Duminică, 26 Octombrie 2025
RO EN

Constructorii PORR au realizat strapungerea galeriei Daniela, de la tunelul Momaia

Stadiul fizic al lucrarilor pe cei 9,86 km ai santierului sectiunii 4 Tigveni - Curtea de Arges a autostrazii Sibiu - Pitesti (A1) a ajuns la peste 62%, luni realizandu-se strapungerea primei galerii a tunelului Momaia, de 1,35 km. "S-a realizat strapungerea primei galerii (sensul de mers Sibiu - Pitesti) a tunelului rutier Momaia! Este o etapa importanta pentru constructia sectiunii 4 (Curtea de Arges - Tigveni) a autostrazii Sibiu - Pitesti (A1). Tunelul Momaia (1,35 km) este primul tunel rutier forat, construit pe o autostrada din Romania si este format din doua galerii unidirectionale (cate o galerie pe fiecare sens de circulatie)", a transmis Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
PORR Romania este antreprenorul general al proiectului. De asemenea, din primavara acestui an constructorul va incepe productia de elemente prefabricate necesare pentru finalizarea tunelurilor.
"Zi si noapte, fara oprire, ne apropiem de finalul unei misiuni istorice: 665 de metri (50%) din radier si 615 metri (46%) din bolta superioara sunt deja executati pentru tunelul Daniela. Progresul inregistrat la tunelul Alina, situat pe celalalt sens de mers (Pitesti - Sibiu) este la fel de spectaculos.
 
 
Aici, PORR a finalizat 80% din excavare si a executat 610 metri din radier, ceea ce in procente inseamna 45%. La cum se prezinta situatia la noi in santier, luna viitoare, in aprilie, lumina va patrunde si in galeria stanga. Suntem mandri sa fim pionieri in construirea primului tunel de autostrada din tara", au transmis reprezentantii PORR Romania.
"Am vazut, la propriu, luminita de la capatul primului tunel de autostrada din Romania si am asistat la strapungerea primei galerii (tunelul Daniela, cu o lungime totala de 1.350 de metri). 11 nationalitati, 600 de colegi din PORR Romania si 200 de utilaje sunt doar cateva dintre cifrele cheie ale acestui tunel", a notat pe LinkedIn Veronica Olteanu, director de resurse umane si comunicare al constructorului.
 
 
Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor a precizat, la randul sau, ca strapungerea primului tunel rutier la nivel de autostrada din zona muntilor Carpati reprezinta un "eveniment istoric pentru Romania". Potrivit oficialului, la constructia celor doua fire ale tunelului se lucreaza concomitent "24 de ore din 24, 7 zile din 7", cu echipe de specialisti adusi din Austria, impreuna cu muncitori din Romania.
"Desi lucrarile pe aceasta sectiune au inceput in vara anului trecut, progresul fizic al acestora se afla in avans fata de grafic si de termenul de finalizare (2027), fiind la peste 62%. Celalalt fir, Tunelul Alina, va fi strapuns in luna aprilie. Reamintesc faptul ca printre premierele din infrastructura de transport a Romaniei pe care le-am preconizat pentru anul acesta, regasim: minimum patru tuneluri in acelasi timp in executie - tunelul Poiana pe Sectiunea 3 a Autostrazii Sibiu - Pitesti (A1), doua tuneluri pe lotul Margina - Holdea (lotul ursilor) A1 si Tunelul Curtea de Arges, cu cele doua fire, Daniela si Alina, aferent sectiunii 2 a Autostrazii Sibiu - Pitesti (A1).
 
 
Incepem lucrarile la cel mai lung tunel rutier de pe Autostrada Sibiu - Pitesti (A1), respectiv Tunelul Poiana in lungime de 1,8 km aflat pe sectiunea 3. Va avea loc prima strapungere a Carpatilor prin Tunelul Curtea de Arges, pe ambele sensuri de circulatie, respectiv Sibiu - Pitesti, si invers (Daniela si Alina)", a transmis Irinel Scriosteanu.
Contractul pentru proiectarea si executia tronsonului 4 al autostrazii Sibiu - Pitesti (9,86 km) a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie. In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si Tunelul Tigveni, de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
 

Din aceeasi categorie

17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
17 Oct 17:40 | PORR si VIAROM liciteaza lucrari de 55 mil. euro, reparatii de strazi din Satu Mare
17 Oct 16:21 | TPF Inginerie castiga serviciile de supervizare pentru constructia DEx Focsani-Braila
17 Oct 13:38 | FINANTARE prioritara pentru proiectele de reabilitare a cailor ferate, din anul 2026
16 Oct 14:42 | AKTOR: TBM-urile au sapat peste 5 km din tunelul feroviar de pe CF Apata-Cata
15 Oct 16:27 | DEBUT foraje geotehnice pentru proiectare lot 2A Ditrau-Grinties din Autostrada A8
14 Oct 17:28 | TPF si BAICONS liciteaza SF de 24 mil. euro, electrificare CF Brasov-Targu Mures
14 Oct 17:10 | DELGAZ GRID primeste 32 oferte pentru lucrari de infrastructura de 101 milioane euro
13 Oct 17:54 | STRABAG, Concelex si Bog'Art liciteaza executie pasaj de 31 mil. euro din Predeal
13 Oct 13:19 | CNIR: Imagini live din santierul Autostrazii Transilvania, lotul Chiribis-Biharia
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA