Joi, 19 Iunie 2025
RO EN

CCCC: Compania din China este interesata de proiecte de autostrazi din Romania

China Communications Construction Company Ltd (CCCC), liderul pietei de infrastructura din China si companie interesata de constructia prin concesiune a autostrazii Craiova-Pitesti, a realizat in primele noua luni din 2014 in curs o cifra de afaceri totala de 252,4 miliarde yuan (RMB), echivalentul a 40,7 miliarde USD, in crestere cu 10,8% fata de aceeasi perioada din 2013. Potrivit celui mai recent raport financiar al firmei, valoarea contractelor de constructii incheiate de grup in intervalul analizat s-a situat la 358 miliarde RMB (56,5 miliarde USD), fiind cu aproape 9% superioara nivelului raportat la finele lunii septembrie 2013. Compania chineza este una dintre cele mai mari societati de constructii din lume, fiind clasata pe pozitia a patra in clasamentul celor mai mari antreprenori mondiali, cu afaceri de 54,2 miliarde USD realizate in 2013.
Incepand din a doua jumatate a lui 2014, CCCC s-a aratat interesata sa investeasca in Romania, in special in sectorul de infrastructura. Inscrisa initial in cursa pentru constructia prin concesiune a autostrazilor Comarnic-Brasov si Craiova-Pitesti, compania a renuntat la prima lucrare, insa urmareste, in continuare, executia de autostrazi in Romania. In cadrul unei intalniri ce a avut loc in luna septembrie 2014 intre reprezentantii Guvernului Romaniei si cei ai investitorilor chinezi, Hu Bin, directorul de dezvoltare al CCCC, a mentionat ca asteapta decizia Executivului de la Bucuresti pentru a incepe dialogul pentru constructia autostrazii Craiova-Pitesti. Guvernul nu a inclus acest sector pe lista proiectelor prioritare din 2015, insa proiectul figureaza in Master Planul General de Transport publicat de autoritati la inceputul lunii octombrie 2014. Potrivit documentului, tronsonul de 115 km este evaluat la 870 milioane de euro, fara TVA. In cadrul intalnirii, Hu Bin a afirmat ca o parte a fondurilor necesare executiei va fi asigurata de compania pe care o reprezinta, insa o parte va trebui obtinuta de la institutii internationale. Totusi, este important de mentionat ca societatea chineza si toate filialele acesteia au fost excluse, in urma implicarii intr-un scandal privind practici frauduloase, in cadrul unui proiect de infrastructura rutiera in Filipine, de la participarea la orice lucrare de infrastructura rutiera finantata de Banca Mondiala, pana in luna ianuarie 2017.
In ceea ce priveste constructia de autostrazi, prezenta companiilor chineze in Europa este aproape inexistenta, remarcandu-se numai printr-un esec al unei firme chineze la construirea unei autostrazi in Polonia si cateva contracte, care nu au fost inca incepute, in Muntenegru si Macedonia.

Din aceeasi categorie

10 Iun 18:01 | Autoritatile publice au derulat activitati de informare la santierul Tigveni 120
10 Iun 12:05 | LICITATIE realizare SF pentru retea de tren metropolitan de 230 mil. euro in Brasov
03 Iun 12:18 | OFERTARE numeroasa pentru constructia lotului 2 al Autostrazii Tg. Neamt-Ungheni
03 Iun 09:55 | BIHOR: Investitia de 271 milioane euro in reteaua de trenuri metropolitane, aprobata
02 Iun 14:11 | CNIR: Finantare de 6,75 mld. lei pentru constructia drumului expres Focsani-Braila
02 Iun 13:14 | FAR Foundation si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 6
30 Mai 15:55 | OZALTIN & INFRAVIS semneaza contract de executie lot Miercurea Nirajului-Sarateni
30 Mai 11:38 | STRABAG a inaugurat noul pod hobanat din Satu Mare, proiect de 40 milioane euro
29 Mai 17:46 | PORR: 500 de muncitori si 194 utilaje la santierul dintre Tigveni si Curtea de Arges
29 Mai 15:50 | CNIR lanseaza licitatii de 2 miliarde euro pentru construirea a trei tronsoane din A8
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA