Duminică, 21 Decembrie 2025
RO EN

CNIR: Consultare Caiet de sarcini pentru DEx Bucuresti-Giurgiu: beton sau bitum?

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres Bucuresti-Giurgiu (etapa studiului de fezabilitate) va fi lansat in consultare publica saptamana viitoare, a transmis duminica, 21 iulie, la Radio Romania Actualitati, Directorul General, Gabriel Budescu. 
Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu este proiect propriu al Companiei Nationale de Investitii Rutiere (CNIR), iar studiul de fezabilitate va avea o durata estimata cuprinsa intre 18 si 24 de luni. 
"Proiectul va fi promovat in perioada imediat urmatoare pentru ca este in pregatire si documentatia pentru un nou pod peste Dunare la Giurgiu-Ruse. De la Giurgiu va fi aceasta legatura moderna, pana la Autostrada A0 Bucuresti Sud sau chiar pana la Autostrada A1 Bucuresti-Pitesti respectiv A2 – Autostrada Soarelui. Va fi o analiza multi-criteriala in care vom lua in calcul mai multe scenarii de traseu, cel putin 5 scenarii printre care conexiunea cu viitorul Drum de mare viteza Bucuresti-Alexandria, cu A1 Bucuresti-Pitesti si A2 Bucuresti-Constanta si vom vedea care este cea mai buna varianta din punct de vedere tehnic si financiar. Este nevoie de un drum modern intre Bucuresti si Giurgiu pentru a evita tranzitul localitatilor unde se circula cu viteza de 50 km/h. Mai ales pentru transportatori, orice minut conteaza. Profilul drumului, Autostrada sau Drum Expres va fi stabilit in urma Studiului de Fezabilitate. Daca datele de trafic de perspectiva ne arata ca este nevoie de autostrada, atunci vom face din start autostrada", a declarat Gabriel Budescu. 
Totodata, pe langa solutiile inovatoare precum modelarea 3D Building Information Modelling (BIM), proiectantul va prezenta o analiza in ceea ce priveste materialele de constructii din import sau productie interna.
"In ceea ce priveste structurile si solutiile tehnice, vom cere in caietul de sarcini o analiza pentru utilizarea materialelor de constructii din import sau din productie interna. Cred ca este foarte important sa decidem daca facem drumul din beton, cimentul fiind produs in Romania sau din bitum, dar pe care il importam. Saptamana viitoare va fi lansat in dezbatere publica acest caiet de sarcini pentru Drumul de mare viteza Bucuresti –Giurgiu, tocmai pentru ca am inclus aceste elemente de noutate si vreau sa avem un raspuns din partea pietei inainte de lansarea licitatiei in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP)", a precizat Gabriel Budescu.

Din aceeasi categorie

17 Dec 20:48 | PORR: Turnarea betonului rutier in tuneluri, finalizata pe Autostrada A1 Sibiu-Pitesti
17 Dec 17:49 | Danlin XXL si Intertranscom vor construi cu 5,17 miliarde lei DX Bacau-Piatra Neamt
17 Dec 15:54 | MAPA si CENGIZ au investit 15 mil. euro in fabrica de confectii metalice din Sibiu
15 Dec 15:58 | IC ICTAS si ROTARY semneaza contract de modernizare CF Craiova-Caransebes, Lot 6
12 Dec 17:56 | Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu: ACTIV Proiectare si EMAY incep proiectarea
05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA