Marți, 28 Octombrie 2025
RO EN

Irinel Scriosteanu: Romania poate avea un rol important in reconstructia Ucrainei

Romania poate fi un cap de pod important in ceea ce priveste reconstructia Ucrainei, a declarat Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, in interventia pe care a avut-o in cadrul conferintei "Italy & Romania: Building Together Sustainable Infrastructure", eveniment ce a adus in centrul atentiei tema sustenabilitatii in infrastructura, evidentiind provocarile si oportunitatile legate de adoptarea solutiilor tehnologice avansate pentru atingerea sustenabilitatii de mediu si sociale.
"Infrastructura de transport a Romaniei a luat un avant in ultimii 5 ani, mai ales pe zona de infrastructura rutiera, pe care o gestionez din 2019. Avem astazi in lucru 700 km de autostrada si drum expres. Avem in reabilitare coridoare importante in ceea ce priveste sistemul feroviar, am dat in trafic in ultimii ani peste 500 km de autostrada si drum expres, o parte dintre ei construiti cu firme din Italia. Am dat in trafic al treilea pod ca marime din Europa intr-un parteneriat si un contract cu o firma din Italia, un real succes din punctul meu de vedere, iar acum cateva saptamani chiar am semnat receptia acestui obiectiv, care a devenit un nou simbol al Romaniei. Ne bazam in continuare pe dezvoltarea acestei relatii si parteneriatul cu filmele italiene, iar tema de astazi, sustenabilitate, trebuie sa fie un nou element pe care il adaugam acestei colaborari. Sustenabilitatea si competitivitatea. Trebuie sa crestem competitivitatea prin relatia noastra, mai ales in contextul in care, in urmatoarea perioada, sper cat se poate de repede, reconstructia Ucrainei va fi o noua provocare si pentru Romania, dar cred ca si pentru Italia, pentru ca stiu ca Italia devine un factor foarte important in aceasta tema a reconstructiei Ucrainei. Romania poate fi un cap de pod important, daca nu cel mai important, in ceea ce priveste reconstructia Ucrainei", a declarat Irinel Scriosteanu.
Secretarul de stat al MTI a subliniat ca in ultimii ani s-a dezvoltat infrastructura de la granita cu Ucraina, s-au deschis noi puncte vamale, au fost reabilitate cele existente, dar si infrastructura feroviara care leaga Romania de Ucraina.
"Podul de la Braila poate fi folosit la fel de bine in tranzitul materialelor si al altor elemente pentru reconstructia Ucrainei. Romania poate fi un partener Italiei in acest plan de reconstructie a Ucrainei si cred ca ar trebui sa fie o directie pe care sa o abordam in cadrul discutiilor, chiar si de astazi, tinand cont, bineinteles, si de tema sustenabilitatii", a precizat Irinel Scriosteanu.
Secretarul de stat a mai adaugat ca in perioada urmatoare Romania va avea in vedere dezvoltarea infrastructurii feroviare, intrucat se doreste reducerea transportului de marfa pe rutier.
"Vom da o importanta marita sistemului feroviar in urmatorii ani. Conform programului de guvernare, vrem sa reducem fluxurile de marfa pe infrastructura rutiera si sa redirijam acest transport de marfa catre infrastructura feroviara. Deci, va fi un nou capitol in infrastructura Romaniei directionat catre infrastructura feroviara in asa fel incat sa crestem competitivitatea transportului de marfa pe teritoriul Romaniei in raport cu tarile vecine", a sustinut reprezentantul MTI. Potrivit acestuia, "Autostrada albastra" este un alt proiect ce ar putea fi dezvoltat in cadrul relatiilor bilaterale dintre Romania si Italia.
"O alta directie care ar putea fi dezvoltata in cadrul relatiilor bilaterale este folosirea Dunarii. Noi avem un proiect foarte important in ceea ce priveste aceasta «autostrada albastra» pe care o avem si care merge pana in centrul Europei si care este nefolosita astazi. Avem un proiect care sa regularizeze un senal navigabil pe Dunare, in asa fel incat sa fie predictibila pentru transport de marfa 365 de zile pe an, adica aproape tot timpul anului. In acel moment, transportul poate fi foarte facil intre portul Constanta prin intermediul canalului Dunare - Mare Neagra si folosita aceasta autostrada care genereaza un transport mai sustenabil, mai ecologic si mai competitiv chiar si in raport cu transportul feroviar", a mai precizat Irinel Scriosteanu.
ITA - Agentia Italiana pentru Comert Exterior si Ambasada Italiei la Bucuresti, in colaborare cu Camera de Comert Italiana pentru Romania si Confindustria Romania a organizat conferinta "Italy & Romania: Building Together - Sustainable Infrastructure", pe 2 iulie 2025, la Hotelul Crowne Plaza, din Bucuresti. Detalii aici

Din aceeasi categorie

17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
17 Oct 17:40 | PORR si VIAROM liciteaza lucrari de 55 mil. euro, reparatii de strazi din Satu Mare
17 Oct 16:21 | TPF Inginerie castiga serviciile de supervizare pentru constructia DEx Focsani-Braila
17 Oct 13:38 | FINANTARE prioritara pentru proiectele de reabilitare a cailor ferate, din anul 2026
16 Oct 14:42 | AKTOR: TBM-urile au sapat peste 5 km din tunelul feroviar de pe CF Apata-Cata
15 Oct 16:27 | DEBUT foraje geotehnice pentru proiectare lot 2A Ditrau-Grinties din Autostrada A8
14 Oct 17:28 | TPF si BAICONS liciteaza SF de 24 mil. euro, electrificare CF Brasov-Targu Mures
14 Oct 17:10 | DELGAZ GRID primeste 32 oferte pentru lucrari de infrastructura de 101 milioane euro
13 Oct 17:54 | STRABAG, Concelex si Bog'Art liciteaza executie pasaj de 31 mil. euro din Predeal
13 Oct 13:19 | CNIR: Imagini live din santierul Autostrazii Transilvania, lotul Chiribis-Biharia
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA