Duminică, 10 August 2025
RO EN

CNSP: Proiect pentru 500 km de linie ferata de mare viteza intre Ploiesti si Siret

Pana la data de 25 februarie 2019, se afla in dezbatere publica, pe portalul Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza (CNSP), proiectul de Hotarare a Guvernului (HG) pentru completarea listei proiectelor strategice de investitii care urmeaza a fi pregatite si atribuite in parteneriat public-privat de catre Comisia Nationala de Strategie si Prognoza, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 357/2018 cu modificarile si completarile ulterioare. Mai precis, este vorba despre completarea listei respective cu punctul 22 - Linia ferata de mare viteza Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Pascani – Iasi – Suceava – Siret (Vicsani), ce reprezinta un proiect strategic din domeniul de infrastructura de transport feroviara.
Potrivit proiectului de HG, „linia ferata de mare viteza Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Pascani – Iasi – Suceava – Siret (Vicsani) asigura reducerea timpului de legatura dintre capitala si principalele orase/poli de dezvoltare de pe traseu, precum Ploiesti, Buzau, Focsani, Bacau, Pascani, Iasi, Suceava etc. De asemenea, se creeaza posibilitatea realizarii unor conexiuni cu Republica Moldova si Ucraina”.
In textul ce va fi supus aprobarii Executivului, se mai arata ca realizarea liniei ferate de mare viteza, pe un singur fir, paralel cu firele de cale ferata existente, in lungime de aproximativ 505 km ( Ploiesti – Siret, circa 430 km si Pascani – Iasi circa 75 km), va conduce la atragerea unui numar insemnat de calatori de la transporturile aeriene si rutiere catre transportul feroviar, la atragerea turistilor, a tinerilor cu inalta calificare dornici de a lucra in centrele universitare/de cercetare/industriale care exista/se vor dezvolta pe traseu, dar si a investitorilor straini, prin crearea unor sectoare industriale specializate”.
Oficialii CNSP mai subliniaza ca asigurarea, in cadrul proiectului de parteneriat public – privat, inclusiv cu dotarea de material rulant modern, de ultima generatie, va atrage dupa sine sporirea calitatii serviciilor si a sigurantei calatorilor si a marfurilor in transportul feroviar, concomitent cu reducerea consumului de energie electrica, dar si crearea de noi locuri de munca”.
In final, se stipuleaza si modul de implementare a proiectului de infrastructura feroviara; practic, „constructia si operarea liniei feroviare se va face de catre operatorul privat pe o perioada de 20 de ani, din care patru ani pentru proiectare si constructie, perioada in care investitorul privat va obtine venituri atat din taxa de utilizare a caii ferate si din operarea propriu zisa, cat si din subventii acordate de stat”. Pentru a vizualiza proiectul de HG si expunerea de motive, click aici!

Din aceeasi categorie

01 Aug 17:24 | CONFER si GDO Mov castiga lucrari de 38 milioane euro, reabilitare poduri CF Galati
31 Iul 15:48 | UMB si Euro-Asfalt strapung prima galerie de tunel din sectiunea Margina-Holdea (A1)
31 Iul 15:43 | NUROL a castigat contractul de 2,85 mld. lei pentru constructia DX Arad-Oradea, Lot 3
31 Iul 12:32 | STRABAG Romania deschide centura ocolitoare Fagaras cu 5 luni inainte de termen
31 Iul 11:50 | SIBIU: Peste 57 milioane euro pentru modernizarea a doua tronsoane din DJ 106E
30 Iul 17:16 | Consitrans si 3TI liciteaza servicii de asistenta tehnica pentru modernizarea DJ 100B
30 Iul 17:29 | MARISTAR, Lucsan si Concelex liciteaza lucrari de 54 mil. euro, modernizare DJ 703
28 Iul 19:14 | LICITATIE de 385 mil. euro pentru modernizarea CF Predeal-Bucuresti-Constanta
28 Iul 19:28 | CNAIR achizitioneaza parapete rutiere din beton si pe rulouri de 116 milioane euro
28 Iul 18:15 | MTI: Portul Constanta are in derulare sau pregatire proiecte de 1,93 miliarde euro
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA