Marți, 16 Decembrie 2025
RO EN

CNAIR contesta prejudiciul de 526 milioane de euro, din contractul cu Bechtel

Conform Raportului Inspectiei economico-financiare din cadrul Ministerului Finantelor Publice (MFP), ce dateaza din luna decembrie 2016, prejudiciul generat statului roman de contractul cu Bechtel pentru constructia Autostrazii Transilvania s-a ridicat la 525,9 milioane de euro. Potrivit aceleiasi surse, sunt identificati ca responsabili pentru acest prejudiciu toti fostii directori generali ai companiei de drumuri (CNADNR/ actualmente CNAIR) care au ocupat aceasta functie incepand cu momentul incheierii contractului cu Bechtel, pana in momentul incetarii acestuia.
Bechtel a construit putin peste 50 de kilometri din cei 415 km pe care trebuia sa-i aiba Autostrada Transilvania, pentru care statul roman a platit 1,3 miliarde euro.
Reprezentanti din cadrul CNAIR SA au declarat ca, dupa primirea raportului MFP si a dispozitiei emise de Inspectia tehnico-financiara, compania de drumuri a formulat o plangere prealabila la Ministerul Finantelor Publice impotriva raportului si a solicitat instantei judecatoresti suspendarea dispozitiei obligatorii, insa nu a mai primit niciun raspuns la plangere si nici instanta de judecata nu s-a pronuntat inca in ceea ce priveste solicitarea de suspendare a dispozitiei. Reprezentantii CNAIR au mai precizat ca, dupa epuizarea tuturor cailor de atac, compania va actiona in functie de solutia data de instanta de judecata.
"Compania va formula, in termenul legal, contestatie la executare si va solicita suspendarea provizorie a somatiei ANAF in fata instantelor judecatoresti", se arata intr-o informare a CNAIR.
Potrivit anuntului companiei de drumuri, in anul 2013 a fost intocmit un raport de catre Corpul de Control al primului ministru, care are constatari similare din punct de vedere al sumelor, insa cu responsabilitati diferite in sarcina mai multor entitati publice. "Raportul MFP are constatari identice celor mentionate in raportul Corpului de control al Primului - ministru si, in urma acelui control din 2013, a fost deschis un dosar penal si a trebuit sa se astepte solutionarea acestuia, iar CNAIR SA se va constitui ca parte civila pentru recuperarea prejudiciului, daca este cazul", se mai precizeaza in informarea oficiala a companiei.
Statul roman a incheiat contractul cu Bechtel, in anul 2004, in timpul guvernarii lui Adrian Nastase, cand ministru al Transporturilor era Miron Mitrea, prin care intreaga Autostrada Transilvania, adica toti cei 415 km dintre localitatile Brasov si Bors, trebuia finalizata in 2013. Contractul de executie fost atribuit direct, fara licitatie, grupului american Bechtel, fiind ulterior reziliat in timpul guvernarii lui Victor Ponta, cand ministru al transporturilor era Dan Sova si director general al CNADNR, Narcis Neaga. 

Din aceeasi categorie

05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
19 Noi 14:45 | TECNIC, KONSENT si IRD liciteaza supervizare lucrari feroviare Craiova-Caransebes
18 Noi 14:56 | CNIR si UMB initiaza proiectarea lotului montan Grinties-Pipirig pe Autostrada A8
17 Noi 12:48 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari pentru traseu cicloturistic Timis, de 536 km
17 Noi 11:48 | Drumul Expres Focsani-Braila: UMB primeste ordinul pentru inceperea proiectarii
14 Noi 18:04 | Autostrada Unirii A8: IRD Engineering supervizeaza lucrari pe Lotul 1D Joseni-Ditrau
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA