Duminică, 27 Iulie 2025
RO EN

CFR a semnat toate contractele de executie dintr-un proiect major, de 9,6 miliarde lei

Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA si Asocierea RailWorks, formata din Arcada Company SA si Alstom Transport SA, au semnat vineri, 30 decembrie 2022, contractul pentru electrificarea si modernizarea sectiunii Cluj Napoca - Aghires (Lotul 1) a magistralei de cale ferata Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,2 km). Toate contractele pentru electrificarea acestei magistrale sunt, in prezent, semnate.
Contractul semnat vineri are o valoare de 1,61 miliarde lei, iar lucrarile vizeaza electrificarea si modernizarea infrastructurii si suprastructurii feroviare. Finantarea va fi asigurata din fonduri nerambursabile prevazute in Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 - Transport sustenabil.
Lucrarile vor acoperi intreaga lungime a traseului Cluj-Napoca - Aghires (30,41 km), lucrari civile in statiile CF Cluj-Napoca si Aghires, haltele de miscare Baciu Triaj si Garbau, punctele de oprire - Tetarom (nou), Baciu (nou), Suceagu, Radaia, Mera (transformare din Halta de Miscare in Punct de Oprire), Nadaselu, Macau, Doroltu, modernizarea lucrarilor de arta - 13 poduri, 35 podete, un pasaj superior nou (Taietura Turcului - Primaria Cluj), un pasaj pietonal subteran in statia CF Cluj-Napoca, o pasarela pietonala in statia CF Aghires, sisteme automate de semnalizare la 11 treceri la nivel cu calea ferata, lucrari specifice de exploatare feroviara, precum si lucrari de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 si GSM-R) pe intregul traseu.
De asemenea, in cadrul lucrarilor aferente sectiunii Cluj Napoca - Aghires sunt incluse urmatoarele obiective de utilitate publica si feroviara:
  • cladire de mentenanta nou-proiectata in statia CF Cluj Napoca;
  • cladire centru de control operational nou-proiectata in statia CF Cluj Napoca;
  • panouri fonoabsorbante pe o lungime totala de 19,4 km;
  • rampe de incarcare-descarcare in statia Aghires si in halta de miscare Baciu Triaj;
  • substatie de tractiune noua in zona statiei CF Aghires.
Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru executia lucrarilor.
Toate contractele pentru electrificarea intregii magistrale de cale ferata Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor au ca sursa de finantare PNRR, valoarea totala a proiectului fiind de 9,36 miliarde lei (fara TVA).

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA