Luni, 08 Septembrie 2025
RO EN

MAKYOL a inceput lucrarile la A13, lot 2 Avrig-Marsa (DJ 105G)-Arapasu de Jos (DN1)

Grupul Makyol a inceput lucrarile de constructii pe Lotul 2 al autostrazii Sibiu - Fagaras, tronsonul de 20 km dintre Marsa (DJ 105G) si Arpasu de Jos (DN1). La data de 7 mai a fost emis Ordinul de incepere a lucrarilor, la numai doua zile dupa emiterea Autorizatiei de Construire. Pana acum, pe acest tronson s-au executat doar lucrari pregatitoare (drumuri de acces, organizare de santier, statii de preparare a mixturilor), potrivit DRDP Brasov.
Valoarea contractului de proiectare si executie pentru acest lot de autostrada este de 1,55 miliarde lei (fara TVA), finantarea fiind asigurata prin Programul Transport 2021-2027. Constructorii au la dispozitie 3 ani pentru finalizarea lucrarilor, programata in prima jumatate a anului 2028.
Pentru implementarea contractului, Makyol va colabora cu mai multi subcontractori, respectiv: Pirotehnic OSB, Visio Construction Works, Terra Silva, Muzeul Olteniei Craiova, EPC - Consultanta de Mediu, Eckon Cei, Vio-Top, Elektra Invest, General Survey Corporation, Prospect Technical Studies si Mega Mühendislik Müsavirlik AS.
 
 
"Am fost pe santier impreuna cu doamna Daniela Cimpean - Presedinta Consiliului Judetean Sibiu si Adrian Ioan Vestea - presedintele Consiliului Judetean Brasov, pentru ca am primit tot sprijinul acestora pe durata avizarii si aprobarii proiectului si sunt sigur de faptul ca, facand echipa in continuare cu autoritatile locale, santierul se va finaliza in graficul contractat. Am discutat cu constructorul si autoritatile locale despre importanta finalizarii lucrarilor la termen, mai ales ca se pot baza pe sprijinul celor doua consilii judetene si Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (CNAIR si DRDP Brasov) pentru desfasurarea lucrarilor in parametri.
Pentru inceput, a fost pus in functiune laboratorul de calitate dotat cu aparatura de testare de ultima generatie si sunt in curs de finalizare lucrarile pregatitoare pentru platformele forajelor - constructorul va lucra cu 6 foreze si si-a propus ca pana la finalul verii sa finalizeze lucrarile de armare, forare si betonare pentru toti cei 33.000 ml de coloane piloti forati. De asemenea, au inceput lucrarile de decopertare a stratului de pamant vegetal si au fost finalizate drumurile tehnologice, organizarea de santier si instalarea statiilor de mixturi asfaltice si beton", a transmis Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.
Antreprenorul a intrat in santier cu 150 muncitori si 80 utilaje.
Pe langa constructia celor aproape 20 km de autostrada, constructorii vor mai executa 25 de structuri si un nod rutier, la Avrig-Marsa.
 
 
 Licitatia pentru serviciile de supervizare este in desfasurare
Compania Nationala de Administrate a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA va atribui, in perioada urmatoare, si contractul de supervizare a lucrarilor pe Lotul 2 Marsa - Arpasu de Jos. Se afla in etapa de evaluare a celor 7 oferte depuse, etapa ce are termenul de finalizare prevazut pe 30 mai 2025. Cele 7 oferte au fost depuse de:
1. IRD Engineering;
2. Proyapi Muhendislik Ve Musavirlik AS;
3. Asocierea Italconsult SpA (lider) - K-Box Construction Design;
4. Asocierea Consitrans (lider) - Gestion Integral Del Suelo SL;
5. Asocierea Septembrie Consulting (lider) - Peyco Proyectos - Estudios Y Construcciones, SA;
6. Asocierea Eurocerad International (lider) - Initiative Exclusiv Consulting Management - Botek, cu subcontractantii Davitravell, Specialist Consulting si S Infra Tender;
7. Asocierea TECNIC Consulting Engineering Romania (lider) - Activ Proiectare Infrastructura, avand ca tert sustinator compania RomCapital Invest.
 
 
"Cu acest lot, avem in acest moment in lucru 38 km (2 loturi) din 68 km lungimea totala a Autostrazii Sibiu - Fagaras (A13), urmand ca in perioada urmatoare sa inceapa lucrarile si pe ultimele doua loturi (Lotul 1 si Lotul 3), dupa ce vor fi emise Autorizatiile de Construire", a precizat Ionel Scriosteanu.
Autostrada Sibiu - Fagaras este compusa din patru tronsoane dupa cum urmeaza:
• Tronsonul 1: Boita (Autostrada Sibiu - Pitesti) - Avrig - Marsa (DJ105G), cu o lungime de 14,25 km;
• Tronsonul 2: Avrig - Marsa (DJ105G) - Arpasu de Jos (DN1), cu o lungime de 19,92 km;
• Tronsonul 3: Arpasu de Jos (DN1) - Sambata de Sus (DJ105B), cu o lungime de 17,61 km;
• Tronsonul 4: Sambata de Sus (DJ105B) - Municipiul Fagaras (16,26 km) si drum de legatura cu DN1 (5,6 km).
Grupul Makyol este antreprenor pentru toate cele patru tronsoane.

Din aceeasi categorie

22 Aug 07:12 | CESTRIN reprezinta un pilon strategic in dezvoltarea infrastructurii rutiere nationale
20 Aug 07:15 | METROREX: Retea de 78 km de metrou si proiecte de peste doua miliarde lei in lucru
18 Aug 07:44 | CN ACN are in pregatire si executie proiecte in valoare de 550 milioane euro
01 Aug 17:24 | CONFER si GDO Mov castiga lucrari de 38 milioane euro, reabilitare poduri CF Galati
31 Iul 15:48 | UMB si Euro-Asfalt strapung prima galerie de tunel din sectiunea Margina-Holdea (A1)
31 Iul 15:43 | NUROL a castigat contractul de 2,85 mld. lei pentru constructia DX Arad-Oradea, Lot 3
31 Iul 12:32 | STRABAG Romania deschide centura ocolitoare Fagaras cu 5 luni inainte de termen
31 Iul 11:50 | SIBIU: Peste 57 milioane euro pentru modernizarea a doua tronsoane din DJ 106E
30 Iul 17:16 | Consitrans si 3TI liciteaza servicii de asistenta tehnica pentru modernizarea DJ 100B
30 Iul 17:29 | MARISTAR, Lucsan si Concelex liciteaza lucrari de 54 mil. euro, modernizare DJ 703
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA