Luni, 22 Septembrie 2025
RO EN

CNAIR plateste peste 30 milioane de lei pentru SF al autostrazii Sibiu-Pitesti

Contractul ce prevede revizuirea/ actualizarea studiului de fezabilitate (SF) pentru constructia autostrazii Sibiu-Pitesti a fost atribuit, prin licitatie publica deschisa, asocierii Spea Ingegneria Europea SA (lider) - Tecnic Consulting Engineering Romania SRL. Valoarea contractului este de 29 milioane de lei (fara TVA), finantarea urmand a fi asigurata din Fondul de Coeziune (85%) si de la bugetul de stat (15%). Contractul are o durata de implementare de 17 luni.
La nivelul CNAIR SA a fost infiintat, inca de anul trecut, colectivul de lucru - Unitatea de Implementare pentru Revizuirea/ Actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru "Autostrada Sibiu - Pitesti", in cadrul careia au fost desemnati 18 angajati ai CNAIR cu diferite specializari, care vor urmari procesul de realizare a SF si, in mod special, realizarea studiilor de specialitate la nivel de detalii, astfel incat sa fie respectate standardele de calitate impuse de UE.
La finele anului trecut, CNAIR a decis suspendarea contractului pentru o perioada de 3 luni intrucat in sezonul de iarna nu se pot realiza investigatii de teren, in special studii geotehnice, insa studiile vor fi reluate din luna martie 2017.
In cadrul Consiliului Tehnic Economic (CTE) din cadrul CNAIR, in luna noiembrie 2016 a fost finalizat traseul autostrazii, acesta urmand a avea 123 km si sase sectiuni:
  • Sectiunea 1, Sibiu - Boita (km 0+000 - km 15+000), asigura legatura intre DN 7 (Defileul Vaii Oltului) prin continuarea autostrazii existente;
  • Sectiunea 2, Boita - Racovita (km 15+000 - km 43+000);
  • Sectiunea 3, Racovita - Valeni (km 43+000 - km 72+000), va asigura continuitatea autostrazii prin Valea Baiasului, facand conexiunea dintre Defileurile Oltului si al Vaii Topologului;
  • Sectiunea 4, Valeni - Curtea de Arges (km 72+000 - km 90+000), traverseaza Valea Topologului si face conexiunea cu localitatea Curtea de Arges;
  • Sectiunea 5, Curtea de Arges - Pitesti (km 90+000 - km 123+037), leaga localitatile Curtea de Arges si Pitesti cu autostrada existenta, prin valea Argesului;
  • Sectiunea 6 consta in reabilitarea a 14 km de drum national (DN 73C) care face legatura dintre nodul rutier Tigveni si Ramnicu Valcea, precum si in constructia a 2,5 km de drum nou.
Tronsonul Sibiu - Pitesti, parte din autostrada Bucuresti - Nadlac (A1), va fi prima sosea de mare viteza care va traversa Muntii Carpati, conectand Muntenia si Transilvania.

Din aceeasi categorie

19 Sep 18:01 | GRAD de executie de 14% la infrastructura/terasamente pe lotul Chiribis-Biharia (A3)
19 Sep 16:39 | PORR Construct a finalizat noua etapa de modernizare cai rulare la Aeroportul Otopeni
18 Sep 14:53 | TPF si BAICONS liciteaza elaborare SF electrificare CF Ciulnita-Slobozia-Tandarei
18 Sep 07:39 | ANALIZA: Infrastructura la rascruce: provocari financiare, intarzieri si prioritati
16 Sep 16:30 | LICITATIE de 6 mil. euro pentru supervizarea constructiei DEx Bacau-Piatra Neamt
16 Sep 11:10 | Tecnic si Konsent liciteaza servicii de supervizare CF Craiova-Caransebes, Lot 1 si 2
15 Sep 15:59 | ONUR Taahut si STRACO Holding, semneaza contractul pentru DX Arad-Oradea, Lot 2
15 Sep 14:49 | LICITATIE de 5 milioane euro pentru supervizare Lot 6 din CF Craiova-Caransebes
11 Sep 15:44 | COMPETITIE intensa lucrari de 60 mil. euro constructie Axa rutiera Sud-Vest, Vaslui
09 Sep 14:08 | TIMIS: Licitatii de 38 mil. euro pentru infiintare traseu cicloturistic de 536 km
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA