Sâmbătă, 13 Decembrie 2025
RO EN

ORADEA: O asociere condusa de Freyrom va construi 5 pasaje noi in Centrul Civic

A fost semnat contractul pentru obiectivul de investitii „Coridor de mobilitate urbana durabila in Piata Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa I". Anuntul a fost facut de catre primarul Florn Birta care, alaturi de Marcel Bolos, ministrul Investitiilor si Proiectelor Europene, a vizitat santierele altor doua proiecte mari de infrastructura din Oradea.
„S-a semnat contractul de executie la Gojdu I, pentru cele 5 pasaje, din zona Centrul Civic - Catedrala Ortodoxa. Contractul a fost castigat tot de o asociere de firme condusa de Freyrom, care se ocupa si de etapa II. In 2 saptamani vor incepe lucrarile la partea de deviere retele si devieri de circulatie, asa cum este normal sa se pregateasca pentru inceperea unui proiect. Vom mai avea doua pasaje: pasajul de la magazinul Crisul, respectiv pasajul de la Gara, care sunt in etapa de realizare a proiectarii", a precizat primarul Florin Birta.
Lucrarile la etapa I vor fi executate de asocierea formata din Freyrom - lider, Leko Construct SRL, Constructii Erbasu S.A, Metabet CF SA, Ritmoteh SRL, Procons Group, Viarom Construct si DAS Traffic System. Valoarea contractului este peste 84,9 milioane de lei fara TVA (17,1 milioane de euro fara TVA).
„Proiectul este de mare complexitate, defineste foarte bine si contureaza in acelasi timp ce inseamna un coridor de mobilitate urbana la nivelul unei dezvoltari urbane, asa cum este cea din Oradea. Faptele ne dovedesc ca suntem in fata unei comunitati care are responsabilitatea dezvoltarii si oportunitatea accesarii fondurilor, pentru care prioritatea numarul 1 in vederea dezvoltarii orasului sunt fondurile europene" a punctat Marcel Bolos.
In cadrul proiectului se vor construi 5 pasaje subterane, 12.117 metri patrati de trotuar pietonal, 660 metri liniari de piste de biciclisti, 990 metri liniari de banda dedicata transportului public, infrastructura rutiera modernizata, linii de tramvai modernizate, statii de transport create si modernizate, se vor planta arbori si arbusti si se vor realiza retele de irigatii.
Obiectivul general al proiectului consta in reducerea emisiilor de carbon in municipiul Oradea prin crearea unui coridor de mobilitate urbana durabila din Piata Emanuil Gojdu - Vasile Alecsandri, printr-o abordare integrata bazata pe Planul de Mobilitate Urbana Durabila al municipiului Oradea.
 
Gojdu II, stadiu de executie 40%
In privinta obiectivului „Coridor de mobilitate urbana durabila in Piata Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa II", stadiul lucrarilor este 40%. In acest moment se lucreaza la rampa dinspre bulevardul Dimitrie Cantemir, fiind realizata sapatura aproape de cota finala. Au fost finalizati cei 86 de piloti forati aferenti pasajului rutier din Piata Cetate si au fost executate cele doua banchete turnate deasupra pilotilor forati. Pe aceste banchete vor fi asezate grinzile pasajului rutier. Totodata, au fost executate lucrarile pentru devierea retelelor de utilitati, urmand sa fie realizata armatura rampei dinspre bulevardul Dimitrie Cantemir.
Prin acest obiectiv de investitii se va face un pasaj rutier subteran in zona intersectiei dintre bulevardul Dimitrie Cantemir si strada Evreilor Deportati. Aici vor fi realizate doua giratii la nivelul solului, care vor fi traversate in subteran de un pasaj pe relatia Dimitrie Cantemir - Centrul Civic.
La nivelul solului va exista, in continuare, o banda dedicata liniilor de tramvai. Totodata, vor fi executate urmatoarele categorii de lucrari: realizarea sistemului de irigatii, modernizarea zonei pietonale si a trotuarelor din aria proiectului, piste de biciclete, statii de transport public modernizate precum si plantarea de arbori si arbusti.
Acest pasaj rutier este situat pe una dintre cele mai importante axe de circulatie din Municipiul Oradea, axa pe directia Nufarul - Cantemir - Centrul Civic - Bulevardul Magheru - strada Republicii - Gara - strada Stefan cel Mare. Astfel, se urmareste obiectivul de fluidizarea traficului rutier in vederea reducerii poluarii si cresterii sigurantei.
Se estimeaza finalizarea lucrarilor pana la sfarsitul anului, valoarea proiectului fiind de peste 27 milioane de lei fara TVA (5,4 milioane de euro fara TVA).
Ambele proiecte sunt implementate de catre Primaria Oradea prin Directia de Management Proiecte cu Finantare Internationala.

Din aceeasi categorie

05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
19 Noi 14:45 | TECNIC, KONSENT si IRD liciteaza supervizare lucrari feroviare Craiova-Caransebes
18 Noi 14:56 | CNIR si UMB initiaza proiectarea lotului montan Grinties-Pipirig pe Autostrada A8
17 Noi 12:48 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari pentru traseu cicloturistic Timis, de 536 km
17 Noi 11:48 | Drumul Expres Focsani-Braila: UMB primeste ordinul pentru inceperea proiectarii
14 Noi 18:04 | Autostrada Unirii A8: IRD Engineering supervizeaza lucrari pe Lotul 1D Joseni-Ditrau
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA