Miercuri, 18 Iunie 2025
RO EN

GUVERNUL a aprobat divizarea CNADNR in doua companii distincte

Guvernul a adoptat Ordonanta de Urgenta ce vizeaza reorganizarea CNADNR, entitatea urmand a fi divizata in doua companii distincte, una pentru gestionarea infrastructurii rutiere (CNIR) si cealalta (CNAIR) pentru administrarea strazilor.
Compania Nationala de Investitii Rutiere SA, prescurtata CNIR va proiecta, construi, reabilita, moderniza si repara autostrazile in perioada de garantie tehnica a acestora. De asemenea, va construi drumurile expres si pe cele nationale, variantele de ocolire si alte elemente de infrastructura rutiera. Va executa lucrari in regie proprie si va coordona dezvoltarea unitara si echilibrata a infrastructurii de transport rutier. Va desfasura, de asemenea, activitati de concesionare a spatiilor de servicii situate de-a lungul autostrazilor si a drumurilor expres.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR) se va ocupa de intretinerea drumurilor nationale si autostrazilor. Totodata, va gestiona proiectele aflate in curs pana la finalizarea lor, adica incheie toate santierele deschise azi, fie ca sunt de reabilitare a drumurilor nationale, fie constructii de autostrazi. "De exemplu, CNAIR se va ocupa de finalizarea autostrazilor Sebes-Turda, Lugoj-Deva, Gilau-Nadaselu sau Targu Mures-Ogra. In momentul in care aceste autostrazi sunt finalizate, se va decide ce se va intampla cu angajatii care lucreaza la aceste proiecte, avand in vedere ca de reconstructie si proiectare se va ocupa cealalta companie. CNIR se va ocupa de proiectele noi. Va dau exemple: centura de sud a Bucurestiului, autostrada Sibiu-Pitesti - la care acum se face studiul de fezabilitate, autostrada Targu Mures-Iasi-Ungheni sau drumul expres Ploiesti-Buzau-Bacau-Pascani. Pana la desfasurarea efectiva a activitatii CNIR pot fi asigurate servicii suport de catre CNAIR pe baza de protocol de colaborare, incheiat intre cele doua companii", a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Buse.
Conform datelor Executivului, CNIR va functiona efectiv incepand din anul 2017 si se estimeaza ca va avea intre 400 si 600 de angajati, in functie de proiectele pe care le va avea in derulare. Pana atunci, CNAIR va transfera, in mod etapizat, proiectele de infrastructura de transport rutier catre CNIR, pentru a fi implementate.

Din aceeasi categorie

10 Iun 18:01 | Autoritatile publice au derulat activitati de informare la santierul Tigveni 120
10 Iun 12:05 | LICITATIE realizare SF pentru retea de tren metropolitan de 230 mil. euro in Brasov
03 Iun 12:18 | OFERTARE numeroasa pentru constructia lotului 2 al Autostrazii Tg. Neamt-Ungheni
03 Iun 09:55 | BIHOR: Investitia de 271 milioane euro in reteaua de trenuri metropolitane, aprobata
02 Iun 14:11 | CNIR: Finantare de 6,75 mld. lei pentru constructia drumului expres Focsani-Braila
02 Iun 13:14 | FAR Foundation si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 6
30 Mai 15:55 | OZALTIN & INFRAVIS semneaza contract de executie lot Miercurea Nirajului-Sarateni
30 Mai 11:38 | STRABAG a inaugurat noul pod hobanat din Satu Mare, proiect de 40 milioane euro
29 Mai 17:46 | PORR: 500 de muncitori si 194 utilaje la santierul dintre Tigveni si Curtea de Arges
29 Mai 15:50 | CNIR lanseaza licitatii de 2 miliarde euro pentru construirea a trei tronsoane din A8
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA