Miercuri, 18 Iunie 2025
RO EN

MT: Antrepriza de constructii de proiecte majore "abandonate" este asumata politic

Prezent la o conferinta ce abordeaza teme de infrastructura, ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a confirmat la data de 26 martie 2018 ca Guvernul Romaniei se pregateste sa infiinteze o companie de tip antrepriza de constructii, ce sa preia lucrarile din marile santiere de infrastructura ce au fost abandonate.
“In cele doua luni, de cand sunt la minister, am urmarit implementarea unui proiect de reorganizare a companiei de drumuri- CNAIR, care sa poata prelua santiere abandonate sau reziliate din diverse motive, de catre antreprenori. Consiliul de administratie din cadrul CNAIR a aprobat astfel, saptamana trecuta, proiectul de organizare a unei antreprize de lucrari care sa poata prelua diverse santiere abandonate din diverse motive. In acest fel, poate mai scurtam din timpii care se pierd acolo unde proiectele nu inregistreaza succes”, a declarat Lucian Sova.
Ministrul Transporturilor a adaugat ca lipsa autostrazilor din Romania „nu poate fi pusa in seama autoritatilor”, ci este cauzata in general de „termenele mari si de contestatiile frecvente depuse in cazul licitatiilor”.
„Vreau sa fiu un ministru al zilei de azi, un ministru care sa creeze bazele unei activitati mai eficiente in viitor, nu-mi fac iluzii ca voi avea sansa sa parcurg intreg procesul, dar vreau sa las urme pentru ceea ce vreau sa fac astazi”, a subliniat Lucian Sova.
Anterior, consiliul de administratie a Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis sa infiinteze o antrepriza proprie de constructii, care sa aiba ca obiect de activitate executia lucrarilor de drumuri si autostrazi, urmand astfel modelul firmelor infiintate de Primaria Municipiului Bucuresti (PMB). Cu acel prilej, Alin Serbanescu, purtator de cuvant al CNAIR, a explicat ca „infiintarea unei companii de antrepriza este o masura luata in urma experientei noastre cu constructorii care isi bat joc de proiecte. Atunci, ca sa nu mai stam la mana lor, vom avea propriul nostru organism. Nu o sa ne ocupam noi sa facem de prima data autostrazi si poduri suspendate, dar, daca va fi nevoie la un moment dat, le vom face si pe acestea”.
Oficialul CNAIR a mai afirmat ca, in principal, antrepriza de constructii cu capital de stat se va ocupa de diverse proiecte majore de infrastructura rutiera abandonate de antreprenori, care vor fi definitivate de noua entitate. Informatii suplimentare, la www.mt.ro si www.cnadnr.ro

Din aceeasi categorie

10 Iun 18:01 | Autoritatile publice au derulat activitati de informare la santierul Tigveni 120
10 Iun 12:05 | LICITATIE realizare SF pentru retea de tren metropolitan de 230 mil. euro in Brasov
03 Iun 12:18 | OFERTARE numeroasa pentru constructia lotului 2 al Autostrazii Tg. Neamt-Ungheni
03 Iun 09:55 | BIHOR: Investitia de 271 milioane euro in reteaua de trenuri metropolitane, aprobata
02 Iun 14:11 | CNIR: Finantare de 6,75 mld. lei pentru constructia drumului expres Focsani-Braila
02 Iun 13:14 | FAR Foundation si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 6
30 Mai 15:55 | OZALTIN & INFRAVIS semneaza contract de executie lot Miercurea Nirajului-Sarateni
30 Mai 11:38 | STRABAG a inaugurat noul pod hobanat din Satu Mare, proiect de 40 milioane euro
29 Mai 17:46 | PORR: 500 de muncitori si 194 utilaje la santierul dintre Tigveni si Curtea de Arges
29 Mai 15:50 | CNIR lanseaza licitatii de 2 miliarde euro pentru construirea a trei tronsoane din A8
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA