Miercuri, 05 Noiembrie 2025
RO EN

MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau

Asocierea Makyol - Ozaltin a semnat, alaturi de reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, contractul de proiectare si executie a tronsonului de autostrada Poarta Salajului - Nusfalau, parte a Autostrazii Transilvania (A3). Sectorul de 41 km de autostrada va trebui construit intr-un termen de 78 de luni (18 luni proiectare si 60 de luni executie).
In cadrul contractului este prevazuta si construirea celui mai lung tunel rutier din Romania (Tunelul Meses) care va avea o lungime de 2,89 km. Proiectul, in valoare de 6,62 miliarde de lei (fara TVA), mai include constructia a 65 de viaducte, poduri si pasaje, cu o lungime totala de 13 km.
"Vorbim de cel mai mare contract din istorie, semnat de noi la Ministerul Transporturilor, 6,62 de miliarde de lei, 41 de kilometri, incluzand acest tunel de aproape 3 km, tunelul Meses. Putem spune, in acest moment, ca de la Nadaselu pana la Nusfalau s-a intrat in ultima faza cea de executie. De asemenea pot sa spun ca si de la Suplacu de Barcau pana la Biharia am intrat in faza de executie. Aceste tronsoane cu diferiti constructori, mai ales in prima parte, de la Nadaselu pana la Poarta Salajului, cele doua loturi ale UMB-ului ar trebui sa fie finalizate anul acesta. Si sunt monitorizati foarte atent, sunt convins, asa cum ne-a invatat UMB-ul, ca se va tine de termene", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
 
 
Din asocierea castigatoare fac parte, ca subcontractanti, companiile Mega Mühendislik Müsavirlik AS, Eckon Cei, Elektra Invest, EPC - Consultanta De Mediu, General Survey Corporation, Pirotehnic OSB, Prospect Technical Studies, Terra Silva, Microcip Electronics, Visio Construction Works si Muzeul Olteniei Craiova.
Intregul tronson de autostrada Poarta Salajului - Nusfalau este compus din doua sectiuni: Poarta Salajului - Zalau (15,14 km), care include tunelul Meses, si Zalau - Nusfalau (25,86 km).
Proiectul beneficiaza de finantare prin Programul Transport 2021-2027.
Studiul de fezabilitate pentru executia tunelului Meses a fost elaborat de compania TECNIC Consulting Engineering Romania, manager de proiect Remus Mocanu. Proiectarea tehnica a sectiunii 3B Mihaiesti - Suplacu de Barcau, ce include si subsectiunile Poarta Salajului - Zalau si Zalau - Nusfalau, a fost revizuit de IPTANA SA.

Din aceeasi categorie

30 Oct 14:28 | DEPUNERE documentatie de emitere Certificat de Urbanism pentru A13 Brasov-Bacau
30 Oct 14:33 | UMB semneaza contracte de executie pentru A8 Grinties-Pipirig si DEx Focsani-Braila
30 Oct 11:52 | Planseul Unirii: Betonare planseu peste Dambovita si extindere organizare de santier
30 Oct 08:07 | A13 Brasov-Bacau: Traseu optimizat, cu tunel la Lempes si noi noduri rutiere
24 Oct 15:48 | FIRME mari de constructii liciteaza intretinere drumuri de 55 mil. euro din Suceava
24 Oct 14:11 | PORR Construct depaseste 80% progres fizic pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti
23 Oct 10:23 | BRASOV: Lucrarile de apa si drumuri din Tara Fagarasului, corelate pentru eficienta
22 Oct 14:53 | CONSTRUCTII ERBASU construieste legatura rutiera Satu Mare - Frontiera cu Ungaria
20 Oct 12:58 | TECNIC a furnizat servicii de supervizare la lotul 2 (Mizil-Buzau), A7 Ploiesti-Buzau
17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA