Vineri, 25 Iulie 2025
RO EN

FINANTARE pentru patru loturi de 116 km ale sectiunii montane A8 (Sarateni-Pipirig)

Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) SA a elaborat si depus, in data de 08 aprilie 2025, aplicatia de finantare pentru proiectul Autostrazii A8 - Targu Mures - Targu Neamt (Sectiunea II, Sarateni - Pipirig), in vederea obtinerii finantarii nerambursabile in cadrul Programului Transport 2021-2027. Proiectul are o valoare totala estimata la 26,6 miliarde lei, finantarea solicitata acoperind 40% din necesar.
"Solicitarea de finantare a fost depusa pentru cele patru loturi ale sectiunii montane dintre Sarateni si Pipirig, loturi cu o lungime totala de 116 kilometri. Din cele patru loturi lansate in licitatie anul trecut, doua au deja contractele de proiectare si executie atribuite. Aplicatia pe care am depus-o la Autoritatea de Management din cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii are o valoare totala estimata de 26,6 miliarde lei, din care contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) este de 8,9 miliarde lei, reprezentand 40% din valoarea eligibila. Diferenta de 17,7 miliarde lei urmeaza sa fie asigurata din fonduri de la bugetul de stat", a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR.
Contractul de finantare pentru acest proiect va putea fi semnat ulterior parcurgerii etapelor de evaluare si selectie, in conformitate cu prevederile Ghidului Solicitantului pentru PT 2021-2027.
Durata proiectului in cadrul cererii de finantare este de 59 luni (inclusiv activitati conexe specifice obiectivului).
 
 
Sectiunea II - mediana, Miercurea Nirajului - Leghin, cea mai dificila de pe intreaga autostrada A8 deoarece traverseaza muntii, a fost impartita in 6 sectoare:
Sectiunea II face parte din Autostrada Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA