
Cele trei proiecte, cu finantare din fonduri nerambursabile CEF - Fondul de Coeziune prin Mecanismul European de Interconectare, sector Transporturi -, aprobate de Comisia Europeana, au un rol esential in dezvoltarea retelei de cai ferate din sudul si nordul tarii, la granita cu Ucraina, si vor contribui in mod direct la cresterea capacitatii de exploatare si de conectivitate a infrastructurii feroviare pentru ambele categorii de transport, de calatori si de marfuri.

Din totalul finantarii, cea mai mare parte, respectiv 498,4 milioane de euro, reprezinta valoarea totala eligibila pentru modernizarea liniei CF Bucuresti Nord - Giurgiu Frontiera (etapa a II-a). Proiectul include reabilitarea liniilor CF Progresu - Jilava - Vidra si CF Comana - Giurgiu Nord - Giurgiu Frontiera, electrificarea intregului tronson Bucuresti Progresu - Jilava - Vidra - Comana - Giurgiu Nord - Giurgiu Frontiera, precum si dublarea liniei CF intre Daia si Fratesti (4,2 km).
Valoarea valoarea totala eligibila pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta (etapa a II-a) este de 125,6 milioane de euro, iar proiectul include modernizarea linie CF Valu Lui Traian - Palas si dublarea liniei de acces intre Ecluza Agigea - Ferri Boat (etapa a II-a).
Pentru cel de-al treilea proiect, ce vizeaza imbunatatirea trecerii feroviare a frontierei la Vicsani (Romania) s-au alocat fonduri eligibile de 48,76 milioane de lei. Lucrarile includ electrificarea liniei CF Darmanesti - Vicsani, inclusiv lucrari conexe si modernizarea podului CF peste raul Suceava, in statia CF Dornesti, pe linia spre Putna.
Perioada de implementare a celor 3 proiecte este cuprinsa intre 34 si 56 de luni.