Sâmbătă, 13 Decembrie 2025
RO EN

MT a transmis la Comisia Europeana cererea de finantare a autostrazii Sibiu-Pitesti

Ministerul Transporturilor (MT) a aprobat cererea de finantare pentru constructia autostrazii Sibiu - Pitesti, Sectiunile 1, 4 si 5, proiect depus de CNAIR. Documentul a fost transmis la Comisia Europeana pentru finantarea prin POIM 2014-2020. Traseul propus are o lungime totala de 122,11 km, fiind divizat in cinci sectiuni, ce traverseaza trei judete: Sibiu, Valcea si Arges.
Valoarea totala a investitiei este de 1,33 miliarde euro, finantarea europeana, din Fondul de Coeziune, urmand a acoperi 85% din costul de implementare, respectiv 875,5 milione de euro. Diferenta de 458,84 milioane de euro va fi asigurata de la bugetul de stat.
Perioada de implementare a proiectului este de 103 luni, incepand din iulie 2015, termenul de finalizare fiind prevazut in decembrie 2023.
In scopul implementarii proiectului, autostrada Sibiu - Pitesti a fost impartita in cinci sectiuni:
 
Sectiunea 1: Sibiu - Boita (km 0+000 - km 14+150), cu o lungime de 14,15 km si valoarea de 129,3 milioane de euro (fara TVA);
Lot 1: km 0+000 - km 13+170;
Lot 2: km 13+170 - km 14+150.
 
Sectiunea 2: Boita - Cornetu (km 14+150 - km 44+500), cu o lungime de 30,35 km;
Sectiunea 3: Cornetu - Tigveni (km 44+500 - km 81+900), cu o lungime de 37,40 km;
Sectiunea 4: Tigveni - Curtea de Arges (km 81+900 - km 91+761), cu o lungime de 9,86 km si valoarea de 422 milioane de euro (fara TVA);
Sectiunea 5: Curtea de Arges - Pitesti (km 91+761 - km 122+110), cu o lungime de 30,35 km si valoarea de 387 milioane de euro (fara TVA).
 
Prima etapa a proiectului, pentru care a fost transmisa documentatia pentru finantare, include proiectarea si executia sectiunilor 1 (lotul 1), 4 si 5, precum si completarea studiilor necesare sectiunilor 1 (lotul 2), 2 si 3.
Etapa a doua include proiectarea si executia lucrarilor pentru Sectiunea 3 (Cornetu - Tigveni), iar etapa a treia proiectarea si executia sectiunilor 1 (lotul 2) si 2 (Boita - Cornetu).
 
Obiectivul principal al cererii de finantare il constituie indeplinirea principalilor indicatori tehnici ai etapei 1, ce va include construirea a 53,38 km de autostrada, 6 noduri rutiere, 28 de poduri si pasaje, 10 viaducte, un tunel, o parcare de scurta durata, doua spatii de servicii si trei centre de intretinere si coordonare.
Conform MT, economia de timp ce va fi atinsa ca urmare a construirii autostrazii Sibiu - Pitesti, sectiunile 1, 4 si 5, va fi de 57 de minute/ turism si 54 minute/ vehicul greu.

Din aceeasi categorie

05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
19 Noi 14:45 | TECNIC, KONSENT si IRD liciteaza supervizare lucrari feroviare Craiova-Caransebes
18 Noi 14:56 | CNIR si UMB initiaza proiectarea lotului montan Grinties-Pipirig pe Autostrada A8
17 Noi 12:48 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari pentru traseu cicloturistic Timis, de 536 km
17 Noi 11:48 | Drumul Expres Focsani-Braila: UMB primeste ordinul pentru inceperea proiectarii
14 Noi 18:04 | Autostrada Unirii A8: IRD Engineering supervizeaza lucrari pe Lotul 1D Joseni-Ditrau
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA