Marți, 16 Decembrie 2025
RO EN

MT: Proiect feroviar, in cuantum de peste 8,4 miliarde lei

Oficialii Ministerului Transporturilor (MT) au elaborat - si vor supune dezbaterii publice, pana la data de 16 decembrie 2017 - un proiect de hotarare de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii denumit „Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov-Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h, tronsonul Brasov - Sighisoara”. Potrivit anexei ce face parte integranta din proiectul hotararii de guvern, lucrarile - cu o valoare totala de peste 8,44 miliarde lei (din care circa 7,01 miliarde lei pentru operatiunile propriu-zise de constructii-montaj) - au ca beneficiar Compania Nationala de Cai Ferate CFR - SA si se vor derula timp de patru ani, pe raza judetelor Brasov, Harghita, Covasna si Mures. Valoarea se va actualiza, insa, potrivit evolutiei ulterioare a preturilor, fiind stabilita initial la un curs de 1 euro = 4,5539 lei si in preturi la data de 30 iunie 2017. Conform oficialilor MT, finantarea investitiei este asigurata prin contractele de finantare CEF (Grant Agreement Under The Connecting Europe Facility CEF - Transport Sector - Agreement No INEA/CEF/TRAN/M2014/1042049) si CEF (Grant Agreement Under The Connecting Europe Facility - Transport Sector - Agreement No INEA/CEF/TRAN/M2015/1131642) si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene, in limita sumelor prevazute anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
In expunerea de motive aferenta proiectului de hotarare de guvern, se arata, printre altele, ca „proiectul de reabilitare a sectiunii de cale ferata Brasov - Sighisoara isi propune sa realizeze interoperabilitatea infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin - Dunare si sa imbunatateasca calitatea serviciilor feroviare prin modernizarea infrastructurii feroviare, prin cresterea vitezei maxime operationale la 160 km/h pentru trenurile de calatori si la 120 km/h pentru trenurile de marfa”. Pentru a descarca proiectul de act normativ, expunerea de motive si anexa cu indicatorii tehnico-economici, click aici, aici si aici!

Din aceeasi categorie

05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
19 Noi 14:45 | TECNIC, KONSENT si IRD liciteaza supervizare lucrari feroviare Craiova-Caransebes
18 Noi 14:56 | CNIR si UMB initiaza proiectarea lotului montan Grinties-Pipirig pe Autostrada A8
17 Noi 12:48 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari pentru traseu cicloturistic Timis, de 536 km
17 Noi 11:48 | Drumul Expres Focsani-Braila: UMB primeste ordinul pentru inceperea proiectarii
14 Noi 18:04 | Autostrada Unirii A8: IRD Engineering supervizeaza lucrari pe Lotul 1D Joseni-Ditrau
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA