Duminică, 27 Iulie 2025
RO EN

CNAIR: Licitatie de 6,5 milioane lei pentru proiectarea a 4 noi poduri peste Prut

Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) a validat documentatia de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate aferente constructiei a 4 poduri rutiere peste Prut. Procedura de licitatie pentru trei dintre poduri a fost anulata anul trecut, potrivit lui Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii. In noul anunt publicat in SEAP, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a revizuit valoarea estimata a contractului si a adaugat inca un pod, cel de la Raducaneni (Romania) - Barboieni (Republica Moldova).
Valoarea contractului de elaborare a studiilor de fezabilitate este de 6,45 milioane de lei (fara TVA), acesta fiind impartit in patru loturi, cate unul pentru fiecare pod, cu o valoare estimata la 1,61 milioane de lei fiecare, astfel:
1. Stanca (RO) - Costesti (MD). Amplasamentul se va desfasura pe teritoriului judetului Botosani si al Raionului Riscani, la sud de actualul punct vamal ce functioneaza pe DN29E;
2. Bumbata (RO) - Leova (MD). Amplasamentul va fi localizat in estul Romaniei, la nivelul judetului Vaslui si in sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova.
3. Falciu (RO) - Leca (MD). Amplasamentul viitorului obiectiv se va desfasura pe teritoriul judetului Vaslui si al Raionului Cantemir;
4.  Raducaneni (RO) - Barboieni (MD). Amplasamentul se afla localizat in estul Romaniei, la nivelul judetului Iasi si in vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni.
Durata de proiectare, etapa SF, este programata sa dureze 12 luni de la atribuirea contractului.
Termenul-limita pentru depunerea ofertelor este stabilit la data de 29 februarie 2024.
In cadrul acestor obiective de investitii, se vor construi 4 poduri rutiere noi, inclusiv cu drumurile de legatura la infrastructura existenta si 4 puncte de control frontiera aferente.
Drumurile de legatura vor asigura conectivitatea atat cu infrastructura rutiera existenta, cat si cu celelalte proiecte de infrastructura majora din Romania, aflate in diferite stadii de implementare, precum: Autostrada Unirii (A8) Targu Neamt - Iasi - Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) si Drumurile de mare viteza Tisita - Albita, Buzau - Braila, Braila - Focsani, Suceava - Botosani drumul expres (DX) Braila-Galati.
 
 
S-a reluat si procedura pentru constructia noului pod de la Ungheni
In plus, potrivit lui Irinel Ionel Scriosteanu, a fost ridicata suspendarea licitatiei si pentru constructia primului pod la nivel de autostrada care se va construi peste Prut, Ungheni (RO) - Ungheni (MD), pod care face parte din proiectul autostrazii A8 si care va avea si punct de trecere a frontierei. Noul termen pentru depunerea ofertelor a fost stabilit la 31 ianuarie 2024.
In cadrul acestui proiect este prevazuta constructia unui pod peste Prut cu o lungime de 261,2 metri, doua benzi pe sens si trotuare si punct de control trecere frontiera, care va fi dotat cu parcari pentru autovehicule mari, autoturisme si spatii inchise destinate verificarii amanuntite a autoturismelor si tirurilor
Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executie, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile.
Podul de la Ungheni va interconecta infrastructurile rutiere dintre Romania si Republica Moldova: Autostrada Targu Mures - Iasi - Ungheni - frontiera de stat (pe teritoriul Romaniei) si Drumul national R1 Chisinau - Ungheni - frontiera cu Romania (pe teritoriul Republicii Moldova).
"Reamintesc faptul ca am reabilitat deja primul pod peste Prut dupa Revolutie, Galati (RO) - Giurgiulesti (MD) si am demarat procedurile si pentru reabilitarea podurilor: Albita (RO) - Leuseni (MD): lucrarile presupun demolarea podului vechi si reconstructie pod nou pe 4 benzi, Sculeni (RO) - Sculeni (MD) si Oancea (RO) - Cahul (MD). Constructia acestor poduri peste Prut va duce la eliminarea blocajelor din punctele de trecere a frontierei, cresterea capacitatii de transport dintre cele doua tari, realizarea conectivitatii Republicii Moldova cu retelele europene de transport TEN-T si fluidizarea si optimizarea fluxului de transport marfuri cu camioanele ce trebuie operate in Portul Constanta", a precizat Irinel Ionel Scriosteanu. 
 

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA