Luni, 28 Iulie 2025
RO EN

CFR a semnat cu asocierea RailWorks contract de electrificare CF Aghires-Poieni

Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA si Asocierea RailWorks, formata din Arcada Company (Romania) si Alstom Transport SA (Franta) au semnat miercuri, 21 decembrie 2022, contractul pentru elaborarea proiectului tehnic si executia lucrarilor de electrificare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea Aghires - Poieni (Lotul 2). Proiectul are o valoare de 1,5 miliarde lei si face parte din obiectivul "Electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor(166,2 km)", finantat cu fonduri nerambursabile prevazute PNRR.
"Am semnat contractul pentru electrificarea si modernizarea sectiunii Aghires - Poieni (Lotul 2), un traseu in lungime de 36,5 km, cu doua tuneluri, de 298 m, respectiv 320 m, la care se adauga alte importante lucrari de arta si constructii civile noi, inclusiv obiective de utilitate publica si feroviara, care vor contribui semnificativ la atingerea scopului general al acestui mare proiect de dezvoltare a retelei feroviare din nord-vestul tarii, intre Cluj Napoca si Episcopia Bihor", a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Asocierea RailWorks va elabora proiectul tehnic si va executa lucrarile de electrificare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru viteza maxima de 160 km/h pe intrega sectiune Aghires - Poieni, cu o lungime de 36,53 km, lucrari civile in statiile Huedin si Poieni, haltele de miscare Stana si Braisoru, punctele de oprire - Aghires, Jebuc si Bologa, modernizarea lucrarilor de arta - 3 poduri, 67 podete, doua tuneluri la Stana, in lungime de 298 m (fir I), respectiv 320 m (fir II), un pasaj superior si unul denivelat (ecoduct), sisteme automate de semnalizare la 16 treceri la nivel cu calea ferata, lucrari specifice de exploatare feroviara, precum si lucrari de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 si GSM-R) pe intregul traseu.
De asemenea, in cadrul lucrarilor aferente distantei Aghires - Poieni sunt incluse urmatoarele obiective de utilitate publica si feroviara:
  • pasaj pietonal subteran la Huedin (constructie noua);
  • cladire noua de calatori in statia Poieni;
  • panouri fonoabsorbante pe o lungime totala de 11,748 km;
  • rampa de incarcare-descarcare in statia Huedin;
  • substatie noua de tractiune in zona statiei Poieni.
Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru executia lucrarilor.

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA