Duminică, 27 Aprilie 2025
RO EN

CNAIR: Contestare a rezultatelor testelor CESTRIN cu echipamentul Hawkey 2000

Testele de planeitate efectuate in aceste zile de o echipa mixta coordonata de DRDP Iasi, pe loturile 3 si 4 Sebes - Turda, reprezinta o noua verificare, dupa ce anterior CESTRIN efectuase teste similare cu echipamentul Hawkey 2000, de masurare a planeitatii si rugozitatii drumului, in profil longitudinal, care se exprima in indice de planeitate IRI (m/km). Actualele teste de planeitate sunt efectuate cu dreptarul de 3 m (LATA), un dispozitiv atestat metrologic, care arata cu o acuratete de 100 % nivelul de uniformitate al caii de rulare, pe suprafata masurata, sub acest dreptar si se exprima in mm.
Rugozitatea este masurata pe lotul 3 al autostrazii Sebes-Turda cu pendulul, un instrument de asemenea atestat metrologic, care ofera informatii relevante despre aderenta caii de rulare, exprimata in unitati ptv. Si aceste masuratori vin dupa testele desfasurate de CESTRIN cu echipamentul Hawkey 2000, care a masurat adancimea medie a macrotexturii prin metoda volumetrica, iar rezultatele sunt exprimate in mm. Hawkey 2000 este un echipament de ultima generatie, cu inalte performante in masurarea planeitatii si rugozitatii drumurilor, aflat la ora actuala in dotarea unor state europene ca Germania, Franta si Austria. Masuratorile cu aceste dispozitive sunt prevazute in normativul AND 605/2013 pentru mixturi asfaltice executate la cald.
Testele care se realizeaza acum pe cele doua loturi ale autostrazii Sebes-Turda au ca scop sa ofere CNAIR siguranta ca Antreprenorii si-au respectat exigentele calitative, asumate prin proiectele proprii. Se doreste sa se stabileasca si daca modul in care au fost executate lucrarile respecta exigentele minime de calitate prevazute de reglementarile tehnice si de legislata in vigoare. Aceasta in contextul in care verificarile complexe, efectuate anterior de CESTRIN cu aparatura de ultima generatie, au aratat o posibila nerespectare de catre Constructori a propriilor proiecte si a exigentelor minime care deriva din reglementarile tehnice in vigoare.
Noile masuratori sunt efectuate prin metode clasice alternative, mai putin complexe, care au insa ca scop lamurirea situatiei creeate de contestarea de catre Constructori a rezultatelor testelor precededente, efectuate de CESTRIN. Din echipa care efectueaza testele pe loturile 3 si 4 ale autostrazii Sebes - Turda fac parte reprezentanti ai CESTRIN, ai constructorilor si ai consultantilor.

Din aceeasi categorie

16 Apr 13:54 | ASOCIEREA TrackWorks castiga lucrarile de reabilitare a CF Craiova-Caransebes (lot 1)
16 Apr 12:45 | Constructii Erbasu si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 3
14 Apr 17:20 | Grupul UMB castiga si lotul 2 de lucrari constructii la autostrada A7 Pascani-Suceava
11 Apr 14:21 | MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau
10 Apr 18:45 | PRIMUL utilaj TBM este operational pe Sectiunea SUD a Magistralei 6 de metrou
10 Apr 16:43 | TECNIC Consulting va superviza lucrarile pe tronsonul 4 al Autostrazii Sibiu-Fagaras
09 Apr 13:19 | FINANTARE pentru patru loturi de 116 km ale sectiunii montane A8 (Sarateni-Pipirig)
07 Apr 13:35 | CNIR a lansat de la infiintare licitatii pentru 300 km de drum expres si autostrada
07 Apr 12:23 | CONSIS si TPF vizeaza realizarea SF pentru linia CF Tecuci Nord-Iasi (Nicolina)
03 Apr 10:23 | FINANTARE europeana de 3 miliarde lei pentru proiectul DEx Bacau-Piatra Neamt
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA