executia tronsonului 4 al autostrazii Sibiu - Pitesti (9,86 km) a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie. In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si Tunelul Tigveni, de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
Finantarea proiectului este asigurata din Programul Transport (PT) 2021-2027.

Din aceeasi categorie

17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
17 Oct 17:40 | PORR si VIAROM liciteaza lucrari de 55 mil. euro, reparatii de strazi din Satu Mare
17 Oct 16:21 | TPF Inginerie castiga serviciile de supervizare pentru constructia DEx Focsani-Braila
17 Oct 13:38 | FINANTARE prioritara pentru proiectele de reabilitare a cailor ferate, din anul 2026
16 Oct 14:42 | AKTOR: TBM-urile au sapat peste 5 km din tunelul feroviar de pe CF Apata-Cata
15 Oct 16:27 | DEBUT foraje geotehnice pentru proiectare lot 2A Ditrau-Grinties din Autostrada A8
14 Oct 17:28 | TPF si BAICONS liciteaza SF de 24 mil. euro, electrificare CF Brasov-Targu Mures
14 Oct 17:10 | DELGAZ GRID primeste 32 oferte pentru lucrari de infrastructura de 101 milioane euro
13 Oct 17:54 | STRABAG, Concelex si Bog'Art liciteaza executie pasaj de 31 mil. euro din Predeal
13 Oct 13:19 | CNIR: Imagini live din santierul Autostrazii Transilvania, lotul Chiribis-Biharia
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA