Sâmbătă, 26 Iulie 2025
RO EN

MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau

Asocierea Makyol - Ozaltin a semnat, alaturi de reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, contractul de proiectare si executie a tronsonului de autostrada Poarta Salajului - Nusfalau, parte a Autostrazii Transilvania (A3). Sectorul de 41 km de autostrada va trebui construit intr-un termen de 78 de luni (18 luni proiectare si 60 de luni executie).
In cadrul contractului este prevazuta si construirea celui mai lung tunel rutier din Romania (Tunelul Meses) care va avea o lungime de 2,89 km. Proiectul, in valoare de 6,62 miliarde de lei (fara TVA), mai include constructia a 65 de viaducte, poduri si pasaje, cu o lungime totala de 13 km.
"Vorbim de cel mai mare contract din istorie, semnat de noi la Ministerul Transporturilor, 6,62 de miliarde de lei, 41 de kilometri, incluzand acest tunel de aproape 3 km, tunelul Meses. Putem spune, in acest moment, ca de la Nadaselu pana la Nusfalau s-a intrat in ultima faza cea de executie. De asemenea pot sa spun ca si de la Suplacu de Barcau pana la Biharia am intrat in faza de executie. Aceste tronsoane cu diferiti constructori, mai ales in prima parte, de la Nadaselu pana la Poarta Salajului, cele doua loturi ale UMB-ului ar trebui sa fie finalizate anul acesta. Si sunt monitorizati foarte atent, sunt convins, asa cum ne-a invatat UMB-ul, ca se va tine de termene", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
 
 
Din asocierea castigatoare fac parte, ca subcontractanti, companiile Mega Mühendislik Müsavirlik AS, Eckon Cei, Elektra Invest, EPC - Consultanta De Mediu, General Survey Corporation, Pirotehnic OSB, Prospect Technical Studies, Terra Silva, Microcip Electronics, Visio Construction Works si Muzeul Olteniei Craiova.
Intregul tronson de autostrada Poarta Salajului - Nusfalau este compus din doua sectiuni: Poarta Salajului - Zalau (15,14 km), care include tunelul Meses, si Zalau - Nusfalau (25,86 km).
Proiectul beneficiaza de finantare prin Programul Transport 2021-2027.
Studiul de fezabilitate pentru executia tunelului Meses a fost elaborat de compania TECNIC Consulting Engineering Romania, manager de proiect Remus Mocanu. Proiectarea tehnica a sectiunii 3B Mihaiesti - Suplacu de Barcau, ce include si subsectiunile Poarta Salajului - Zalau si Zalau - Nusfalau, a fost revizuit de IPTANA SA.

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA