Marți, 28 Octombrie 2025
RO EN

CON-A si Drum Inserv au finalizat constructia podului de la Voila - Brasov, pe DJ 105

Noul podul peste Olt, situat pe drumul judetean DJ 105 (km 0+660), la iesirea din comuna Voila, este finalizat. Obiectivul a fost realizat de Consiliul Judetean Brasov in cadrul unui proiect cu finantare din Programul National de Dezvoltare Locala, etapa a II-a. Vineri, 4 iulie, in prezenta a numeroase oficialitati publice judetene si locale a avut loc receptia la incheierea lucrarilor de constructie a acestui pod, obiectiv esential pentru infrastructura Tarii Fagarasului, ce asigura conectivitatea cu DN 1 a localitatilor Cincsor si Cincu situate pe malul drept al Oltului. Odata cu semnarea documentelor de receptie, circulatia rutiera pe pod a fost deschisa. 
Din partea Consiliului Judetean Brasov au luat parte la eveniment presedintele Adrian-Ioan Vestea, vicepresedintele Constantin Todorica Serban, directorul general al Directiei Generale de Drumuri Judetene si Servicii Publice, Mihai Pascu, directorul general-adjunct Adrian Stanciu, alaturi de Relu Giurgiu, Octavian Florea si Florian Malita - specialistii din executiv implicati in implementarea proiectului, si de Octavian Iures - seful Serviciului Autorizatii, Avize, Disciplina in Constructii. 
 
 
Au fost prezenti reprezentantii asocierii Con-A - Con-A Operations - Drum Inserv, ai proiectantului - Prinfo - si supervizorului Beta-Cops, dirigintii de santier, personalul tehnic implicat in desfasurarea lucrarilor si oficiali de la Inspectoratul Judetean in Constructii Brasov. 
Prefectul Mihai-Catalin Vasii, Rodica Marcu - primarul comunei Voila, si reprezentanti ai Centrului National de Instruire Intrunita "Getica" de la Cincu s-au numarat printre oficialii care au tinut sa fie prezenti la acest eveniment ce marcheaza o etapa esentiala in asigurarea infrastructurii necesare accesului motorizat al fortelor armate spre si dinspre poligonul NATO de la Cincu. 
 
Principalele caracteristici tehnice ale podului
• Lungimea podului - 93,95 metri;
• Deschiderea principala de calcul - 70,96 metri;
• Latimea totala - 13,5 metri, din care 7,6 metri partea carosabila cu o banda de circulatie pe sens si cate 1,5 metri de trotuar pe ambele parti;
• Durata de viata proiectata - 100 de ani;
• Structura de rezistenta a podului este alcatuita din doua arce metalice cu calea la mijloc, sustinuta de un platelaj mixt otel-beton, arcele fiind incastrate in fundatii din beton;
• Cantitatea de otel in structura de rezistenta - 444 tone;
• Infrastructura - 2 culei din beton armat cu fundatiile pe 32 de piloti forati incastrati in radiere la fiecare culee.
 
 
In momentul de fata, costurile acestui proiect investitional de amploare sunt cifrate la 30,28 milioane de lei si includ lucrarile de relocare a retelelor de utilitati, lucrarile de demolare a podului vechi, precum si executia fundatii si a suprastructurii noii constructii. Totalul finantarii PNDL II accesate de autoritatea judeteana pentru obiectivul "Pod peste raul Olt pe DJ 105 la km 0+660 in localitatea Voila" este de 32,24 milioane de lei.
Noul pod de la Voila reprezinta una dintre cele mai mari si importante lucrari de arta realizate pana in prezent de autoritatea publica a judetului Brasov. Privind in urma, implementarea acestui proiect, pentru care fondurile PNDL au fost accesate inca din anul 2020, n-a fost deloc usoara si acest lucru a fost resimtit atat de cetatenii din zona, direct afectati de lucrari in viata de zi cu zi, cat si de Consiliul Judetean, in calitatea sa de autoritate contractanta. 
"Am incheiat cu bine un obiectiv de infrastructura important pentru comunitatea locala si pentru judetul Brasov, un proiect care nu a fost lipsit de provocari. A trebuit sa gasim solutii de proiectare respectand conditionalitatile Ministerului Apararii Nationale si ale Hidroelectrica, apoi am fost nevoiti sa reluam de patru ori procedurile de achizitie a lucrarilor, deoarece nu am avut oferte depuse. Abia la cea de-a patra incercare am atribuit contractul asocierii Con-A - Con-A Operations - Drum Inserv. Pentru demolarea podului existent a fost nevoie de o reavizare din partea Hidroelectrica a lucrarilor necesare in albia raului, dar si de alte studii geotehnice privind starea fundatiilor, iar solutia construirii unor fundatii noi in baza unui contract separat a insemnat o noua decalare a termenelor de executie a podului", a declarat presedintele Consiliului Judetean Brasov, Adrian-Ioan Vestea.
 
 
Podul a fost finalizat inainte de termenul contractual
Dupa ce vechiul pod a fost demolat prin implozie in septembrie 2023, au urmat procedurile pentru proiectarea si constructia fundatiilor, obiectiv pe care asocierea Con-A Operations - Prinfo s-a realizat in perioada august-noiembrie 2024. Ulterior, constructorul a trecut la realizarea suprastructurii podului si a tuturor lucrarilor necesare functionalizarii acestuia, proiect finalizat cu o luna mai devreme decat termenul prevazut in contractul de executie. 
"Termenul contractual pentru finalizarea constructiei podului a fost luna august 2025, insa am reusit sa  incheiem lucrarile mai devreme. Momentul mult asteptat al inaugurarii a fost precedat de faza testelor de sarcina statica si dinamica a podului, realizata cu sase masini de 44 de tone fiecare, prezente in acelasi timp pe pod. Ne-am asigurat ca sunt intrunite toate conditiile pentru o circulatie optima a vehiculelor de toate categorie, inclusiv a celor de mare tonaj", a declarat Daniela Ilie, purtatoarea de cuvant a firmei Con-A.
Acesta este al patrulea pod peste Olt pe care administratia judeteana il reface din temelii in ultimii cinci ani, dupa podul nou de la Crihalma (proiect demarat de CJ Brasov si predat la Compania Nationala de Investitii), podul nou de la Halmeag, situat pe drumul judetean DJ 131P (construit cu fonduri PNDL II) si podul de la Augustin (la care s-au facut reparatii capitale si modernizari in cadrul proiectului POR de modernizare a drumului interjudetean Covasna - Brasov). 

Din aceeasi categorie

17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
17 Oct 17:40 | PORR si VIAROM liciteaza lucrari de 55 mil. euro, reparatii de strazi din Satu Mare
17 Oct 16:21 | TPF Inginerie castiga serviciile de supervizare pentru constructia DEx Focsani-Braila
17 Oct 13:38 | FINANTARE prioritara pentru proiectele de reabilitare a cailor ferate, din anul 2026
16 Oct 14:42 | AKTOR: TBM-urile au sapat peste 5 km din tunelul feroviar de pe CF Apata-Cata
15 Oct 16:27 | DEBUT foraje geotehnice pentru proiectare lot 2A Ditrau-Grinties din Autostrada A8
14 Oct 17:28 | TPF si BAICONS liciteaza SF de 24 mil. euro, electrificare CF Brasov-Targu Mures
14 Oct 17:10 | DELGAZ GRID primeste 32 oferte pentru lucrari de infrastructura de 101 milioane euro
13 Oct 17:54 | STRABAG, Concelex si Bog'Art liciteaza executie pasaj de 31 mil. euro din Predeal
13 Oct 13:19 | CNIR: Imagini live din santierul Autostrazii Transilvania, lotul Chiribis-Biharia
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA