Miercuri, 18 Iunie 2025
RO EN

CNSP: Proiect pentru 500 km de linie ferata de mare viteza intre Ploiesti si Siret

Pana la data de 25 februarie 2019, se afla in dezbatere publica, pe portalul Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza (CNSP), proiectul de Hotarare a Guvernului (HG) pentru completarea listei proiectelor strategice de investitii care urmeaza a fi pregatite si atribuite in parteneriat public-privat de catre Comisia Nationala de Strategie si Prognoza, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 357/2018 cu modificarile si completarile ulterioare. Mai precis, este vorba despre completarea listei respective cu punctul 22 - Linia ferata de mare viteza Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Pascani – Iasi – Suceava – Siret (Vicsani), ce reprezinta un proiect strategic din domeniul de infrastructura de transport feroviara.
Potrivit proiectului de HG, „linia ferata de mare viteza Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Pascani – Iasi – Suceava – Siret (Vicsani) asigura reducerea timpului de legatura dintre capitala si principalele orase/poli de dezvoltare de pe traseu, precum Ploiesti, Buzau, Focsani, Bacau, Pascani, Iasi, Suceava etc. De asemenea, se creeaza posibilitatea realizarii unor conexiuni cu Republica Moldova si Ucraina”.
In textul ce va fi supus aprobarii Executivului, se mai arata ca realizarea liniei ferate de mare viteza, pe un singur fir, paralel cu firele de cale ferata existente, in lungime de aproximativ 505 km ( Ploiesti – Siret, circa 430 km si Pascani – Iasi circa 75 km), va conduce la atragerea unui numar insemnat de calatori de la transporturile aeriene si rutiere catre transportul feroviar, la atragerea turistilor, a tinerilor cu inalta calificare dornici de a lucra in centrele universitare/de cercetare/industriale care exista/se vor dezvolta pe traseu, dar si a investitorilor straini, prin crearea unor sectoare industriale specializate”.
Oficialii CNSP mai subliniaza ca asigurarea, in cadrul proiectului de parteneriat public – privat, inclusiv cu dotarea de material rulant modern, de ultima generatie, va atrage dupa sine sporirea calitatii serviciilor si a sigurantei calatorilor si a marfurilor in transportul feroviar, concomitent cu reducerea consumului de energie electrica, dar si crearea de noi locuri de munca”.
In final, se stipuleaza si modul de implementare a proiectului de infrastructura feroviara; practic, „constructia si operarea liniei feroviare se va face de catre operatorul privat pe o perioada de 20 de ani, din care patru ani pentru proiectare si constructie, perioada in care investitorul privat va obtine venituri atat din taxa de utilizare a caii ferate si din operarea propriu zisa, cat si din subventii acordate de stat”. Pentru a vizualiza proiectul de HG si expunerea de motive, click aici!

Din aceeasi categorie

10 Iun 18:01 | Autoritatile publice au derulat activitati de informare la santierul Tigveni 120
10 Iun 12:05 | LICITATIE realizare SF pentru retea de tren metropolitan de 230 mil. euro in Brasov
03 Iun 12:18 | OFERTARE numeroasa pentru constructia lotului 2 al Autostrazii Tg. Neamt-Ungheni
03 Iun 09:55 | BIHOR: Investitia de 271 milioane euro in reteaua de trenuri metropolitane, aprobata
02 Iun 14:11 | CNIR: Finantare de 6,75 mld. lei pentru constructia drumului expres Focsani-Braila
02 Iun 13:14 | FAR Foundation si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 6
30 Mai 15:55 | OZALTIN & INFRAVIS semneaza contract de executie lot Miercurea Nirajului-Sarateni
30 Mai 11:38 | STRABAG a inaugurat noul pod hobanat din Satu Mare, proiect de 40 milioane euro
29 Mai 17:46 | PORR: 500 de muncitori si 194 utilaje la santierul dintre Tigveni si Curtea de Arges
29 Mai 15:50 | CNIR lanseaza licitatii de 2 miliarde euro pentru construirea a trei tronsoane din A8
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA