Sâmbătă, 26 Iulie 2025
RO EN

Constructorii PORR au realizat strapungerea galeriei Daniela, de la tunelul Momaia

Stadiul fizic al lucrarilor pe cei 9,86 km ai santierului sectiunii 4 Tigveni - Curtea de Arges a autostrazii Sibiu - Pitesti (A1) a ajuns la peste 62%, luni realizandu-se strapungerea primei galerii a tunelului Momaia, de 1,35 km. "S-a realizat strapungerea primei galerii (sensul de mers Sibiu - Pitesti) a tunelului rutier Momaia! Este o etapa importanta pentru constructia sectiunii 4 (Curtea de Arges - Tigveni) a autostrazii Sibiu - Pitesti (A1). Tunelul Momaia (1,35 km) este primul tunel rutier forat, construit pe o autostrada din Romania si este format din doua galerii unidirectionale (cate o galerie pe fiecare sens de circulatie)", a transmis Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
PORR Romania este antreprenorul general al proiectului. De asemenea, din primavara acestui an constructorul va incepe productia de elemente prefabricate necesare pentru finalizarea tunelurilor.
"Zi si noapte, fara oprire, ne apropiem de finalul unei misiuni istorice: 665 de metri (50%) din radier si 615 metri (46%) din bolta superioara sunt deja executati pentru tunelul Daniela. Progresul inregistrat la tunelul Alina, situat pe celalalt sens de mers (Pitesti - Sibiu) este la fel de spectaculos.
 
 
Aici, PORR a finalizat 80% din excavare si a executat 610 metri din radier, ceea ce in procente inseamna 45%. La cum se prezinta situatia la noi in santier, luna viitoare, in aprilie, lumina va patrunde si in galeria stanga. Suntem mandri sa fim pionieri in construirea primului tunel de autostrada din tara", au transmis reprezentantii PORR Romania.
"Am vazut, la propriu, luminita de la capatul primului tunel de autostrada din Romania si am asistat la strapungerea primei galerii (tunelul Daniela, cu o lungime totala de 1.350 de metri). 11 nationalitati, 600 de colegi din PORR Romania si 200 de utilaje sunt doar cateva dintre cifrele cheie ale acestui tunel", a notat pe LinkedIn Veronica Olteanu, director de resurse umane si comunicare al constructorului.
 
 
Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor a precizat, la randul sau, ca strapungerea primului tunel rutier la nivel de autostrada din zona muntilor Carpati reprezinta un "eveniment istoric pentru Romania". Potrivit oficialului, la constructia celor doua fire ale tunelului se lucreaza concomitent "24 de ore din 24, 7 zile din 7", cu echipe de specialisti adusi din Austria, impreuna cu muncitori din Romania.
"Desi lucrarile pe aceasta sectiune au inceput in vara anului trecut, progresul fizic al acestora se afla in avans fata de grafic si de termenul de finalizare (2027), fiind la peste 62%. Celalalt fir, Tunelul Alina, va fi strapuns in luna aprilie. Reamintesc faptul ca printre premierele din infrastructura de transport a Romaniei pe care le-am preconizat pentru anul acesta, regasim: minimum patru tuneluri in acelasi timp in executie - tunelul Poiana pe Sectiunea 3 a Autostrazii Sibiu - Pitesti (A1), doua tuneluri pe lotul Margina - Holdea (lotul ursilor) A1 si Tunelul Curtea de Arges, cu cele doua fire, Daniela si Alina, aferent sectiunii 2 a Autostrazii Sibiu - Pitesti (A1).
 
 
Incepem lucrarile la cel mai lung tunel rutier de pe Autostrada Sibiu - Pitesti (A1), respectiv Tunelul Poiana in lungime de 1,8 km aflat pe sectiunea 3. Va avea loc prima strapungere a Carpatilor prin Tunelul Curtea de Arges, pe ambele sensuri de circulatie, respectiv Sibiu - Pitesti, si invers (Daniela si Alina)", a transmis Irinel Scriosteanu.
Contractul pentru proiectarea si executia tronsonului 4 al autostrazii Sibiu - Pitesti (9,86 km) a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie. In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si Tunelul Tigveni, de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
 

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA