Vineri, 27 Iunie 2025
RO EN

NOUL pod hobanat peste Somes din Satu Mare a trecut testele statice si dinamice

Noul pod hobanat peste raul Somes, construit de grupul Strabag in Satu Mare, prin subsidiara ARL Cluj, a intrat in perioada testelor de rezistenta. Cel mai complicat test a avut loc luni, 28 aprilie, in prezenta ministrului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei, Cseke Attila. Incercarea structurii podului are scopul de a evalua raspunsul acestuia sub efectul actiunilor de proba ce il solicita si cuprinde doua etape: incercarea in regim static de incarcare si incercarea in regim dinamic. Echipa Sixense Romania a finalizat cu succes testele statice si dinamice pentru noul pod.
Primele teste care s-au facut la podul hobanat sunt incadrate in categoria "incercare statica", fiind realizate prin intermediul unui convoi de 16 vehicule de mare tonaj, la incarcatura maxima. Convoiul a fost dispus pe structura podului, pozitionarea vehiculelor fiind facuta strategic. O echipa dotata cu statii GPS de inalta precizie si senzori de monitorizare, instalati pe pod, a asigurat detectarea raspunsului structurii la solicitari.
A doua etapa a testarii poarta denumirea de "incercare dinamica" si a implicat tot 16 camioane de mare tonaj, care au circula pe pod cu o viteza constanta de maximum 80 km/h. Pentru marirea efectelor dinamice, convoiul de proba a traversat obstacole preamplasate, adica denivelari artificiale. Pus in miscare, convoiul genereaza incarcaturi dinamice, simuland traficul real.
 
 
Ulterior, specialistii interpreteaza rezultatele incercarilor prin analiza valorilor masurate si a celor monitorizate pe durata incercarii, marimile de raspuns monitorizate, acceleratii, frecvente, iar daca rezultatele sunt in conformitate cu cerintele proiectului, podul va fi deschis traficului.
"Este un moment foarte important. Este necesar sa se faca incercarea acestuia pentru a se stabili daca prin ceea ce am construit noi am reusit sa respectam toate prevederile si calculele pe care le-a facut proiectantul. Sunt 16 camioane incarcat in greutate totala de 41 de tone. Podul se incarca intre sectiuni, in sectiunile marginale si centrala in asa fel incat incarcarea pe care o ia podul acum cu cele 16 camioane nu este posibil niciodata sa se atinga in traficul normal. N-o sa circule niciodata 16 camioane unul langa celalalt. Rezultatele pe care le masuram, deformatiile podului si revenirea lui ne vor asigura ca se poate da in exploatare fara nicio problema in trafic normal. Mai sunt cateva lucrari de vopsit, de cosmetica, de demontat macaralele, in asa fel incat pana la finalul lunii mai sa se poata circula pe el", a declarat Razvan Voinea, Deputy Project Manager at JV Strabag - ARL Cluj SA.
 
 
Noul pod peste raul Somes este cel mai mare proiect de infrastructura al municipiului din ultimii 40 de ani. Este o constructie unica in nord-vestul Romaniei, fiind sustinut de doi piloni, prin intermediul unor hobane din otel special, dispuse simetric in sistem semiharpa. Ansamblul hobanat care sustine podul are o greutate de 216 tone si este compus din 56 de hobane. Cablurile sustin o greutate de 12.000 de tone. 
Investitia are o valoare de aproape 200 de milioane lei (40 de milioane de euro), fiind finantata de Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei.
 

Din aceeasi categorie

25 Iun 17:59 | Tecnic Consulting: Stadiul de executie a CF Ronat Triaj-Arad (Lot 4) a trecut de 15%
25 Iun 16:31 | SF finalizat pentru reconfigurarea zonei Dimitrie Pompeiu, proiect de 105 mil. euro
25 Iun 14:13 | COMPANII mari liciteaza supervizarea lucrarilor la Baza 57 Aeriana Kogalniceanu
25 Iun 13:06 | Grupul UMB depaseste 90% stadiu de executie de lucrari pentru DEx Braila-Galati
24 Iun 17:46 | Podul Braila-Tulcea a intrat in procedura finala de receptie la terminarea lucrarilor
24 Iun 11:50 | IC Ictas si Rotary semneaza contractul de reabilitare a CF Craiova-Caransebes, Lot 4
19 Iun 14:15 | Tancrad, Avimi si Lemacons modernizeaza cu 370 mil. euro DN25 Galati-Tecuci
19 Iun 14:26 | Selina, PORR Construct si Asfamixt construiesc patru noi pasaje rutiere in Oradea
19 Iun 10:31 | SIBIU: Finantare de 30 milioane euro pentru modernizarea Caii Surii Mici - tronson 1
18 Iun 16:44 | EGIS: Finalizarea Sectiunii 5, reper important atins in proiectul A1 Sibiu-Pitesti
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA