
Procedurile de licitatii vizeaza, astfel, elaborarea studiilor aferente tronsoanelor Focsani - Roman (147 km) si Roman - Iasi - Frontiera (116 km), care au avut termen de depunere a ofertelor pe data de 10 septembrie, respectiv 18 septembrie 2019. In prezent, procedurile sunt in etapa de verificare a documentelor de calificare, in derulare fiind, de asemenea, si procedura de licitatie publica pentru elaborarea studiului de fezabilitate, necesar modernizarii tronsonului Ploiesti Triaj - Focsani (143 km), care are termenul de deschidere a ofertelor stabilit la 17 octombrie 2019.
Procedurile de licitatie au fost organizate pe 3 tronsoane, astfel:
- Focsani - Roman (147 km), in valoare de 20,38 milioane de lei (fara TVA);
- Roman - Iasi - Frontiera (116 km), in valoare de 19,41 milioane de lei (fara TVA);
- Ploiesti Triaj - Focsani (143 km), in valoare de 19,87 milioane de lei (fara TVA).
Durata de implementare a fiecarui contract a fost stabilita la 23 de luni, finantarile fiind asigurate prin Fondul de Coeziune (FC).
Potrivit datelor CFR SA, linia de cale ferata Ploiesti Triaj - Focsani - Roman - Iasi - Frontiera (406 km), situata pe ruta Coridorului IX de transport, asigura legatura Coridorului Rhin - Dunare (fostul Coridor IV) cu tarile din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) si din nord-estul continentului (Republica Moldova, Ucraina, Rusia).
"Data fiind importanta strategica a acestei linii de cale ferata, operatorii economici trebuie sa respecte, in cadrul etapei de elaborare a studiilor de fezabilitate, prevederile actelor normative si reglementarile specifice infrastructurii feroviare/ constructii, in vigoare, in vederea prezentarii unui proiect «matur», care sa corespunda celei mai eficiente solutii din punct de vedere tehnico - economic, pentru care sa se aprobe asigurarea sursei de finantare pentru implementarea obiectivului de investitie, cu respectarea conformitatii standardelor impuse pentru Coridoarele Europene si Coridoarele TEN-T si asigurarea specificatiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul Romaniei, inclusiv pentru modernizarea/ reabilitarea statiilor de cale ferata", precizeaza reprezentantii CFR SA.