Duminică, 27 Iulie 2025
RO EN

MT a transmis la Comisia Europeana cererea de finantare a autostrazii Sibiu-Pitesti

Ministerul Transporturilor (MT) a aprobat cererea de finantare pentru constructia autostrazii Sibiu - Pitesti, Sectiunile 1, 4 si 5, proiect depus de CNAIR. Documentul a fost transmis la Comisia Europeana pentru finantarea prin POIM 2014-2020. Traseul propus are o lungime totala de 122,11 km, fiind divizat in cinci sectiuni, ce traverseaza trei judete: Sibiu, Valcea si Arges.
Valoarea totala a investitiei este de 1,33 miliarde euro, finantarea europeana, din Fondul de Coeziune, urmand a acoperi 85% din costul de implementare, respectiv 875,5 milione de euro. Diferenta de 458,84 milioane de euro va fi asigurata de la bugetul de stat.
Perioada de implementare a proiectului este de 103 luni, incepand din iulie 2015, termenul de finalizare fiind prevazut in decembrie 2023.
In scopul implementarii proiectului, autostrada Sibiu - Pitesti a fost impartita in cinci sectiuni:
 
Sectiunea 1: Sibiu - Boita (km 0+000 - km 14+150), cu o lungime de 14,15 km si valoarea de 129,3 milioane de euro (fara TVA);
Lot 1: km 0+000 - km 13+170;
Lot 2: km 13+170 - km 14+150.
 
Sectiunea 2: Boita - Cornetu (km 14+150 - km 44+500), cu o lungime de 30,35 km;
Sectiunea 3: Cornetu - Tigveni (km 44+500 - km 81+900), cu o lungime de 37,40 km;
Sectiunea 4: Tigveni - Curtea de Arges (km 81+900 - km 91+761), cu o lungime de 9,86 km si valoarea de 422 milioane de euro (fara TVA);
Sectiunea 5: Curtea de Arges - Pitesti (km 91+761 - km 122+110), cu o lungime de 30,35 km si valoarea de 387 milioane de euro (fara TVA).
 
Prima etapa a proiectului, pentru care a fost transmisa documentatia pentru finantare, include proiectarea si executia sectiunilor 1 (lotul 1), 4 si 5, precum si completarea studiilor necesare sectiunilor 1 (lotul 2), 2 si 3.
Etapa a doua include proiectarea si executia lucrarilor pentru Sectiunea 3 (Cornetu - Tigveni), iar etapa a treia proiectarea si executia sectiunilor 1 (lotul 2) si 2 (Boita - Cornetu).
 
Obiectivul principal al cererii de finantare il constituie indeplinirea principalilor indicatori tehnici ai etapei 1, ce va include construirea a 53,38 km de autostrada, 6 noduri rutiere, 28 de poduri si pasaje, 10 viaducte, un tunel, o parcare de scurta durata, doua spatii de servicii si trei centre de intretinere si coordonare.
Conform MT, economia de timp ce va fi atinsa ca urmare a construirii autostrazii Sibiu - Pitesti, sectiunile 1, 4 si 5, va fi de 57 de minute/ turism si 54 minute/ vehicul greu.

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA