Miercuri, 17 Decembrie 2025
RO EN

AKTOR progreseaza constant pe subsectiunea Apata-Cata a CF Brasov-Sighisoara

AKTOR Romania anunta progresul sustinut al lucrarilor de forare a celor patru tuneluri feroviare de pe subsectiunea Apata – Cata, parte a liniei de cale ferata Brasov – Sighisoara, unde compania opereaza cu utilajele TBM (Tunnel Boring Machines).
In acest moment, echipele lucreaza sustinut, cu o productie zilnica medie de 18 de metri de tunel si 12 inele de beton montate pe zi in portalul de la Ormenis. Ritmul reflecta angajamentul companiei de a avansa lucrarile conform graficului, in ciuda complexitatilor geotehnice ale terenului.

Peste 3,2 km forati la Ormenis
Pe segmentul sudic al santierului, de la Portalul 2 (Ormenis), TBM-urile Eleni si Varvara au forat impreuna peste 3,2 kilometri de tunel. Pe segmentul nordic, de la Portalul 3 (Homorod), unde TBM-urile Alexandra si Konstantina au inceput lucrarile in sezonul rece, activitatea a fost afectata temporar de conditiile de teren, insa acestea vor recupera decalajele: cele doua TBM-uri au depasit impreuna pragul de 500 de metri de foraj, ambele fiind complet intrate in munte,

 
Lucrarile la terasamente continua
Pe langa forarea tunelurilor, constructorul continua lucrarile la terasamentele de cale ferata, parte integranta a proiectului.
AKTOR Romania colaboreaza in acest proiect cu peste 200 de subcontractori si furnizori romani pentru echipamente, materiale si servicii necesare – de la prefabricate din beton, carcase de piloti, structuri metalice si hidroizolatii, pana la lucrari specializate, testari de laborator si proiectare de mediu – contribuind astfel direct si indirect la sustinerea a mii de locuri de munca in Romania.
 
 
"Toate echipele de aici lucreaza continuu pentru a asigura progresul proiectului. In lucrari atat de complexe, intarzierile pot fi inerente, mai ales in contextul provocarilor mai ales de ordin geologic. Cu toate acestea, printr-o buna organizare si mobilizare, ele pot fi depasite. Dorim sa multumim Beneficiarului si tuturor partilor implicate pentru colaborarea foarte buna”, declara Dumitru Cojocea, Director de Proiect.
Subsectiunea 2 Apata-Cata face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Brasov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunare, pentru circulatie cu viteza maxima de 160 km/h, tronson Brasov-Sighisoara. Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana, iar contractul a fost semnat de Compania Nationala de Cai Ferate (CFR SA) cu consortiul AKTOR SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada.
 

Din aceeasi categorie

05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
19 Noi 14:45 | TECNIC, KONSENT si IRD liciteaza supervizare lucrari feroviare Craiova-Caransebes
18 Noi 14:56 | CNIR si UMB initiaza proiectarea lotului montan Grinties-Pipirig pe Autostrada A8
17 Noi 12:48 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari pentru traseu cicloturistic Timis, de 536 km
17 Noi 11:48 | Drumul Expres Focsani-Braila: UMB primeste ordinul pentru inceperea proiectarii
14 Noi 18:04 | Autostrada Unirii A8: IRD Engineering supervizeaza lucrari pe Lotul 1D Joseni-Ditrau
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA