
Potrivit acestuia, pe tronsonul gestionat de AZVI se lucreaza, dar nu la capacitate maxima. In ceea ce priveste ultimul sector al DN 76, contractul cu SCT a fost deja reziliat, reprezentantul CNADNR precizand ca in perioada imediat urmatoare va fi organizata licitatia pentru continuarea lucrarilor la partea carosabila. "Saptamana viitoare voi avea o sedinta cu toti constructorii de pe DN 76, care vor fi avertizati ca, in cazul in care lucrurile nu intra pe un fagas normal, va urma rezilierea contractelor. In ritmul actual, lucrarile pe DN 76 nu vor fi finalizate nici in 2017 si, daca vom pierde bani europeni din cauza nefinalizarii acestui proiect de catre constructori, acestia isi vor pierde dreptul de a mai lucra in Romania", a avertizat Narcis Neaga.
Salini Imprilegio inca nu a demarat lucrarile de remediere a fisurilor pe autostrada Orastie-Sibiu
Delegatia CNADNR condusa de Narcis Neaga a mai vizitat santierul santierul autostrazii Orastie - Sibiu (lotul al treilea), zona Aciliu, unde drumul inaugurat in luna noiembrie 2014, prezinta deja fisuri pe partea carosabila. In urma cu cateva saptamani, CNADNR solicitase constructorului, respectiv companiei Salini Impregilo, inceperea remedierii acestor defecte, cel mai tarziu pe data de 29 iunie. La inceputul lunii iulie, CNADNR a constatat ca termenul nu a fost respectat, lucrarile nefiind incepute. "Cu toate ca se stia ca astazi voi fi aici, pe santierul de la Aciliu, nu am reusit sa ma intalnesc cu niciun reprezentant al constructorului. Nu a venit nimeni din partea conducerii firmei, iar pe santier erau doar doi-trei oameni. Dar, abia astazi (n.r. 1 iulie 2015), constructorul ne-a trimis un program de incepere a remedierii acestor defecte (fisuri), dupa 15 iulie. Aceasta noua amanare este inacceptabila, luand in considerare nivelul mare de trafic pe acest tronson de autostrada si necesitatea asigurarii sigurantei circulatiei in zona", a declarat Narcis Neaga. Potrivit datelor CNADNR, din primele investigatii pe santier a rezultat ca fisura nu este datorata alunecarilor de teren, ci doar problemelor nerezolvate, cum ar fi drenurile infundate. "Am mai constatat, la terminarea viaductului, in sensul de mers spre Sibiu, ca santurile colectoare nu au fost finalizate, apa acumulata in urma ploilor din ultimele zile putand afecta instalatia electrica si sistemul ITS. Testele efectuate au confirmat ca a fost o greseala de executie din partea constructorului", a mai spus Narcis Neaga.
In acest context, oficialii CNADNR au anuntat ca vor remedia in regim de urgenta fisura de 20 de metri, urmand a deconta lucrarea din banii antreprenorului. De asemenea, autoritatea va solicita, ca ultimatum, printr-o scrisoare oficiala, un plan de masuri concret si realist de rezolvare a tuturor problemelor aparute pe acest tronson.
Primele fisuri pe acest segment de drum, cu o lungime totala de 22 km, au aparut la numai 12 zile dupa inaugurarea acesteia, ce a avut loc cu numai doua zile inaintea alegerilor prezidentiale din 2014. Contractul pentru tronsonul respectiv a fost incheiat in luna mai 2011, avand o valoare de 182,9 milioane de euro.