Duminică, 21 Decembrie 2025
RO EN

MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau

Asocierea Makyol - Ozaltin a semnat, alaturi de reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, contractul de proiectare si executie a tronsonului de autostrada Poarta Salajului - Nusfalau, parte a Autostrazii Transilvania (A3). Sectorul de 41 km de autostrada va trebui construit intr-un termen de 78 de luni (18 luni proiectare si 60 de luni executie).
In cadrul contractului este prevazuta si construirea celui mai lung tunel rutier din Romania (Tunelul Meses) care va avea o lungime de 2,89 km. Proiectul, in valoare de 6,62 miliarde de lei (fara TVA), mai include constructia a 65 de viaducte, poduri si pasaje, cu o lungime totala de 13 km.
"Vorbim de cel mai mare contract din istorie, semnat de noi la Ministerul Transporturilor, 6,62 de miliarde de lei, 41 de kilometri, incluzand acest tunel de aproape 3 km, tunelul Meses. Putem spune, in acest moment, ca de la Nadaselu pana la Nusfalau s-a intrat in ultima faza cea de executie. De asemenea pot sa spun ca si de la Suplacu de Barcau pana la Biharia am intrat in faza de executie. Aceste tronsoane cu diferiti constructori, mai ales in prima parte, de la Nadaselu pana la Poarta Salajului, cele doua loturi ale UMB-ului ar trebui sa fie finalizate anul acesta. Si sunt monitorizati foarte atent, sunt convins, asa cum ne-a invatat UMB-ul, ca se va tine de termene", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
 
 
Din asocierea castigatoare fac parte, ca subcontractanti, companiile Mega Mühendislik Müsavirlik AS, Eckon Cei, Elektra Invest, EPC - Consultanta De Mediu, General Survey Corporation, Pirotehnic OSB, Prospect Technical Studies, Terra Silva, Microcip Electronics, Visio Construction Works si Muzeul Olteniei Craiova.
Intregul tronson de autostrada Poarta Salajului - Nusfalau este compus din doua sectiuni: Poarta Salajului - Zalau (15,14 km), care include tunelul Meses, si Zalau - Nusfalau (25,86 km).
Proiectul beneficiaza de finantare prin Programul Transport 2021-2027.
Studiul de fezabilitate pentru executia tunelului Meses a fost elaborat de compania TECNIC Consulting Engineering Romania, manager de proiect Remus Mocanu. Proiectarea tehnica a sectiunii 3B Mihaiesti - Suplacu de Barcau, ce include si subsectiunile Poarta Salajului - Zalau si Zalau - Nusfalau, a fost revizuit de IPTANA SA.

Din aceeasi categorie

17 Dec 20:48 | PORR: Turnarea betonului rutier in tuneluri, finalizata pe Autostrada A1 Sibiu-Pitesti
17 Dec 17:49 | Danlin XXL si Intertranscom vor construi cu 5,17 miliarde lei DX Bacau-Piatra Neamt
17 Dec 15:54 | MAPA si CENGIZ au investit 15 mil. euro in fabrica de confectii metalice din Sibiu
15 Dec 15:58 | IC ICTAS si ROTARY semneaza contract de modernizare CF Craiova-Caransebes, Lot 6
12 Dec 17:56 | Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu: ACTIV Proiectare si EMAY incep proiectarea
05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA